Veranderende cyclus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Bijna30, 23 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bijna30

Bijna30 Nieuw lid

23 feb 2016
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag allen,

Ik lees al een tijdje mee op dit forum, maar nog nooit wat gepost. Omdat ik nu toch wel wat onzeker wordt, toch maar een berichtje.

Eerst even wat meer informatie...Ik ben bijna 30 jaar (vandaar mijn naam) en mijn vriend en ik willen graag kinderen. Zo rond september/oktober (exacte datum ben ik helaas vergeten) ben ik gestopt met de pil (Die slik ik al vanaf mijn 16e). Vrijwel meteen kreeg ik een zeer regelmatige cyclus van 28 dagen. Eigenlijk volgens het boekje.

In de eerste maanden waren we nog niet heel fanatiek bezig met zwanger worden. We deden eigenlijk maar wat.

In januari werd ik ineens een dag later ongesteld. Een dagje van hoop, maar helaas. Na deze menstruatie ben ik begonnen met ovulatietesten. De test gaf op de 16e dag een piek. We hebben toen natuurlijk geklust ;) Op dag 24 kreeg ik enorm last van hoofdpijn en een opgeblazen gevoel. De hoofdpijn hield een paar dagen aan en op dag 27 had ik 's ochtends ineens lichtroze afscheiding en gevoelige borsten. Dit heb ik nooit eerder gehad. Helaas werd ik op dag 29 (eigenlijk dus dag 1) toch ongesteld. Nu echter veel minder heftig en deze ongesteldheid heeft ook een dag korter geduurd.

Daarna toch maar weer begonnen met ovulatietesten, dag 12 negatief. Dag 13 positief...schrik. Nu al? Ik heb nog een aantal dagen doorgetest, maar op dag 14/15/16 verscheen geen smiley.

Wat kan dit zijn?

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Een cyclus is eigenlijk nooit helemaal strak hetzelfde. Dit kan best een aantal dagen verschillen. Mijne lift bijv tussen de 25 en 31 met gemiddeld 26. ( al bijna 3 jaar )

Zolang je fase voor je ei en de fase na je ei niet minder dan 10 bedragen zou ik mij geen zorgen maken :)

3. MamaLara

MamaLara Bekend lid

22 dec 2012
    575
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook erg wisselend zowel de fase voor als na mijn eisprong, maar dat is normaal (alhoewel de sterke wisseling zoals bij mij niet zoveel voorkomt)

Deel Deze Pagina