Hallo allemaal, Kan iemand mij vertellen of je altijd je ei de dag voor de tempstijging moet hebben? Volgens mijn ovulatietesten zou ik mijn ei op dag 11 hebben gehad, maar mijn temp is pas op dag 13 gestegen. Is het mogelijk dat ik mijn ei op dag 11 heb gehad dan?
Ik had op dag 10 een posi test, op dag 13 was mijn temp hoog. Maar kan je ook je eisprong nog krijgen als ed test alweer negatief is?
Ongeveer 24 tot 36 uur voordat de eisprong plaatsvindt, neemt in de urine de hoeveelheid van het Luteïnise-rend hormoon (LH) toe. Dit hormoon bereidt het baarmoederslijmvlies voor op de mogelijke innesteling van een bevruchte eicel. Gedurende het grootste deel van de menstruatiecyclus is het gehalte LH in het lichaam zeer laag. Vlak voor de ovulatie stijgt dit echter sterk. Het gehalte wordt dan meetbaar in de urine. De ovulatietest meet of er veel van dit hormoon in de urine aanwezig is. De ovulatie vindt gewoonlijk plaats binnen 24 tot 48 uur nadat het gehalte LH in de urine op z'n hoogst is. kan dus idd