Heeft iemand misschien tips? Ik ben 's ochtends al om zes uur beneden en dan rek ik het altijd nog. Martijn en Emma zijn allebei al om 5.30 wakker. Overdag slapen ze zo'n twee/drie uurtjes. Als ik ze eerder wakker maak tussen de middag zijn ze stront chagerijnig en later naar bed of eerder naar bed doen heeft geen zin. Iemand een tip hoe ik ze 's ochtends langer kan laten liggen? En het typische is dat het zondagochtend altijd het vroegste is. Ik ben het ondertussen spuugzat en ben moe.. Hopelijk kan iemand helpen.
Niets helpt. Ik heb ook hardnekkige vroege kinderen. De jongste is tussen 5 en half 6 wakker, de oudste tussen half 6 en half 7. En vooral bij de oudste heb ik werkelijk alles geprobeerd, maar het helpt echt geen ene moer. Ik zou de oudste nog kunnen wijsmaken dat hij zich even op zijn kamer moet vermaken. Maar de jongste is toch al wakker, dus wat maakt het uit? En ja, ik ben ook moe... Baal er vooral van dat de jongste NOG vroeger is dan de oudste.
Nou gelukkig zijn we niet de enige. Wat doe je zo 's ochtends vroeg? Ik heb dan echt nog geen zin om te gaan afwassen of zoiets. En met de hond gaan lopen is wel heel vroeg, dan maak ik de hele buurt wakker ben ik bang.
Mijn zoontje heeft er de laatste week ook een houtje van. 6 uur stipt. Meestal roep ik dan naar boven dat hij nog moet gaan slapen. 8 van de 10 keer gaat hij dan weer liggen en is stil en dan hoor ik hem rond 7 uur weer. 7 uur vindt ik zelf wel een mooie tijd. Maar idd 6 uur of vroeger vindt ik echt te gek. Als hij huilt dan haal ik hem er wel uit. Maar meestal is hij altijd wel aan het zingen met zijn schelle stem of mij aan het roepen.
Mijn dochter is ook standaard om half zes wakker, en dan ook klaarwakker. Als we er niet vroeg uit hoeven blijven we boven en gaat ze spelen op de speelkamer of tv kijken bij mij/ons op bed Hier is het ook nog eens zo dat ze om 23.00/02.00/05.00 verneveld moet worden dus we slapen ook nog onderbroken maar een uurtje of 5 ( al ruim 2,5 jaar )
Ik heb hier nu maar even de tv aan staan. We houden vandaag maar een pyjamadag. En als het wat beter weer word gaan we nog wel naar buiten.
Het is heel gewoon voor babies en jonge kinderen om tussen 5 en 6 wakker te worden. Niet te vermoeid naar bed (oftwel op tijd en vooral niet later), leren om weer in slaap te vallen (in de babytijd wel te leren), goed verduisteren etc kunnen helpen maar soms zijn kinderen gewoon heel vroeg wakker.
We zijn net even naar buiten gegaan. Martijn en Emma leken het niet erg te vinden om nat te worden, onze hond daarintegen wel haha! Dat beest heeft het echt niet op water. Verder de kids lekker op tijd weer in bed en ik op de bank.
ik heb t een tijdje zo gehad, maar sinds kort laat ik sem gewoon 2x roepen en geef ik geen antwoord dan gaat ie weer liggen slapen. Hoera! maar demi zit momenteel in de 9 maanden sprong ofzo en die was gister 4:11 wakker en vanmorgen 5:30 en dan kan ik dus niet meer uit haar kamer dan wordt ze gek. Dus dan er maar uit. T is bij mij puur geluk dat sem weer gaat slapen hoor, want ik zit ook nog heel vaak om 6 uur op de bank s'morgens
Ik ben bang dat er niets aan te doen is. Mijn zoontje is ook een vroege vogel. 9 van de 10 keer is hij tussen 6 uur en 6:30 uur wakker. Enkele keren slaapt hij tot 7:00 uur of langer. Niets aan te doen. Wij hebben het geaccepteerd en vinden sindsdien het ook niet meer lastig. Hij komt dan gezellig bij ons op bed zitten en gaat nog even tv kijken terwijl wij nog even kunnen dommelen. Het scheelt wel dat we er niet direct uit hoeven en dat hij zich nog wel vermaakt bij ons op bed. Accepteren was hier de enige optie. Heel veel jonge kinderen zijn vroege vogels. In het weekend of op de dagen dat hij geen opvang heeft komen we pas rond 8 uur uit.
Onze zon is wel een redelijke uitslaper maar tegenwoordig heeft ie ook wel van die dagen dat t 6:30 is.... hij blijft dan mammaaaaaaa roepen tot dat ik er uit kom.... Echt klaar wakker dus... Opvallend is wel dat later erin stoppen totaal geen effect heeft, sterker nog: een averechts effect heeft! Middagdutje inkorten heeft hier wel effect (maar idd wel strontchagrijnig...). Niet te warm of te koud aankleden en goed verduisteren op de kamer. Laten roepen heeft hier soms ook effect. Of ie weer gaat slapen geloof ik niet, maar hij is dan zeker voor een half uurtje weer stil. Verder heb ik boekjes op zn kamer staan, waarvan ik hoop dat hij ze dan vast pakt om zelf mee te "lezen". oja, zit nog te denken: je hebt ook van die wekkers met een plaatje met "nacht" en een plaatje met "dag". misschien iets voor je oudste? Als het plaatje met "dag" verlicht is, mag hij er pas uit...
Opvallend is het eigenlijk niet. Hoe moeier een kind in slaap valt, hoe eerder het in een diepe slaap valt. Daardoor zullen de slaapcycli eerder doorlopen zijn. Wat eerder naar bed heeft meestal een veel positiever effect.
Bij ons zijn het fases, nu zitten we er weer in, maar hij gaat meestal zingen en kletsen. Doordat wij op zolder slapen hoor ik hem vaak niet eens. Laatst was hij om 4 uur al aan het kletsen en zingen maar ging wel zelf weer slapen. Bij ons scheelt het wel of het winter of zomer is. In de winter slaapt hij meestal wel wat langer.
Bij ons was het telkens heel vroeg sinds het verzetten van de klok, nu is het weer een beetje op z'n plooi. En sinds haar kamer echt goed donker is (afgezien van nachtlampje), dus raam verduisterd en deur dicht, is ze vaak gewoon een uur later wakker!
Hier ook een hele tijd last van gehad. Wat bij ons een beetje geholpen heeft is elke dag de tijd iets meer rekken. Ik weigerde pertinent er voor 6 uur uit te gaan en rekte het uiteindelijk uit tot 6.30. Dus gewoon niet eruit halen, dat was eigenlijk de truc. Later naar bed had hier ook geen zin, tot voor kort dan. De laatste tijd is het hier gelukkig weer enigszins normaal. Meneer komt nu pas na zevenen zijn bed uit. Maar dat is vooral sinds hij later naar bed gaat. We hebben het gewoon weer eens geprobeerd (steeds iets later) en nu werkt het dus wel... Hij slaapt dus even lang (ging eerst om half zeven naar bed, en nu om half acht). Misschien heeft het iets met de leeftijd te maken? Mijn zoontje is nu 2 1/2...
zijn fases maar bij ons komt hij vaak terug haha maar zon lampje met tijd schakelaar misschien. maar id toegeven is t beste denk, nu heb ik weer een paar dagen geluk dan de oudste ff bij me blijft liggen maar ooit zijn ze elkaar wakker aan t jengelen of schreeuwn end an baal ik helemaal maar hoop voor je op fase en zou wekker proberen
Hier werkt een lampje met tijdschakelaar goed. Die gaat om half 7 aan en dan mag ze me roepen. Werkt echt heel goed. Hiervoor was t ook tussen half 6 en 6. Vind ik half 7 net een beter tijdstip!
Pfff hij is al sinds 5 uur wakker! Dit is me echt te vroeg zeg! Ik heb hem eerst even bij me gepakt maar toen ik hem weer in bed legde was de wereld te klein.. Dus dan maar even brullen. Vriendlief is nu even bij hem. Hopelijk gaat hij nog even goed slapen.
En is hij nog in slaap gevallen? 5.00 uur is wel erg vroeg eigenlijk voelt dat nog als middernacht. Hopelijk is deze fase snel over. Hoe lang is dit al dat hij zo vroeg wakker wordt? Het is ook zo lastig want dan duurt de dag ook vrij lang om ze goed bezig te houden. Helemaal met slecht weer.