hoelang leven zaadcellen buiten lichaam?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door sandra54, 4 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandra54

sandra54 Lid

11 feb 2007
    8
    0
    0
    een rare vraag misschien.
    maar op dag 8 van mijn cyclus (normale cyclus 28 a 29 dagen) heb ik geen gemeenschap gehad, maar wel andere dingen gedaan.
    nu heb ik iemand afgetrokken en hij mij daarna gevingerd (ca 5 min. er na) vlg mij was wel de sperma afgeveegd, dus klodders hebben er niet aan zijn vingers gezeten. hoe groot is de kans dat dit mij zwanger heeft gemaakt? ik d8 zelf (en hoop!) dat het gezien de dag v mijn cyclus en het feit dat er geen gemeenschap is geweest, dit kind niet v hem is.
    kan je mij hier mee duidelijkheid over geven? (ter info, op de vruchtbare dag heb ik wel gemeenschap gehad met iemand en ik hoop van hem zwanger te zijn).
    hopend op antwoord.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Sandra,

als je op dag 8 van je cyclus zat, kun je er wel vanuit gaan dat áls er al sperma aan zijn vingers heeft gezeten, je niet zwanger kunt zijn geraakt van hem. Dag 8 van de cyclus is dus de 8e dag na de eerste dag van je laatste menstruatie.
    Spermacelletjes kunnen wel eventjes overleven als ze buiten het lichaam komen.
    Als je zwanger blijkt te zijn, weet je eigenlijk wel zeker dat het van 'de goede' zal zijn. Maar probeer verdere verwarring te voorkomen he... 8-[

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina