Kregen hier vandaag een brief binnen dat voortaan je kind gevolgd wordt door het consultatiebureau tot ze naar de middelbare school gaan. Prima, maakt mij niet uit of ze door schoolarts gezien worden, of door CB. Maar vroeg me even af of ze dat overal doen en of er mensen zijn die weten of dat voor alle kinderen geldt, omdat onze oudste ruim 5,5 is en ik me afvraag of zij dan dus ook weer teruggaat naar het CB? Ze is in maart/april net gezien door de schoolarts, dus voorlopig hoeven we niks meer, maar was even nieuwsgierig
Vandaag ook een brief binnen dat de controles flink zijn wegbezuinigd... Ergens vind ik het wel een beetje slordig want ze heeft er al heel lang geen gehad en ze zou nu pas rond 2 a 2,5 jaar worden opgeroepen. En bij het inloopspreekuur mag ik geen lengte meten Ga er toch binnenkort maar weer eens langs aangezien bij de laatste controle toch een wat afwijkende groeicurve was...dan eis ik gewoon dat ze meten
ook niks van gehoord. heb ook een zoon van 5 ben benieuwd. hij gaat nu naar groep 2 en nog nooit een schoolarts gezien. weet ook niet hoe vaak die komt.
Hier ook geen idee of er wat verandert. Zoon is net naar basisschool en dochter wordt twee in augustus. Over drie weken afspraak voor haar bij CB misschien hoor ik dan iets?
Weet dat de vpk van cb die na de geboorte bij ons thuis kwam destijds al vertelde, ip is cb tot 4 jaar en dan de schoolarts, maar ws gaat dat de komende jaren wijzigen, en is het dan zo dat je bij cb blijft tot aan de middelbare school. Ze zei toen dat dit was om het lijntje tussen ouders en arts/vpk korter te houden. Maar heb dus nog niet definitief gehoord dat dit hier zo gaat worden. Wat ze al wel hebben veranderd is dat meeste kinderen vaker worden gezien door vpk en minder door de arts, alleen de zorgenkindjes wel om en om de arts. Wij vallen daar dus net weer onder, wat ik op zich vreemd vind we komen minimaal 4 keer per jaar bij de kinderarts in het zh dus lijkt me dat we dan prima afkunnend met de vpk. Hebben eerste jaar ook regelmatig afspraken afgezegd omdat deze kort op de ziekenhuisbezoeken zaten. Ook is per 1 jan van dit jaar dat ze bij 18 maand op huisbezoek komen bij een eerste kind. Bij tweede, derde.... geen huisbezoek.
Hier nog niets over gehoord. De "vaste" mensen zijn op vakantie, ik had bij het inloopspreekuur een invaller dus die wist ook niks.
Nog niets over gehoord. Ik weet wel dat wij buiten de vaccinatiemomenten niet met onze dochter naar het cb hoeven (ze is nu 5 maanden). Ik dacht dat je tot het jaar iedere maand moest, maar dat is dus blijkbaar niet zo. Aan de ene kant vind ik het prima, maar aan de andere kant ben ik wel eens ongerust of mijn dochter het wel goed doet, omdat ze bij de laatste controles behoorlijk zakte op de curve (van +2 elke maand lager tot nu -1). Maargoed, zij zullen het wel weten.
Niets over gehoord hier. Ja, er werd aangegeven dat je er ervoor kon kiezen om niet naar bepaalde afspraken te gaan waarin eigenlijk alleen gewogen en gemeten werd. Die mocht je skippen als je dat wilde. Gold alleen voor ouders die meerdere kindjes hadden en waarbij er geen reden tot zorgen waren gaf ze aan.
Ik weet het al heel lang... met 18 maanden kwamen ze hier aan huis was de laatste maand dat ze dat deden en toen vertelden ze dat kindjes tot groep 8 van de basisschool onder cb vallen. en onze dochter is nu al 3 jaar..
Ja, hier een brief over ontvangen. Dacht ik over een jaar of 3 van ze af te zijn, komen ze hier mee aan...
Ik weet het niet helemaal zeker maar volgens mij hangt het af van de regio waar je woont. Het is overal wat anders georganiseerd.