hoeveel weken?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by foreverfriend, Apr 6, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. foreverfriend

foreverfriend Fanatiek lid

Feb 22, 2007
    1,473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    Hallo goedemorgen
    we komen net bij de gynaecoloog vandaan waar we een echo hebben gehad.
    Volgens mijn berekening en hier op de site ook ben ik vandaag 7 weken en 1 dag zwanger.
    Maar volgens de gyn ben ik 6 weken en 1 dag zwanger!
    De echo was prachtig, heb een inwendige gehad waarbij de dooierzak goed zichtbaar was en er al hartactiviteit was. En het vruchtje is in de baarmoeder.De gyn zei dat alles er goed uit zag. En dat het klein is...

Maar mijn vraag nu is, wat kan ik nu het beste aanhouden voor telling. Mijn eigen telling of die van de gyn? Wat zou inhouden dat ik korter zwanger ben dan ik dacht!
    Kan je mij helpen?
    groetjes
    onze dag kan iig niet meer stuk hoor!

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi foreverfriend.

Wij hebben als regel dat als je een regelmatige cycles hebt (28-32 dagen) En de echo wijkt meer dan 7 dagen af dan houd je de echo datum aan. Is het minder dan 7 dagen dan blijft je eigen datum staan. Heb je een onregelmatige cycles dan word de echo aangehouden.
    Is het je toch niet helemaal duidelijk vraag het dan aan de gynaecoloog of je verloskundige, zij kan nog even naar de echo kijken en naar je eerste dag van je laatste menstruatie.

Gefeliciteerd! Imke

3. foreverfriend

foreverfriend Fanatiek lid

Feb 22, 2007
    1,473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    Hoi Imke
    bedankt voor je antwoord.
    Weet je wat het is, mijn vruchtje is eigenlijk helemaal niet opgemeten! Bedenk ik mij nu....
    Alles zag er goed uit en het hartje klopte!
    Dus we hebben geen uitgangswaarden wat betreft lengte vruchtje
    Hij heeft 6 weken neer gezet nadat hij het had uitgerekend via zijn computer?
    In week 20 moet ik weer naar de gyn, er zit een vakantie tussen van 4 weken....en dan krijg ik weer een echo met nekplooimeting. Dus dan kan ik het nog vragen.
    fijne pasen
    Rachelle

Share This Page