groentehapje

Discussion in 'Voeding' started by shanka, Jan 26, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. shanka

shanka Actief lid

Apr 28, 2006
    256
    0
    0
    almere
    hallo ik heb ene vraagje over de groentehapjes.
    demsond ze fruithapjes maak ik wel al zelf en groente heb ik wel wat geprobeerd zoals doppertjes maar die krijg ik niet goed fijn want blijven velletjes in zitten en van de week heb ik geprobeerd tomaten te maken maar dan heb ik 4 tomaten nodig voor net 1 potje dus dat is ook niks.
    nou is me vraag dus hebben jullie tips voor makkelijke en goedkope groentepotjes te maken.
    heb al op verschillende site,s gekeken maar zie ik aleen maar gemengde dingen of rare dingen die ik zelf nooit koop eigenlijk.

2. tweety

tweety VIP lid

Oct 2, 2005
    10,054
    0
    36
    dordrecht
  3. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

Feb 20, 2006
    1,232
    0
    0
    spijkenisse
    dopertjes koken en na het koken door een zeef heen persen met een bolle kant van een lepel, bij mij geen velletjes hoor!

4. juudje

juudje Fanatiek lid

Mar 7, 2006
    1,854
    0
    0
    helmond
    Als je split erwten gebruikt, lossen de velletjes op.

Verder bloemkool, broccoli, sperzieboontjes, worteltjes. Gewoon laten koken en pureren maar.

Lynn krijgt nu anderhalve eetlepel en als ik een broccoli koop, kan ik er 5 bakjes mee vullen. Wel te doen, toch?

Die site van tweety is erg leuk. Kan er veel info vanaf halen.

5. tweety

tweety VIP lid

Oct 2, 2005
    10,054
    0
    36
    dordrecht
    hoe doen jullie dat dan met erwten? gebruiken jullie spliterwten of gewone? en doe je die ook klaarmaken en pureren en in de vriezer?

6. juudje

juudje Fanatiek lid

Mar 7, 2006
    1,854
    0
    0
    helmond
    Spliterwten tweety. Deze kun je ook invriezen.

7. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    en pureren met een staafmixer , heb je ook geen velletjes of brokjes :)

8. tweety

tweety VIP lid

Oct 2, 2005
    10,054
    0
    36
    dordrecht
    hebben jullie ook wel eens bruine bonen gemaakt hoe doe je dat? ik kijk naar de potjes van olvarite en die wil ik dan proberen te maken. hoe doen jullie er eventueel rijst door gebruik je dan gewoon witte rijst of rijstebloem meel?

9. juudje

juudje Fanatiek lid

Mar 7, 2006
    1,854
    0
    0
    helmond
    Je hebt bij de super een pak met bruine bonen. Deze moet je eerst zelf koken en dan pureren. Kijk wel uit, ze schijten zichzelf kwijt dan. Sorry voor mijn woorden. Haha. Rijst en aardappel mogen ze al hebben. Dit moet je gewoon mee pureren of met de mixer fijn maken.

10. tweety

tweety VIP lid

Oct 2, 2005
    10,054
    0
    36
    dordrecht
    heb nu potjes staan met de bruine bonen maar ga eens kijken of ie het wat vind als ik het zelf maakt de rest vind ie ook lekker dus zal wel goed komen. we gaan gewoon weer lekker kokkerellen

11. la femme

la femme Fanatiek lid

Jan 16, 2007
    1,576
    0
    0
    Hier kan je ook lekkere recepten vinden

http://www.keukenkikker.nl/

En de Albert Hein had een tijdje geleden een fantastisch kookboek "opperdepop"
    Mijn zoontje is nu 8 maanden en ik kook om de 2/3 dagen een nieuwe verrassing voor hem :)

Share This Page