extreem pijn bij plassen!!

Discussie in 'De bevalling' gestart door Nathalie20, 7 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nathalie20

Nathalie20 Actief lid

10 mrt 2012
    122
    0
    0
    Verzorgende, Baby's!:D
    Hoi meiden,

Even een vraagje ik ben gisteravond bevallen van een prachtige dochter! Ik heb 1 kleine hechting, valt hartstikke mee:)
    Nu heb ik vanaf na mijn bevalling zo'n ONtZETTENDE pijn bij het plassen!! Het brand, zo erg dat ik een beetje plas en het vervolgens weer op moet houden want ik trek het niet! Onder de douche met douchestraal en met een kan water ook geprobeerd, niks helpt. Heb nu een katheter, en ze zijn erachter gekomen dat ik een flinke blaasontsteking heb. Morgen moet de katheter eruit, en ik maak me nu al zorgen om "normaal" te moeten plassen!! Iemand tips?

2. zwendel

zwendel Niet meer actief

weet niet of je ook een kuur krijgt maar cranberriesap drinken schijnt heel goed te helpen bij een blaasontsteking. verder zou je kunnen proberen om eerst ijs ertegen aan te leggen voordat je gaat plassen, dat verdoofd...misschien met van die ijsblokzakjes of een nat washandje in de vriezer... sterkte

3. MamavanK

MamavanK Bekend lid

25 aug 2010
    526
    81
    28
    Jeetje, wat vervelend zeg. Dat bederft de pret wel een beetje! Ik denk dat de pijn ook écht van de blaasontsteking komt, als het plassen onder de douche niet helpt.. Vragen om een kuur?

4. MamavanK

MamavanK Bekend lid

25 aug 2010
    526
    81
    28
    Oh.. .En gefeliciteerd!!

5. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Als eerste gefeliciteerd!!

Ik plaste altijd met een liter water erbij inderdaad!
    Maar dan kwam de pijn ook vanaf de hechtingen.
    Jij hebt pijn door de blaasontsteking en daar kun je volgens mij vrij weinig aan doen...sterkte en succes!

6. DTtje

DTtje Bekend lid

19 feb 2012
    513
    0
    0
    Begeleider vg
    Ik heb het ook vreselijk gehad!was naar een paar dagen weer over:(haarscheurtjes zeiden ze tegen mij!!

7. nikespits

nikespits Actief lid

2 jun 2012
    178
    0
    0
    Dordrecht
    Ik heb na mijn bevalling ook zo'n pijn gehad bij het plassen, maar dat kwam echt door de hechtingen van de knip. Ik durfde bijna niet meer te gaan plassen en een keer heb ik me zo van streek gemaakt dat een hyperventilatieaanval overheen kwam.
    Gelukkig werd de pijn na een paar dagen vamzelf minder en na een week was het zo goed als verdwenen.
    Kleine opoffering voor het grote geluk wat je ervoor terugkrijgt lijkt me ;)

8. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Ik vond het koelen met ijs een goede tip, maar misschien zou je dit ook kunnen koelen door een nat maandverband in een kom te leggen (voor de vorm) en dan in de vriezer!

Van harte gefeliciteerd met je dochter en ik hoop dat het snel beter gaat en je echt kunt gaan genieten!

9. Kim31

Kim31 Bekend lid

7 dec 2011
    539
    3
    18
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd!!
    Ken het probleem zelf niet, maar kreeg de tip van een vriendin voor mijn bevallingen om een laagje vaseline te smeren voor het plassen.
    Misschien helpt dat iets? Alhoewel ik vrees dat de pijn inderdaad van je blaasontsteking komt.

Sterkte!

10. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Als je pijn heb van je blaasontsteking kun je niets anders doen dan afwachten tot je kuur aan slaat en de pijn verdwijnt.
    Misschien hebben ze iets aan medicatie om te pijn te verzachten.

Als het van je hechting is (wat mij niet lijkt) dan idd flink met water spoelen of onder de douche plassen.

Heb echter het idee dat het van de onsteking is en dat zal door de kuur minder worden en verdwijnen

11. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Allereerst super proficiat!

Mijn advies: Blase Care gebruiken (op de site kun je vinden welke drogisten het verkopen). Ik had veel pijn en bloed bij het plassen, na 1 dag gebruik al geen symptomen meer! Kon zonder pijn plassen. Heb het nu al in huis staan om gewoon te slikken na de bevalling, voor de zekerheid. Is natuurlijk dus kan geen kwaad.
    Geen antibiotica nodig gehad.

Er zit cranberry in en D-mannose... dat laatste is een suiker dat je gewoon uitplast (wordt niet opgenomen in je lichaam). De bacteriën willen het eten, springen erop en je plast ze zo uit.

12. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Heeeeeel veel drinken helpt. Dan spoelt het echt sneller schoon en voel je een stuk minder pijn. Je durft bijna niet te drinken omdat je bang bent om te plassen maar echt heel veel drinken helpt echt en word het snel beter van.

13. Janne263

Janne263 Lid

5 feb 2011
    54
    0
    0
    Bij mij was het ook van het uitrekken tijdens de bevalling, wat een helse pijn. Spoelen hielp niet omdat het binnen in brandde. Duurde gelukkig maar 2 dagen, ik heb alleen in de douche geplast onder de straal.

14. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik heb ook veel pijn gehad, heeft denk ik wel twee weken geduurd (ik had sowieso erg lang en veel last van de knip, kon na twee weken nog niet normaal op een stoel gaan zitten).
    Bij mij hielp het om heel veel water te drinken, dat is sowieso goed, maar het maakt je urine ook 'wateriger', minder geconcentreerd zeg maar. Ik had het idee dat dat minder schrijnde. En dan natuurlijk die grote Spa fles in de wc met dat tuutdopje, kon ik mooi richten. Per keer dat ik ging plassen ging er wel driekwart fles water door heen. Dat en het vele water drinken was het enige dat een beetje verlichting gaf.

15. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Stuur je man even naar de reformzaak voor cranberrysap en blase care. Dat helpt bij een blaasontsteking. Verder helpt het inderdaad om heel veel te drinken.
    En ik weet niet hoe lang je de kuur al hebt en welke. Als de kuur aanslaat mag je na een dag of drie aannemen dat het geen pijn meer doet. Maar helaas slaat een kuur niet altijd aan, vooral als je een erge blaasontsteking hebt.
    Maar er zit er niet veel anders op dan toch te gaan plassen. Een katheter is ook niet goed als je een blaasontsteking hebt. En ik zou toch proberen om onder de douche te plassen, of met een fles koud water op het toilet. En als het dan pijn doet, gewoon doorheen plassen.

Succes!

16. Janne263

Janne263 Lid

5 feb 2011
    54
    0
    0
    Ik gebruikte calendula essence van weleda. Dat kun je in een flesje doen om mee te spoelen. Ik deed het ook verdund op een maandverband en in de vriezer, daarna erop zitten, dat verlichtte wel wat

17. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

blaasontstekingen heb ik sowieso regelmatig..... ik gebruik nu dus continue tabletjes van I care...... en ben er tevreden mee! bijna geen kuur meer nodig.

18. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Bij mij was het ook pijnlijk door de hechting. Niet fijn he? Neem een goede dosis paracetamol (6 per dag ofzo), plas onder de douche en vraag je kraamhulp om een koud compres te maken. Ik kreeg een boterhamzakje met aardbeienjam uit de vriezer, dat is lekker zacht en vormt goed naar je onderkantje. Sterkte ermee!

19. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
  20. babyzoe

babyzoe Actief lid

15 aug 2011
    304
    0
    0
    werk als verzorgende i.g.
    Brielle
    Van harte gefeliciteerd!

Ik kan je alleen als advies meegeven dat je heel veel moet drinken, mensen gaan soms (door de angst om te moeten plassen) minder drinken en nooit stoppen met plassen, maar goed uitplassen!!

Verder hoop ik dat je kan genieten van je wondertje!

Liefs Baby

Deel Deze Pagina