1.5 jaar na miskraam en nog niet zwanger

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door debsje1977, 29 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debsje1977

debsje1977 Niet meer actief

hallo,

vorig jaar januari heb ik een miskraam gehad naar 4 jaar proberen zwanger te worden ( zonder medische molen) Echter zijn we nu 1.5 jaar verder en na die miskraam ben ik niet meer zwanger geweest...volgens de artsen is alles in orde en zou niets een zwangerschap in de weg staan...aangezien ze dit zeggen en wij het allerliefst via de natuurlijke weg zwanger willen raken zijn we nog niet over gestapt op de medische molen.

Wat zouden eventuele factoren kunnen zijn dat het bij ons maar niet lukken wil op die enne keer na?
    Hebben stress of de ovulatietijd niet goed hebben (dus verkeerde moment vrijen) een oorzaak kunnen hebben? al denk ik zelf zo, als ik in nu bijna 5.5 jaar 1 keer zwanger ben geweest zouden we dan al die andere keer echt er zo vreselijk naast zitten dat het tot nu toe maar 1 keer raak is geweest?

Dank je wel voor je info!

Debby

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi debby,

Ik denk dat je ovulatie testen ook al geprobeerd hebt? zodat je (bijna) zeker weet wanneer je eisprong is? Of een temperatuurlijst bijgehouden?Het lichtpuntje is,dat je al wel een keer zwanger bent geraakt dus het kan,dat is bewezen. Maar ik denk toch dat jullie een klein beetje hulp nodig hebben van buiten af.......
    Het kan zijn dat het zaad van je partner niet optimaal is maar het kan ook zijn dat jou zuurgraad het zaad dood voordat het je eitje bereikt.
    Ik denk dat het de moeite waard is om het toch eens uit te laten zoeken.

Imke

3. debsje1977

debsje1977 Niet meer actief

Dank je wel voor je antwoord imke,

Ik heb inderdaad de ovulatietesten en temeratuurlijsten gehad. Dit moet al vrij in het begin wanneer je alles gaat laten onderzoeken.
    Ik zal inderdaad eens navragen of het aan mijn zuurgraad kan liggen daar daar heb ik toen niets over gehoord ondanks dat volgens de artsen alles in orde zou moeten zijn bij manlief en mij.

Ook las ik net ergens op internet dat mensen die hele erge pijnen hebben bij het begin van de menstruatie een bepaald iets hebben. al mag ik aannemen dat ik ook daar op getest ben.
    mijn menstruatie is altijd op de klok gelijk maar de eerst dag kan ik niet doorkomen zonder ibroprufen te slikken..Ik weet dat het troep is die pijnstillers maar het is de enige waarbij ik overeind blijf staan en enigsinds werken kan..

Ik denk inderdaad datik dat over die zuudgraad eens ga navragen...Heel hartelijk dnak voor deze erg goede tip :)

Dank je wel
    Debby

Deel Deze Pagina