Veranderen van werk, maar wat dan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Neilia, 22 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koffiepot

Koffiepot Actief lid

15 okt 2020
    104
    88
    28
    Vrouw
    Waar ben je nu aan het schoonmaken? Er is nog al een verschil tussen kantoren/scholen/recreatiehuizen en bijv bij mensen thuis via een thuiszorg instelling. Dat laatste lijkt me wel erg dankbaar werk

2. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik maak schoon op een woonlocatie voor gehandicapten.
    Er is een gedeelte nu thuis maar ze zijn ernstig meervoudig beperkt dus communicatie is niet aan de orde.

3. Neilia

Neilia Niet meer actief

omgeving Gouda / Utrecht / Krimpenerwaard.
    Ik woon in een rot hoek dus alles is gauw 30min rijden

4. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.654
    27.304
    113
    Vrouw
    Bij particulieren schoonmaken is wel fijner. Minder poep overal bv... has collega's die schoonmaakte in zowel tehuis als particulier bij werkenden en hoorde ze nooit over poep van wasbakken en vloer schrapen bij de particulieren.

5. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik werk als begeleider bij emb cliënten, bieden nu dagbesteding aan huis vanwege corona.
    De schoonmaak komt dus ook bij ons over de vloer, hij werkt hard en heeft niet eens tijd om rustig aandacht te besteden aan cliënten! Hij praat wel tegen ze maar heeft geen tijd om er even rustig bij te zitten.

Ik moet bij jouw verhaal denken aan gastvrouw op een woning. Wij hebben een gastvrouw, ze werkt 5 dagen van 8.00 uur tot 13.00 uur. Ze heeft geen zorgtaken maar verzorgt het ontbijt, eet met de cliënten, ruimt af en begint hierna aan haar takenpakket. Dit is opgesteld in overleg met de begeleiders van de woning. Zij verzorgt bijv. de was, verschoont bedden, helpt mee met koffie drinken, wandelt iedere ochtend met 1 cliënt, ruimt de boodschappen, linnengoed op enz.
    Dus deels huishoudelijke taken en deels richt ze zich op de cliënten. Een hele leuke combinatie!

Ik wil nog even inhaken op dat je zegt dat communicatie niet aan de orde is bij emb cliënten... ik werk dus ook met emb cliënten en zelfs met degene met het laagste niveau (tussen de 0-3 maanden) is communicatie mogelijk. Weliswaar niet meer woorden maar wel met geluiden, aanrakingen, mimiek of wat dan ook.
    Ik heb in de 14 jaar dat ik in de gehandicaptenzorg werk nog geen cliënt gehad met wie geen communicatie mogelijk is.

6. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.689
    2.391
    113
    Vrouw
    Broek
    Misschien bij een benzinestation? Daar zoeken ze ook vaak mensen en kun je ook heel makkelijk doorgroeien naar assistent of filiaalmanager. Daar moet je natuurlijk ook ooit schoonmaken maar wel afwisselend met bakkerij, kassa, bijvullen, papierwerk etc.

7. Neilia

Neilia Niet meer actief

Over dat laatste, ik bedoelde ook met woorden ;)
    Ze zeggen me niet dat ik goed gewerkt heb of dat ze blij zijn me te zien bijv
    Maar Ik heb zeker contact met de cliënten :)
    1 word helemaal enthousiast als ze me ziet, we knuffelen even en ik help haar altijd met eten anders word ze boos :p

ik werk zo ongelofelijk snel dat ik vaak tijd over heb.
    Ik eet met de dagbesteding (is nu op de woonlocatie) en de cliënten mee en kom geregeld even wat met ze drinken.

gastheer/gastvrouw kennen ze binnen onze organisatie alleen in combinatie met adl taken.
    Ik ga even google’n bij andere organisaties.

Koekie1 vindt dit leuk.
  8. cherrytomaatjes

cherrytomaatjes Fanatiek lid

30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Even uit nieuwsgierigheid, in welke salarisschaal zit deze functie bij jullie?

9. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Gelukkig maar :D:thumup:
    Het is zo'n mooie en bijzondere doelgroep om mee te werken maar inderdaad met woorden zijn de meesten niet zo goed :)
    Fijn dat je nu al wel wat contact met cliënten hebt.
    Is een opleiding mz niks voor je? Wellicht niet voor nu maar voor over een paar jaar ofzo?

10. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik geloof dat zij in schaal 25 zit.

11. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik heb inmiddels een opledj
    Ik heb door een tip ban @MamaChantal gesolliciteerd op een opleiding tot begeleidster.
    Die begint pas in februari, dus mocht ik die kans krijgen heb ik nog genoeg tijd om me weer wat beter te voelen :)

MamaChantal en Koekie1 vinden dit leuk.
  12. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Wat leuk zeg! Welke opleiding / niveau ga je doen?

13. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik heb gesolliciteerd op begeleider gehandicaptenzorg niveau 3 :)

14. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.543
    3.057
    113
    Top, goed bezig!

15. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001