ik weet niet hoe mijn kaartje werkt!

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Sannehai, 18 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

Hallo dames,

ik ben al een tijdje actief op zwpagina, maar ben hier nu voor het eerst. ik ben deze maand voor het eerst bezig met temperaturen,

maar ik lees hier veel van "als je temepratuur onder de coverlijn is enz"

maar wat Is de coverlijn eigenlijk? (vast een domme vraag) en komt er via Fertilityfriend als ik mijn temperatuur dus elke dag invul daar, komt er van vanzelf zo'n rood kruis op mijn kaartje te staan wat dan dus je eisprong betekend ( heb ik dit nu goed?)

en komen er voordat dat kruis er staat nog dingen bij je temperatuurkaartje te zien zodat je weet dat je vruchtbaar bent? of is dat stoplichtje daar voor?

sorry voor mn domme vragen!

alvast bedankt groetejesss

2. manny82

manny82 Bekend lid

11 sep 2007
    531
    0
    0
    Hallo sannehai

Ik heb ook een poosje getempt en ben later pas naar FF gegaan. Ook maar 1 keer en heb toen alles weer ingevuld. Deed het gewoon met de hand op papier.
    Bij ff klopt het inderdaad dat je kruis komt op het moment dat de FF denkt dat je ei is geweest dus als die in het beeld staat heb je hem al gehad.

Kijk maar even in mijn album voor voorbeelden.
    Het moet s ochtends voor het opstaan en is vaak altijd laag en als hij dan begint op te lopen weet je dat je je mijn ei hebt gehad.
    Als je dit samen met de slijm controleert cervixslijm dan weet je na een poosje wel wanneer hij eraan zit te komen.

Ik zelf voelde de eisprong ook altijd erg duidelijk. Maar dat is niet bij iedereen zo.

Succes

3. Sannehai

@manny thnx voor het antwoorden,

maar FF geeft dus niets aan van te voren zodat je weet dat je ei er aan zit te komen, zodat je alvast goed kan klussen?

dus dat kruis dat komt pas later, oke

bedankt!

4. Sannehai

nog iemand die mij kan helpen maby.....?

5. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    FF geeft een kruis als je je eisprong hebt. Als het kruis er staat, na 3 dagen een stijgende temp, ben je dus al te laat met klussen.
    Ik gebruik om dit te ondervangen ook ovulatietesten.
    Deze testen meten het hormaaon LH in je urine. Dit hormoon piekt voor je eisprong (12-48 uur)
    Dan ben je met klussen wel op tijd.

6. Sannehai

maar waar is dat stoplichtje dan voor bij FF?

ik dacht dat die dan ook de vruchbare dagen aan gaf, of is dat niet zo? anders zit ik dalijk voor niets ergens op te wachten haha

7. Sannehai

je hebt trouwens wel een mooi stijgend temp kaartje;) hopelijk blijft ie stijgen!

8. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi sannehai,

Het stoplicht geeft inderdaad je vruchtbare dagen aan, maar daarmee kijkt ie naar je overige aanwijzingen bijvoorbeeld, vruchtbaar slijm of een positieve ovulatietest.
    Dus je zit niet voor niks te wachten hoor :):)

Ja inderdaad, mijn temp gaat nu goed. Nu nog zo houden he! :)

9. Sannehai

haha ja zeker houden zo;)

oke ja dat slijm vul ik ook wel allemaal in ach, ik zie het wel hoor, ik klus gewoon met mn mannetje wanneer we willen ( liefst om de dag wil ik natuurlijk, maar hij niet altijd) dusja om de 2 dagen ofso ongeveer... we zullen wel zien haha ;)

Deel Deze Pagina