komt een vrouw bij de dokter...

Discussie in 'De lounge' gestart door babs81, 7 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babs81

babs81 Niet meer actief

Jeetje zeg, vol spanning en veel traantjes weggepinkeld om het boek "komt een vrouw bij de dokter"
    Gisteren heb ik hem eindelijk dan uitgelezen, deed 10 keer om die laatste bladzijde die mee veel emoties bracht,
    Dus dacht gisteren avond, laten we die film nu maar zien

Wat een flop in vergelijking met het boek zeg
    Vond die film helemaal niets.

Meer mensen dit gevoel erbij??

2. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Ik heb het boek niet gelezen, maar de film wel gezien. Erg heftige film, met af en toe een traan. Heel erg goed neer gezet door de acteurs! Voor mij een absolute aanrader:D

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hoor het idd wel vaker. maar moet het boek nog lezen en de film nog zien.

4. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Nou ik heb het boek gelezen en was super!!!! Maar je moet ook niet meteen de fil er achter aan kijken naar mijn mening... Voor mij was het een half jaar geleden denk ik en nu heb ik vorige week de film gezien... Super ook!!! Heb op het eind ook weer flink zitten janken (zal ongetwijfeld ook door de hormonen komen whahaha) Echt een aanrader!

5. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.899
    5.214
    113
    Home
    ik vond het boek ook mooier dan de film komt denk ik omdat ik het in de film allemaal heel snel vond gaan.

6. babs81

babs81 Niet meer actief

dat vond ik dus ook, miste veel dingen in de film waar ik helemaal door raakte, kreeg het idee, dat je na 5minuten kijken al op de helfgt van het boek zat:(

7. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik vond idd het boek ook mooier dan de film! bij het boek moest ik echt huilen en bij de film kreeg ik wel een brok in mijn keel maar verder niet.

8. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Ik miste in de film een hoop Emotionele dingen die in het boek wel voor kwamen.

Dat vond ik erg jammer..
    Bijvoorbeeld hoe ze het kindje gaan vertellen dat mama dood gaat en Papa doet dat in een kinder verhaal. En mama deed het in grote mensen taal ;)

9. babs81

babs81 Niet meer actief

precies!!!:D

10. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    ik vond het boek ook beter maar ik vond de film ook geslaagd hoor! vond het geen flop :D zeker de moeite waard om te kijken

11. upc

upc Niet meer actief

Ik mis in de film gewoon hele stukken. En in het boek is Roos blond terwijl ze in de film donker is. Mijn tip, kijk de film niet te snel na het lezen van het boek.

12. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Kon me in het boek meer inleven dan in de film en ik had me de hoofdrolspelers ook anders voorgesteld dus daar moest ik ook even aan wennen ... vond het boek super hoor en de film ook niet echt een flop ..

13. babs81

babs81 Niet meer actief

en luna is in de film wel 9 ofzo;) terwijl ze in het boek 2/3 jaar was!!

14. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

daarom wil ik liever de film niet kijken. ik vond het boek zo prachtig en zo goed geschreven dat ik bang ben dat de film heel erg tegenvalt. Een vriendin van me heeft het boek gelezen en de film gekeken maar ze vond dat de stukken die ze zo mooi vond er niet inzaten.

15. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Heb het boek niet gelezen, wel de film gezien en vond het een flop.
    Ik ben geen liefhebber van nederlandse film.
    Het draait allemaal te veel om seks.

In de film zie ik die vent dus echt als een harteloze seksmaniak die geen reet om zn vrouw geeft en dat kindje vind ik veeeel te afwezig.
    Lijkt mij dat als je vrouw en de moeder van je kind kanker heeft dat daar een kind ook veel in betrokken word.
    Maar nee, die word bijna compleet gepasseerd en het draait er alleen om dat hij een ander te grazen neemt...

16. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    mams13 grappig ik vond het precies andersom in het boek had je het idee dat die man best harteloos was en zijn vrouw een beetje in de ellende liet zitten. Maar in de film zag je duidelijk hoe wanhopig en kwaad hij was op de situatie en hij daarom zich afreageerde.
    Kon in ieder geval niet 'kwaad' erop zijn.

vond overigens het boek ook beter.

17. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Vond de film vies tegen vallen.
    Heb het boek nog nooit gelezen, hoeft ook niet.
    Komt denk ik door dat de film tegen viel.

18. babs81

babs81 Niet meer actief

dan zou je juist het boek moeten gaan lezen, deze is zooooo mooi

ohw ben trouwens geen boeken lezer;)

19. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Vind ik juist niet, denk dat je dan toch naar een andere film bent geweest ;)

Het boek was idd mooier maar ik vond de film echt geen Flop, je kan niet verwachten dat ze een boek tot in details na bootsen op film, denk dat je dan wel een paar uur zoet bent en dan krijg je het gezeur weer dat de film te lang duurt .. zo is er altijd wel wat ;)

Nee ik vond het een mooie indrukwekkende film .. :)

20. Tennes

Tennes Niet meer actief

Ik heb eerst de film gezien. Deze vond ik goed! Goed en gesloofwaardig ookal had de explicite seks ervan mij uit gemogen.

Daarna toch maar het boek gelezen en ook deze vond ik erg mooi. Bij beiden hard gehuild :)

In een boek heb je meer tijd om emoties en situaties uitgebreid te beschrijven. Daarbij speelt eigen fantasie en inlevingsvermogen een grote rol. In de film moet het sneller en door middel van beelden. Dit gaat ten koste van de eigen fantasie.

Ik vind dat het boek goed neergezet is. Ik heb wel slechtere verfilmde boeken gezien. (De Da Vinci Code. Erg slecht!)

Deel Deze Pagina