Tips wat betreft huisarts?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door water27, 29 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Hi dames,

Ik ga als dinsdag naar de huisarts omdat het zwanger worden voor een tweede kindje niet lukt.
    Zijn er hier dames met tips wbt deze afspraak? En wat kan ik precies verwachten?
    Bij voorbaat dank!

2. maryjames

maryjames Bekend lid

25 aug 2014
    734
    126
    43
    NULL
    NULL
    Er gaat gevraagd worden hoe lang je bezig bent en hoe je cyslus in elkaar zit. Je krijgt een verwijsbrief voor de gynaecoloog /fertiliteitsarts en dan kun je een afspraak inplannen. Zo is het bij mij gegaan tenminste.

3. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Oh dus nog niet meteen bloedprikken of echo? Dat doen ze dan bij de gynn?

4. maryjames

maryjames Bekend lid

25 aug 2014
    734
    126
    43
    NULL
    NULL
    Mijn huisarts heeft me meteen doorverwezen naar de gynaecoloog. Ik was dan ook al 2 jaar bezig met zwanger worden. Misschien dat ik daarom meteen een doorverwijzing heb gekregen ?

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Alle onderzoeken worden hier standaard bij de gyn gedaan. Een huisarts heeft te weinig verstand van fertiliteitsproblemen en zal er over het algemeen niet aan beginnen. Dus meestal krijg je een doorverwijzing.

Ik zie dat je negen maanden bezig bent. Als er zo op het eerste gezicht geen medische redenen zijn, dan word je pas doorverwezen als je minimaal een jaar bezig bent.

Succes!

6. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Ok dus de kans is groot dat de ha niets doet maar dat je een verwijs brief krijgt.
    Bij ons zoontje was het in een keer raak. Nu al negen rondes dat ik precies weet wanneer de eisprong was en gericht aan het klussen zijn. Daarvoor was het op de gok zeg maar

7. Jozefien85

Jozefien85 Niet meer actief

Hier heeft de huisarts een verwijsbrief geschreven voor zaadonderzoek bij mijn man, heeft inwendig onderzoek gedaan bij mij en een verwijzing voor bloedonderzoek gericht op antistoffen voor chlamydia. Naast natuurlijk alle vragen over cyclus e.d. Daarna verwezen naar de
    Gyn.

Hier overigens zelfde verhaal. Eerste keer heel makkelijk zwanger en nu al een jaar bezig voor een tweede.

8. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Oh wat naar he! Ben je er al achter wat het bij jullie zou kunnen zijn? En doe jij iets voor je cyclus? Ik bedoel slik je iets of gebruik je medicijnen?
    Ik hoorde laatst ook iemand over een bloedtest voor schildklier waardes, zijn die bij jou ook gecheckt?
    Want een vragen he.. :)

9. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Im Nederland wordt je pas na een jaar doorgestuurd tenzij er medische redenen zijn om je eerder door te sturen.

9 maand is absoluut nog niks om je druk om te maken, hoe rot dat ook klinkt..

Soms doet een dokter een sperma onderzoek, maar hier hebben ze bar weinig verstand van dus ik zou dat niet doen. Alle onderzoeken worden verder uitgevoerd bij de fertiliteitsarts.

Deel Deze Pagina