2 jaar en hoofdkussen???

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Skye, 25 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skye

Skye Niet meer actief

Mijn dochter is 2 jaar en ik merk dat ze het tegenwoordig lekker vind om met haar hoofd ergens op te liggen als ze gaat slapen! Ze ligt nu dus vaak met haar hoofd op haar knuffelhond! Vanaf wanneer mogen kinderen op een (plat) kussen liggen??? Ik ga uiteraard geen dik stevig kussen kopen, maar gewoon een plat kussen! Ben benieuwd vanaf wanneer dat verantwoord is, weet niet of het schadelijk is voor het nekje of ruggetje ofzo!!

2. Alita

Alita Niet meer actief

volgens mij kan het best...bij ikea heb je een hoop keus en dan neem je een niet zo dik kussen..

3. mamasim

mamasim Actief lid

8 mrt 2009
    255
    0
    0
    Heb twee maanden geleden een peuterkussentje bij de Ikea gekocht. Is heel plat, maar geeft toch het idee van lekker ergens op liggen met je hoofd. Net echt ;).

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Als kindjes met hun hoofdje op knuffels gaat liggen dan is het wel een teken dat ze toe zijn aan kussentje onder hun hoofd.

Mijn zoontje was 1 1/2 toen hij een kussen kreeg, maar dat was omdat hij veel benauwd was en zijn hoofdje hoog moest liggen

5. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onder de 2 jaar wordt afgeraden.
    Wij hebben hetzelfde kussentje als mamasim bij de Ikea gekocht. Echt heel plat. Een mooi kussentje om mee te beginnen en ze slaapt er goed op.

6. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Angela was ook rond de 2 jaar, dat ze een klein plat vierkant kussentje mee naar bed nam.

En sinds haar 3e verjaardag slaapt ze op een rechthoekig iets dikker kussen.

En het gaat perfect!

7. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Mijn jongste was ongeveer 2,5 en ik kocht hem bij de hema..ook kleiner en platter.

8. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    2 jaar. Wel een platte peuter kussen.

9. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

hema heeft ze ook.

10. wilmatjuh

wilmatjuh Actief lid

18 nov 2007
    188
    0
    0
    assen
    we hebben onze dochter een maand voor dat ze 2 werd een peuterbed gegeven en haar toen gelijk een peuterkussen en peuterdekbed erbij gekocht. ze was er wel aan toe want ze legde zelf al een paar maand haar knuffel onder haar hoofdje en nu ze het kussen heeft doet ze dat ook niet meer.

11. Lindsey1981

Lindsey1981 Actief lid

31 jul 2007
    102
    0
    0
    Nijmegen
    Wij hebben onze zoon vorige week een kussen gegeven, dus net 2 jaar, hij vindt het super stoer een grote jongens kussen! ;)

Deel Deze Pagina