Hallo, Ik ben op het moment nogal onzeker over het gewicht van onze dochter. Ze is een grote meid geboren met het gewicht van 4021 gram. Ze is na haar geboorte geen gram afgevallen en met een dag begon ze al te groeien. Nu was zij met 4 maanden 8,5 kg. Op het consultatie bureau vonden ze dit wel heel zwaar, maar omdat ze ook langer is dan gemiddeld kon het er net mee door. Ik kreeg het advies om minder te voeden en te stoppen met de nachtvoedingen. Ik heb dit niet opgevolgd omdat ik bang was dat mijn productie dit nog niet zo trekken. Inmiddels is ze bijna 6 maand en ruim 10 kg. Ze is ook echt een lekker mollig meisje. Nu moet ik binnenkort weer langs komen en voel ik de bui al hangen. Ik voed wel iets minder, maar bied nog steeds aan op verzoek. Dus ja ook soms s nachts. Kan ik mijn dochter overvoeden? Moet ik idd minder voeden en is haar gewicht te' veel. Ik maak me toch wel zorgen omdat ze zwaarder is dan de meeste kindjes met een jaar. Ik overweeg zelfs om te stoppen met borstvoeding omdat ze zo hard groeit. Ik hoop op wat antwoorden en een stukje vertrouwen 😊
Je geeft je kindje wat ze nodig heeft door haar borstvoeding te geven. Hiermee stoppen zou ook betekenen haar de waardevolle voedings- en antistoffen van jouw voeding ontzeggen. Om maar niet te spreken van de gezelligheid en nabijheid! Geef je borstvoeding "live" aan de borst of in een fles? Wat krijgt je kindje nog meer naast jouw voeding? Kijk daar eens naar. Is je kindje gezond? Is ze vrolijk? Dan lekker zo doorgaan! Tot slot....je hoeft niet naar het bureau....dat is vrijwillig
Ik voed ons meisje live, en op vraag. Ze krijgt nu sinds een week ong. 4 theelepeltjes groente eind van de dag. Ze is volgens mij een heel gezond vrolijk en tevreden meisje. Wel is ze fysiek niet eeg actief, rolt nog niet om. Ook dit wijten ze aan haar ' over' gewicht. Ze word deze week een half jaar.. Dus of dat echt heel laat is weet ik eigenlijk niet.
Ik zou me niet zo'n zorgen maken. Je kindje volgt haar eigen lijn qua ontwikkeling. Maak je je echt zorgen over haar activiteit, dan zou ik een keer bellen met een kinderfysiotherapeut. Die kan gericht vertellen wat je al dan niet mag verwachten. Ook hebben zij vaak kleine tips om spelenderwijs aan te sporen mocht het nodig zijn. Maar nogmaals: volg je kindje! Ik ken wel meer kindjes die enorm goed groeien op mama's melk! Houd vertrouwen, gun je kindje jouw melk en haar eigen tempo. Groetjes, Heidi