zwembad

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by mari, Jul 20, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mari

mari Fanatiek lid

Jun 9, 2007
    1,078
    0
    0
    noord-holland
    wij hebben met het warme weer het grote zwembad opgeblazen, maar nu hebben we al 2 dagen achterelkaar er steeds schoonwater in gedaan.
    ik ben benieuwd hoe jullie dit doen, elke keer schoon water of laten jullie het wel eens langer staan? want chloor tabletten erin doen lijkt me ook niet handig met kinderen. ( 4jr en 8 mnd)

ik zag bij de turkse buren die laten het gewoon staan.
    maar vraag me af of dat geen kwaad kan.

we zijn al wezen vragen voor iets in het bad, maar ze zeggen gewoon elke keer schoonwater? kost wel liters water zo.

ben benieuwd naar jullie ervaringen

2. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,696
    2,511
    113
    Wij laten het een paar dagen staan. We doen er ook chloortabletten in. Waarom zou je dat niet doen met je kinderen? (Ben je al ooit in een zwembad geweest met beide kids, want daar zit ook chloor in en nog wel veel meer dan thuis)
    Als het water vies is laten we hem leeglopen. We hebben er ook geen pomp bij anders hadden we het wel langer laten staan.

3. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Ik had een vloeibare aqua reiniger maar die liet zo'n vieze laag op/in het water achter dat ik gewoon heel het water verschoond heb.

Op dit zwembad past jammer genoeg geen pomp (die ze wel meegeleverd hebben) Ik wil van de week even kijken naar een schoonmaakset.
    Wij hebben een klein badje er voor gezet als voetenbad en als het water echt vuil is verschonen wij het.

4. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    Wij hebben om die reden de hele mikmak gekocht. Zwembad, chloor, schepnet, pomp, zuiger. Erg blij mee want zo kunnen we het bad een hele tijd laten staan.

5. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik verschoon het water toch het liefst maar dagelijks. Maar om die reden zet ik maar 5 dagen per jaar of zo het grote bad op. Onze oudste van 6 vermaakt zich ook nog prima in het 1.20 bad.

Ik overwoog dit jaar om een chloortabletje in het water te gooien. Maar ik heb er verder geen metertje bij ofzo. Vorig jaar deed ik dat nog echt niet. De jongste dronk toen met het grootste gemak het zwemwater.
    De aanschaf van een pomp etc vond ik het ook net weer niet waard. Of van chloortabletje met spul om de waarde te meten.

6. Ligero

Ligero VIP lid

Aug 1, 2011
    6,823
    1,533
    113
    Wij hebben niet echt een enorm bad maar als er een paar warme dagen in het vooruitzicht zijn en we zijn die dagen ook thuis dan laat ik het badje wel staan met een zeil eroverheen. In nederland gaat het dan vaak om maar een paar dagen want dan is het weer slechter weer (of ik moet weer werken en dan hebben we geen tijd om te zwemmen). Als het ernaar uitziet dat we de volgende dag niet weer kunnen zwemmen, dan laat ik hem leeg lopen.

7. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    wij hebben er een van 3,05 doorsnede..en hebben dus een filter pomp erbij. Maar ook gebruiken we chloor voor onderhoud, langzaam oplossende tabletten. Ph- voor als de ph te hoog word, hebben dus ook testers.....

En pas was het water groen, al alles geprobeerd dus ook chloorshock poeder gekocht, water is nu wel weer helder!

Verder hebben wij een schepnet voor de rotzooi, en een uv afdekker en een gewoon afdekzeil...jaja...

Hebben dit jaar toch wel 300 euro besteed, ook nieuw bad dus. Maar ding staat nu al bijna 9 weken ofzo...en dochter heeft er al veelvuldig in gezeten! wij trouwens ook, zoontje niet die heeft zijn eigen kleinere badje....omdat hij bang voor water is :S

Zelfs al een poolparty gehad met vriendjes van dochter! kei leuk!!!

we wilden een uv pompmat kopen voor water te verwarmen...maar valt nu wel mee eigenlijk met dat dekzeil word het ook redelijk warm!

8. ona81

ona81 Bekend lid

Aug 19, 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Iedere dag nieuw water.
    Grotendeels met een dompelpomp. De rest met emmers. Onze peuter vindt het ook geweldig om mee T engelen het water naar de sloot te brengen met een emmer. Het is een werkje, maar ook meteen goede workout😊

9. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

Sep 13, 2011
    2,088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Bij ons is het elke dag zo vies dat we hem legen en opnieuw vullen. Wij hebben ook een hond, borders en gras... scheelt wel denk ik!

10. mari

mari Fanatiek lid

Jun 9, 2007
    1,078
    0
    0
    noord-holland
    hi bedankt voor jullie reacties. wij hadden hem 2 dagen staan, en hebben hem beide keren opnieuw gevuld. maar als het niet nodig is met chloortabletten dan liever niet.
    dus het zou denk ik geen kwaad kunnen als bv het water 1 dag blijft staan en met een afdekzijl erover heen.

Share This Page