Wie herkent dit? Pijnlijke onderrug, dat met lopen soms doorstraalt naar de billen? Ik loop al een poosje bij Cesar Therapie voor mijn rug, maar het wil niet echt voorbijgaan. Met een zoontje thuis moet ik veel bukken en tillen, ook niet echt bevoorderlijk dus. Nu vraag ik mij af of het een begin van bekkenbodem instabiliteit zou kunnen zijn, kan iemand mij daar duidelijkheid in verschaffen? xx Marjolein
Ik wil je niet bang maken, maar zo is het bij mij idd begonnen....de bekkeninstabiliteit ! Hou het goed in de gaten en ga even langs je dokter. Dan krijg je hele andere therapie ! Suc- 6 ermee en doe rustig aan
Hoi, Al een aantal weken heb ik wat rugpijn in mijn onderrug en dan ook wel eens steken in mijn bil, voornamelijk bij lange tijd lopen of staan. Sinds 2 weken zijn mijn rugklachten erger geworden. Gewoon de hele dag door, ik ga er mee slapen en sta er mee op. Ik heb nu ook steken in mijn schaamstreek bij bepaalde bewegingen. Ik ben nu 2 dagen thuis geweest en zelfs nu heb ik nu klachten. Boodschappen doen kan ik niet meer alleen. Een stukje wandelen moet ook niet langer duren als 10 minuten. En traplopen is ook geen pretje. Morgen moet ik naar de huisarts, maar ik heb het vermoeden dat ik bekkeninstabiliteit heb. Ik ben vanaf vandaag in de ziektewet en moet even afwachten hoe ik het verder ga doen met werken, aangezien ik nog 12 weken moet tot mijn zwangerschapsverlof... Groetjes Saskia
Hoi Saskia, dat klinkt bekend ja. Ik moet maandag naar Cesar Therapie voor mijn rug, waar ik al enkele weken naartoe ga. Dan overleg ik met haar wat ik het beste kan doen. Ik blijf gewoon stug doorgaan met die oefeningen en neem maandag dus de beslissing i.o.m. de therapeute. Saskia, succes!
ik heb het alleen onder in mijn rug cq bekken straalt niet uit naar mijn schaambeen, bij mij bleek de vorige zwangerschap dat mijn bekken te vast staat. Net zo vervelend. Kan dus 1 van de 2 zijn. Alleen nu had ik vanacht dat ik het dus vanaf de zijkant naar mijn schaambeen voelde zeuren. Nu ben ik dus wel een beetje bang dat het straks wel BI is.
Hey Meiden, Hier nog eentje. Ik begin steeds meer klachten te krijgen. Pijnklachten in mijn onderrug en in mijn billen. Bij het lopen heb ik pijn en het gaat extreem moeizaam. Pijn aan de zijkant van mijn linkerheup. Ik ben ook bang dat ik BI heb. Morgen ga ik naar Pilates voor Zwangeren bij ons in de buurt. Dat wordt gegeven door een bekkenfysiotherapeut en ik zal het eens met haar erover hebben. Wel vervelend dit. Ik ben ook bang dat het erger wordt en ik straks niet eens meer goed kan lopen enzo. Succes allemaal, meiden.
Gatsiedarrie... ik heb het ook! Kan ook niet lang blijven zitten... en 's avonds naar bed gaan is een ramp! Het liggen en dan je rug te ontspannen, oh kan dan altijd wel huilen! Vooral in de kerkbanken zitten! Oh.. krijg het dan in m'n rug en in m'n billen en m'n heupen.. het liefst ga ik dan even staan! Maar ook wel soms met lopen, maar meer met lang zitten en gaan liggen na een dag werken.... Zou ik het ook hebben? Ik wil dat niet!
heel herkenbaar, ik heb dit bij beide zwangerschapperschappen gehad. ik heb hiervoor fysio gehad, maar echt helpen vond ik het niet. zeker op het laatst niet. dan hielp het 1 dag en dan zat ik weer dagen met pijn. maar ik had geen bekkeninstabiliteit. bij mij was het zo dat alles juist te vast zat. als zwangere maak je een stof aan die je spieren en zo soepeler gaat maken, voor de bevalling. deze stof maak ik dus niet aan. met gevolg dus dat alles pijnlijk en stijf word. maar heb wel een gewone natuurlijke bevalling gehad. ondanks dat ik dat stofje niet aan maak. sterkte meiden!
vervelend dat jullie dit ook allemaal hebben. Tis mijn1e zwangerschap en ik heb tot dusver alleen in de onderrug pijn. Maar rug is zowieso mn zwakke plek. Zitten nu middenin een verbouwing, want ook niet echt helpt, want kunnen niet douchen (dus geen warme straal op de rug, maar ouderwets met washand+teiltje water aan de slag) Ben zelf nog niet naar de VK of HA geweest ,maar zat zelf te denken dat het ook gewoon zou kunnen helpen om je rugspieren sterker te maken, door bijv. te zwemmen enzo. Maar misschien is dat iets te simpel gedacht..