schema 7 maanden

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door FutureMama81, 13 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    Ik vroeg me af of ons schema zo goed is.

7.30 uur: fles 210 + 7
    9.30 uur: fruit (200 gr)
    11.30 uur: boterham + fles 150 + 5
    15.30 uur: kwarkje of liga met beetje water
    17.30 uur: groente (200 gr)
    19.00 uur: fles 210 + 7

Ik geef haar om 15.30 uur maar een paar slokjes water bij de liga, omdat ze reflux heeft. Als ik haar een heleboel drinken ga geven krijgt ze meer last van opboeren. Vandaar dat ik ook soms een kwarkje geef (speciaal voor baby's vanaf 6 maanden).

Verder vind ik dat ze s ochtends wel veel voeding achter elkaar krijgt.
    En is de fles bij de boterham te groot? Ze drinkt alle flessen helemaal leeg. Als ik een flesje van bv 90 + 3 geef, wordt ze echt boos.

Verder slaapt ze de laatste dagen 's ochtends ook niet meer. Dit is wel erg vroeg he? Ze is nog maar 7 maanden. Maar als ik haar in bed leg begint ze te huilen of gaat ze spelen. Ze lijkt gewoon niet moe te zijn. Ze is dus om 7.30 uur op en slaapt pas weer van 13.30 tot 15.30 uur en dan weer na de fles van 19.00 uur.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Je schema ziet er prima uit en de verdeling ervan ook. Zo te zien eet en drinkt ze goed. Als ze de fles en de boterham helemaal opkrijgt is het geen probleem, maar als je het idee hebt dat het te veel is voor haar kun je de boterham wisselen met de liga.

Het slapen kan erg verschillen per kindje. Als ze verder gewoon fit is en alert is er niets om je zorgen om te maken.

Groetjes Laura

3. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    Ok bedankt. Ze krijgt trouwens de potjes fruit en groente meestal niet op hoor. Ze wil het wel maar als ik dat toelaat spuugt ze daarna omdat t toch teveel is.

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Dat geeft niet, je kunt het rustig opbouwen, je kindje haalt nog alle benodigde vitamines en mineralen uit de melk.

Groeten eveline

Deel Deze Pagina