Nederwiedewiedewiet.....

Discussie in 'De lounge' gestart door mirell, 21 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    tja zit hier wel met een klein probleempje
    ruik al jaren soms een wietlucht in huis:D
    het is dus niet altijd he!
    maar gewoon soms.....
    nu vanavond dus ook weer in de voorgang en de geur komt via de meterkast
    mijn man ruikt het nu eindelijk ook.

jaar of 3 geleden rook hij het nooit en toen waren er 2 mannen die de nieuwe wasmachine naar zolder tilden en dat we zolder opgingen heb ik gevraagt of hun wat geks roken
    toen zei er 1 ja heb je een wietplantage:$
    eindelijk nog iemand die het rook!
    we zijn bij de buurman geweest om te vragen maar hij heeft het niet
    andere buren zijn echt oud;)dus denk ik niet.

nu mijn vraag.........
    weet iemand of het nu ergens tijd is dat die planten gaan geuren ik vind het echt een walgelijke lucht!!!

2. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ik heb het gelukkig niet in huis. Maar altijd als ik voor de portiek sta ruik ik ook een wietig luchtje;). Ik blijf erbij dat het gewoon planten zijn die een soort gelijke geur hebben, maar vrienden van me zijn er van overtuigd dat iemand hier een plantage heeft. Erg vervelend inderdaad als je het in huis hebt!

3. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    geen idee

maar zou je buurman echt hebben toegegeven als ie wel een wietplantage had gehad?

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Misschien dat de buren een paar plantjes hebben staan. En dat mag, tot 5 planten p.p. is het gedoogd.
    Als je binnenplanten hebt, die bloeien ( afhankelijk van het licht ) gemiddeld eens in de 8/10 weken.
    Buitenplanten bloeien in oktober.
    Maar dan denk ik dat ze dus geen goed filter hebben, als deze goed is dan ruik je het niet. Mits het in een kweekhok zit.
    Misschien hebben ze ze los in een kamer onder de lampen staan.

5. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    :DMisschien is je dochtertje aan de joints :p ;)

Zou het heel misschien kunnen dat je iets van hennepstengels of zo in je huis hebt? zit maar te denken hoor, een wasmand of een mat oid??? Geen idee, maar geloof dat die stengels wel eens daarvoor gebruikt worden? (ofzegiknuietsheeldoms:))
    of iets in het plafond/vloer verwerkt die daarnaar ruiken?

wel vervelend, zo'n lucht! Hoop dat je de oorzaak vind. misschien kun je eens bijhouden wanneer/waar het erger ruikt?

6. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

t kan wel.. maar heb je geen kruipruimte? misschien hebben de vorige bewoners daar wat gezet en nooit weggehaald?

lijkt me zeer sterk want daar zouden ze veel te weinig licht hebben.. wel raar dat je die lucht ruikt..

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Die planten ruiken inderdaad om de zoveel weken wanneer ze een plantage hebben.. zou toch 1 van de buren verdenken.

8. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Haha, die buurman zal echt niet zeggen dat hij een plantage heeft :D.

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

5 planten ruik je ook al heel sterk hoor, helemaal als het binnenwiet is.
    Buitenwiet doet nu niks.
    En 5 planten is geen plantage.

10. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Zeg. Wat weet jij er veel vanaf.
    Je woont niet toevallig naast TS?

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hahaha ja dat zal het zijn.
    Ach, vroegah wel eens wat jointjes gerookt toen ik jong en rebels was. En ook wel wat buitenwiet gehad.
    ( bij mijn ouders in de tuin trouwens, en die wisten er vanaf ;) )

12. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    :d:d:d

13. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    In ons vorige huis hadden we dat ook.. Aan de ene kant van het huis (vooral de hal/trap/kelder en wc) stonken ook best vaak naar wiet. We hadden altijd al een vermoeden dat de buurman planten had (tja, griezel eerste klas, prototype junk zeg maar, en eentje die niet van jonge meisjes af kon blijven, schijnt).

Wij zijn inmiddels al een poos verhuisd, maar hoorden nog wel dat toen de buurman uit huis is gezet (onder begeleiding van de politie) hebben ze dus behoorlijk wat planten uit 't huis gehaald..

Denk idd ook niet dat je buurman 't gaat zeggen dat ie planten in huis heeft hoor ;).

14. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Maar even serieus. Dit zaakje riekt...
    Waar ruik je het precies? En ruikt het naar verse wiet (dus een plant) of naar een joint? In het laatste geval heb je gewoon een blowende buurman.
    Als je het op zolder ruikt, zou ik toch denken dat het een plantage is. Maar ja, hoe kom je daarachter? De buren ontkennen natuurlijk. En zomaar de politie bellen...

Trouwens, het kan natuurlijk best bij die oude mensen zijn. Misschien heeft hun zoon/neef het wel aangelegd.

15. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    je hebt trouwens ook buitenplanten die erg naar wiet ruiken. geen idee hoe ze heten of hoe ze eruit zien. weet alleen dat kennissen van vroeger die in de tuin hadden staan. en die kon je altijd ruiken, ook als ze niet in bloei stonden.

maar anders denk ik toch dat je buren iets hebben staan hoor.

16. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Dit klinkt vast heel stom maar soms als ik zweet ruik ik ook naar wiet.. En dan hoop ik altijd dat anderen het niet ruiken.
    Ik heb het vroeger wel gerookt dus misschien blijft het in je lijf hangen ofzo. Maar was niet zo dat ik dat iedere dag deed hoor. En nu al jaren niet meer gedaan.

17. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.274
    2.976
    113
    Dit hebben wij ook! Geen idee waar het vandaan komt. We zijn bij het alle buren (en de buren van de buren..) langs gegaan om te vragen of zij meer wisten, maar helaas zonder resultaat.
    Zo nu en dan komt de lucht weer en later is ie ineens weer weg. :(

18. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Je heb wel van die planten die naar wiet ruiken, van die paarse(ben geen plantenkenner) Maar in Turkije hadden ze die ook in een tuin staan nou het leek inderdaad een plantage wat er stond te geuren.. Maar als je het op je zolder ruikt lijkt het me sterk dat het van die plantjes komen..

19. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Lekker..
    Wiet oogst je om de 2 maanden ongeveer.. Mits er geen meeldauw optreed.. (om de 8 a 9 weken).
    Binnenwiet kan erg sterk ruiken.. en het is natuurlijk een heerlijke doordringende lucht.

Wanneer je in een gewoon rijtjeshuis woont zal het aantal plantjes meevallen. Ik weet natuurlijk niet of je aangifte zal doen of iets..

Het enige wat ik in wil brengen is dat die mensen het misschien nodig hebben.. het geld.. of de wiet zelf.
    Je kan ze hooguit adviseren een betere afzuiging te plaatsen..

20. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Wij hadden het toen we hier pas kwamen wonen. Een paar maanden later overleed de buurman van 2 huizen verder. Die bleek een behoorlijke plantage te hebben. (en ik maar denken dat ik gek was!)

Deel Deze Pagina