Veranderend gedrag baby 4 weken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Moekje, 12 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje over het (slaap) gedrag van onze kleine man.
    De afgelopen 4 weken was hij een makkelijke slapen ('s nachts dan overdag gaat hij niet graag naar bed) maar de afgelopen 3 dagen is daar verandering in gekomen.
    Het begin van de nacht slaapt hij prima! hij krijgt tussen 10 en 11 zijn fles en slaapt dan meestal lekker door tot een uur of 3/4 en dan krijgt hij weer een fles en gaat vervolgens weer slapen (nadat wij hem 30 minuten overeind hebben gehouden ivm spugen, dit doen wij na elke voeding) tot ongeveer 7 uur en dan krijgt hij weer zijn fles en begint de dag.
    echter de afgelopen drie dagen gaat hij niet meer lekker slapen na zijn fles van 3/4 uur.
    Thans hij slaapt wel maar is heel veel aan het kreunen, steunen en een soort van persen, zijn hoofdje word soms ook echt rood en hij strekt zijn armpjes helemaal uit als hij dit doet.
    Ook trapt hij zijn dekentjes soms af en licht hij door het konkelen soms overdwars in het bed.
    Krampjes zijn het niet, als hij krampjes heeft gilt hij het echt uit en is hij heeeeeeel erg met zn beentjes aan het trappen en dan kan alleen zijn speen hem troosten.
    Nu slaapt hij zelf gewoon door, echter lig ik de hele nacht wakker omdat ik me afvraag wat hij heeft en natuurlijk ook van het geluid want je houdt hem toch in de gate als hij zo doet.
    Iemand hier ervaring mee of heeft iemand tips?

Hij heeft trouwens geen verhoging of een vieze luier.

2. angel11

angel11 Lid

12 okt 2006
    99
    0
    0
    Breda
    Klinkt bekend. Dit doet onze zoon ook en die heeft verborgen reflux ( last van maagzuur ). Ik weet natuurlijk niet of jouw zoon hier last van heeft.

3. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    heb je het hoofdeinde van het matrasje/bed al verhoogd?

4. nena88

nena88 Bekend lid

12 nov 2011
    679
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dito, heel bekend, verborgen reflux, eng he. Bed schuin, rechtop houden doen jullie al dasr erg goed en geef johannes broodpitmeel. Dit heeft die nare gluidn bij ons verholpen... O ja ik voed ook rechtop meestal. Succes

5. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    Ja waarschijnlijk heeft onze man reflux, dat was ik vergeten te melden :p
    We hebben zijn bedje al verhoogd sinds hij een halve week oud is ;) en nutriton krijgt hij ook al (135 ml + 1,5 schepje).
    Moet wel zeggen dat het nu weer 2 nachten (redelijk) goed gegaan is. Maar dat het een gevolg was van de reflux had ik niet gedacht omdat hij zelf gewoon doorslaapt ;)

Bedankt voor jullie tips!

Liefs,

Deel Deze Pagina