Verandering eetgedrag, nu constant trek en knagende buik

Discussie in 'De lounge' gestart door mol81, 10 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.024
    550
    113
    nee hoor dat is achterhaald. 1 ei per dag met eigeel kan geen kwaad

2. susy26

susy26 Niet meer actief

Ow oké, is dat niet slecht ivb de cholesterol? Of zit ik abuis☺

3. susy26

susy26 Niet meer actief

OW oké, dat wist ik niet , weer wat geleerd😊

4. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    De oma van mijn man at vanaf haar 18e iedere dag een ei. Ze is 93 geworden en gewoon aan ouderdom overleden.

Iedere dag een ei is niet schadelijk, ook niet voor je cholesterol. ( dit zei mijn Diëtiste trouwens )

5. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.024
    550
    113
    nee dat werd altijd gezegd/gedacht. maar simpel gezegd er zijn 2 soorten cholesterol. de goede en de slechte. er werd altijd gedacht dat veel eieren het slechte verhoogd maar dit is onderzocht en blijkt dus niet zo te zijn. De goede houd met de juiste voeding eigenlijk de slechte in balans. het is wel zo dat je niet allerlei andere vette ongezonde troep moet eten met verzadigd vet want dan word het een ander verhaal en raakt de balans verstoord.
    Dus bij een gewoon gezond voedingspatroon zonder teveel verzadigd en transvet is een ei per dag prima

6. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Juist wat meer vet en eiwit eten. Dan ben je in no time van je klachten af.

7. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ik eet koolhydraatarm. Dwz voornamelijk eiwitten vetten en groenten. Eens per dag koolhydraten uur. Nooit honger. Ben al 40 kilo kwijt geraakt ermee. Daarna weer zwanger geraakt en aangekomen, nu weer 25 kilo kwijt ermee. Nooit honger. Ik eet alleen als ik honger heb. Soms 5 keer per dag, soms 2 keer.

Onder begeleiding van een dieetiste trouwens. Ik GOK ( grip op koolhydraten van Yvonne Lemmers).

8. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik gok zo dat het bovenstaande de belangrijkste oorzaak is dat je zoveel bent afgevallen ;), gezond eten maar vooral het lichaam de leiding laten nemen.

9. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Vreemd eigenlijk dat Diëtistes zo van elkaar kunnen afwijken qua blik op een eet patroon.

Mijn diëtiste zegt dat het juist beter is voor je lichaam om 6x per dag te eten zodat je lichaam in beweging blijft. Is beter voor de verbranding.

10. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik vergelijk die diëtisten altijd met consultatiebureaus, die zeggen ook dat een baby volgens een schema gevoed moet worden ipv biologische behoefte.
    Inmiddels gelukkig ook hartstikke achterhaald..

11. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Maar toch heb ik gemerkt aan mijzelf dat die 6x per dag eten wel werkt.

Maar ik ben mij er ook zeker van bewust dat ieder lichaam anders is en dat het bij de ene dus juist niet werkt en bij de ander weer wel.

Dus dan kom je eigenlijk neer op het inderdaad luisteren naar je eigen lichaam :D

Deel Deze Pagina