Wij zijn op dit moment op vakantie in Friesland. (Lang leve de laptop) We zitten in een caravan. Die staat heel de dag in de volle zon . Er is hier geen schaduw... Op het kamertje van onze meid is het nu nog 36.5 gr. Ze wil niet slapen. Overdag is het volgens mij nog warmer. Ze is nu al sinds vanmorgen wakker. (normaal slaapt ze zo'n 2.5 uur op een dag) Ik maak me een beetje zorgen en overweeg serieus om onze vakantie af te breken en thuis in een koelere kamer te gaan zitten. Misschien dat het vanavond nog afkoelt in de caravan, maar wakker houden tot een uur of 10 trekt ze echt niet. Ze is nu al supersacherijnig en nat van het zweet. 2 vraagjes: wat zouden jullie doen én kan het kwaad dat een dreumes in een campingbedje moet slapen met zo'n 36/37 graden? Pfff.... wat een gedoe. Mijn man heeft maar een weekje vakantie en moet dan weer naar het buitenland voor zijn werk. Groetjes shampoo oja, slapen in de buggy of het campingbedje buiten doet onze dochter niet want dan zie je natuurlijk veel te veel en stel dat je iets zou missen
wij hebben afgelopen week ook in een stacaravan gezeten, ook bloedheet overdag, maar merkte wel dat het sávonds goed (en snel) afkoelde! wat wij hebben gedaan, veel water, lauwe douche, zwemmen (binnen, veel lekkerder!) en wat langer op blijven. als het echt niet te doen is, vragen of het mogelijk is om een caravan te ruilen die wat meer in de schadus staat? succes, en fijne vakantie!
balen!!! misschien kan je ergens een ventilator regelen? bij ons campingwinkeltje verkochten ze kinder ventilators van hello kitty en bob de bouwer.. (en dus ook geschikt voor kleine kindervingertjes.)
Denk idd toch ook later naar bed. Lekker nog in een badje zetten of lang onder de douche beetje lauw water. Denk dat het lang duurd voor het afkoeld vanaaf. Het is hier in het weste broeierig en is het nog 28 buiten. Laat staan binnen Heel veel succes vanaaf. Morgen is het wat minder heet dacht ik hoop dat het dan beter te doen is. Wij zaten vorige week vrijdag/zaterdag in slagharen een blokhut weet dus wat je bedoeld. Gelukkig sliepen de kinderen redelijk maar ook zo heet. Nou hier in huis is het ook heet denk ook niet dat het veel uit maakt of je naar huis gaat daar is het nu net zo warm.
het gaat op de meeste plaatsen vanavond onweren en regenen en ook afkoelen, als je serieus overweegt om de vakantie eerder te stoppen (wat ik heeeeel goed begrijp) dan zou ik vannacht even afwachten, het kon maar zo eens lekker gaan afkoelen..... anders zou ik ook lekker eerder naar huis gaan, dit is ook niet echt wat zo, wij hadden een week lang regen met de vakantie (in een huisje in het bos) achteraf is dat dan nog beter te doen dan die hitte. vooral omdat je kunt schuilen bij regen en niet kunt wegkomen van de hitte. hoop dat je toch nog een oplossing vindt of dat het lekker afkoelt voor je
Hihi, hier nog niets, behalve die :x- zon die nog vanuit het westen heerlijk loopt te schijnen op de achterkant van de caravan... Top!!!! :x
slapen in 36,5 graad kan zeker geen kwaad hoor, zolang je ze maar niet warm aankleed. (oftewel nu alleen in een luier laten slapen). Wat dacht je van die kindjes in afrika, die slapen in de zomer ook met warm weer en dan gebeurt er ook niks. Wij zijn het alleen niet zo gewend.
Ken je iemand met een mobiele airco...? Ophalen en lenen? (of misschien heb je er zelf een thuis? Of een ventilator thuis / lenen? Jullie zaten toch in Nederland? Zo ver zal de afstand niet zijn dan. Campingbedje toch in gebruik nemen, buiten of in de voortent of onder de luifel. Als ze te gevoelig is voor prikkels en te nieuwschierig, dan de bovenkant afdekken met een tafelkleed ofzo? Je zit er toch bij dus kan niet verkeerd gaan en de zijkanten zijn van gaas dus dat kan prima! Lijkt me wel vervelend maar het moet geen probleem zijn. In ons oude huis hadden wij plat dak, zonder zolder, daar was het standaard boven met dit weer 37graden. Tja, wij zijn gewoon niet voor deze temperaturen gemaakt.... Succes en fijne vakantie voor jullie! Wel genieten hoor!!!!
Geen tips meer verder. Alleen dat het hier ook zo gaat regen en denk met onweer er bij. Ga een regen dansje houden sorry voor mijn leed vermaak is zo niet bedoeld.
Kom even melden de hel is hier los gebarste ik woon in delft kijk maar op de buienrader haha. Maar echt succes voor de nacht. Hier ook een baby die totaal niet wil slapen of wat drinken zelfs zo klein als ze zijn voelen ze het al aan dat er wat speciaals is.
Hoi, Misschien een gek idee, maar ben je in de gelegenheid om het dak nat te spuiten?? Dat koelt ook lekker af
hoi, ben net terug van 2 weken kamperen en we stonden ook volle zon. dochter ging gewoon smiddags slapen maar had heel de dag ventilator aan en raampjes afgedekt met folie tegen de zon. sliep alleen in een luiertje ging prima hoor! succes en ik hoop op een bui
Charlotte heeft hier gisteren buiten geslapen, viel toevallig in tuinstoel in slaap, was ook 36 graden hier (Maastricht). Ik heb haar voorzichtig op een handdoen gelegd en toen een nat/vochtige dunne doek over haar heen gelegd en af en toe druppels koel water op haar hoofdje. Ze heeft 3 uur heerlijk geslapen en had helemaal niet warm. Is misschien een optie voor overdag? 's nachts een ventilator eventueel aanzetten.