Hallo allemaal, Ik vroeg mij af of ersommigen van jullie mama's nog ervaring hebben met natuurlijke behandelingen van (verborgen) reflux bij je kindje? Mijn kuikentje heeft al sinds haar geboorte last van verborgen reflux en werd weggewuifd als een 'temperamentvol' kindje. Ze is zelfs twee keer opgenomen geweest omdat ze niet wilde eten en te licht/ lethargisch werd..alsnog geen reflux geconstateerd..ik kreeg haar door de verzorgers in mijn handen gedrukt met haar hele rompertje onder de spuug..ze zou het goed doen en mocht naar huis. We zijn zowat eruitgetrapt, zo snel en kil ging het. Het ging thuis op een gegeven moment met eten, maar nu is ze bijna 11 weken oud en de reflux weerhoudt haar inmiddels weer van genoeg eten. We hebben eindelijk medicijnen maar daar reageert ze weer niet echt op. Wanneer ze wakker is is het huilen of heel eng krijsen met sanifer syndroom erbij:/ Ik heb gelezen dat de reflux en spanning door mineraaltekorten zou kunnen komen en dat celzouten (o.a. natrium phos d6 en magnesium phos ) hulp zouden kunnen bieden. We hebben alles in huis en gaan eerst naar een homeopaat..maar wilde ook even kijken of iemand hier ervaring heeft. Sorry voor typfouten, zit ff snel op de telefoon te tikken..kleintje slaapt eindelijk even op mijn buik. Tot zover rust en regelmaat. XxDee
Wij zijn bij de osteopaat/haptonoom geweest en dat heeft enorm geholpen. Reflex heeft ook met een spiertje bij de maagopening te maken en dat kan goed behandeld worden. Verder hebben wij Johannespitbroodmeel gebruikt. Hier kreeg hij er heel erg dunne poep van en de krampjes waren ook gelijk weg maar baby's kunnen ook verstopt raken. Ik ben ook geen fan van de maagzuurremmers etc maar toch hebben we een tijdje zantac gebruikt. Al was het alleen maar om de slokdarm te beschermen. Succes!
Hier inmiddels ook gewoon zantac gegeven. Ik wil nog evt additief natuurlijk behandelen maar ik vond het toch te eng om te wachten tot een natuurlijk middel zijn werk doet. Kan wat langer duren, en de symptomen kunnen zelfs eerst verergeren las ik. Dank je !
Ik weet niet of je bv of fv geeft maar friso comfort of nutrilon omneo kan heel goed helpen! Die voeding is van nature ook wat dikker en zit ook jbpm in.
Weet je wel dat er alcohol in zantac zit? Vraag bij je apotheek om ranitidine! Dat is hetzelfde maar dan zonder alcohol en met framboos smaak ipv mint. Dat is prettiger voor de baby.