Hoeveel mm groeit eicel per dag?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door jongemama1, 15 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jongemama1

jongemama1 Niet meer actief

Bij kunstige eicellen weet ik dat het 2 mm per dag groeien. Maar bij de natuurlijke eicellen is dat hetzelfde of niet? Ik ben wel echt heel erg nieuwsgierig!

2. Baby dream

Baby dream Niet meer actief

Ja volgens mij 2 mm per dag ongeveer

3. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Het lijkt me dat dat nogal afhankelijk is van je hormoonhuishouding. Anders had ik denk ik ook niet elke keer naar het ziekenhuis gemoeten om een echo te krijgen om te zien hoe groot de eitjes zijn. Of het moet alleen bij hormoon spuiten anders zijn, maar iedereen heeft ook een andere cycluslengte dus het lijkt mij dat het persoonlijk is..

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    In het begin groeit een follikel heel erg langzaam. Soms nog niet eens een millimeter per dag. Als ze eenmaal rond de 14 mm zitten, gaat het vaak wat sneller met zo'n 2 mm per dag.

Niet bij elke vrouw begint een follikel op dezelfde dag te groeien. De snelheid varieert gedurende je cyclus. Een eisprong komt niet standaard op dag 14, je luteale fase kan per cyclus verschillen, dus je cyclus hoeft ook niet elke keer even lang te zijn. Omdat er zoveel verschillende factoren zijn, worden vrouwen gevolgd als ze in het medische traject zitten. Maar deze zelfde factoren spelen net zo goed een rol, als je op een natuurlijke manier een eisprong krijgt.

5. Amare

Amare Niet meer actief

Dat is echt per persoon heel verschillend.

Deel Deze Pagina