Veranderende afscheiding en weeen vraagje?

Discussion in 'De bevalling' started by Angel2005, Mar 25, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Angel2005

Angel2005 Bekend lid

Jun 25, 2014
    655
    219
    43
    Utrecht
    Ik hoop dat de dames die al eens bevalen zijn mij kunnen helpen....

Ik was afgelopen maandag 41 weken zwanger en nog geen enkel teken van een naderende bevalling. Ik ben toen tijdens mijn controle bij de gynaecoloog gestript. Behalve een beetje menstruatiachtige pijn heeft dat die dag niet zoveel uitgehaald. Gisteren op de dag hetzelfde en vannacht volgens mij af en toe een (beginnende) wee maar niets regelmatig en ook nog niets doorgezet.

Nu mijn vraag: ik ging vannacht naar het toilet en had hele andere ascheiding dan de afgelopen maanden. Normaal is het gewoon waterig wit maar nu was het echt van dat eiwitslijm met wat donkerdere stukjes erin. Volgens mij lag ook mijn slijmprop (gedeeltelijk) in het toilet. Ik heb de boel schoongemaakt maar het blijft er echt uitlopen. Is dit normaal voordat de bevallig begint?

Volgens mij beginnen mijn weeen nu ook langzaam op gang te komen dus ik ga ze maar timen vanaf nu, maar ook dat weet ik niet zeker. Ik krijg ineens kramp in mijn buik en het gevoel dat ik heel nodig naar de wc moet. Dat wordt dan even erger (wel moet ik me nu even concentreren om ze op te vangen) en dan is het weer weg. Lijkt dit op (beginnende) weeen?

Ik weet dat de bevalling bij iedereen anders is maar ik ben gewoon bang dat ik signalen mis en straks te laat of te vroeg in het ziekenhuis ben;). De kleine ligt in stuit en alles moet volgens het boekje gaan want anders krijg ik een keizersnee....

Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen.

2. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik zou in jouw geval toch even contact opnemen met je vk. Zeker omdat ik lees dat je normaal wilt bevallen en je kindje in stuit ligt? Zoals jij de pijnen omschrijft, zijn dat zeker wel weeen ja en als ik naar je termijn kijk, zal dat vast geen voorwerk meer zijn.
    Slijmprop verliezen heb ik nooit gehad, dus daar kan ik je helaas niet mee helpen.
    Ben je je weeen aan het timen? Daar heeft de vk vaak wel wat aan, dus even opschrijven welke minuut ze steeds komen.
    Succes!!

3. Loesje86

En? Hoe is het nu?

4. Angel2005

Angel2005 Bekend lid

Jun 25, 2014
    655
    219
    43
    Utrecht
    Nog bedankt voor je reactie. Ik had dit topic geplaatst en meteen werden de weeën steeds heftiger. We zijn meteen naar het ziekenhuis gegaan nadat we gebeld hadden. Om drie uur is onze dochter geboren. Helaas toch via een keizersnee maar ze is helemaal perfect :)

5. Loesje86

Oh, wat super! Gefeliciteerd en geniet van jullie meisje!!

Share This Page