Hallo moeders, Mijn kleine meid is nu 10 maanden. Ze heeft een vreemd eetschema, de bijvoeding loopt nog niet goed. Ze drinkt liever haar fles. Ze krijgt nog 6 (!) flessen per etmaal van 180cc met 6 schepjes. Volgens mijn huisarts hoef ik mij hierom geen zorgen te maken, sommige kinderen zijn nu eenmaal laat met bijvoeding accepteren. Dus dat is mooi, geen zorgen. Maarrrr....wij zouden zo onderhand wel eens afwillen van de nachtfles. Ze krijgt flessen om 7.30, 11.30, 15.00, 18.00 uur, 22.00 uur en ongeveer 03.00 uur. (en wij leggen dit 'schema' dus niet op aan haar, deze flessen 'dwingt' ze af door heeeeel hard te gaan brullen als ze ze niet krijgt ). Zijn er tips die jullie geprobeerd hebben en die werkten? Alvast bedankt voor het meedenken!
Onze kleine man is nog iets jonger maar wilde ook slecht doorslapen. De verpleegkundige van het cb gaf ons de tip om hem 's nacht als hij wakker wordt te foppen met een flesje warm water. Dit lijkt hij redelijk goed te accepteren en hij slaapt nu regelmatig een nacht door. Hij heeft qua hoeveelheid voeding namelijk helemaal geen nachtvoeding meer nodig natuurlijk. succes met je kleine meid
Kan je niet de flessen ophogen naar 210 water met 7 schepjes? En dan minder flessen geven. Dus dan 4 flessen van 210, en in de laatste fles nutrix geven of bambix-pap? Ik vind wel dat zij veel krijgt. Heb je ook al met het CB overlegd?
Hallo prinses, Voorheen dronk ze 6 flessen van 210, vandaar dat ik elke fles minder ben gaan geven (180) zodat ze aan minder cc's komt per dag. Maar ik zat er inderdaad ook aan te denken om de avondfles wel weer te verhogen, misschien dat ze daarmee langer de nacht door kan. Met wat pap erin is ook een goed idee, dan heeft ze helemaal een goede bodem voor de nacht. De bijvoeding wilde ze gewoonweg niet, spuugt alles uit of houdt haar mond stijf dicht. Het gaat nu met kleine stapjes wel wat beter. Ze eet nu een kwart potje fruit, drie hapjes groente, toastjes en koekjes is ze gek op (dus hardere dingen eten en doorslikken kan ze wel) en brood soms wel een paar hapjes en soms helemaal niet. Dus aangezien dat niet voedt wil ze haar flessen ook niet laten vallen. Het cb gaf alleen aan dat ik moet proberen de namiddag fles over te slaan en haar bijvoeding aan te bieden. Maar ja, dat lukt dus niet Hoewel mijn huisarts zegt geen zorgen te maken, houdt het mij toch wel elke dag bezig. Met 1 jaar moet ze toch een beetje met de pot mee gaan eten, maar in dit tempo lukt dat nooit! Frusterend.
Ik zit hier met een soortgelijk probleem. Senna (nu bijna 8,5 maanden oud) komt ook nog steeds voor de nachtvoeding. Alhoewel het CB zegt dat ze aan drie flessen voldoende heeft, krijgt ze er van mij zeker nog vier. Hier gaat de bijvoeding wel goed, maar dat was in het begin ook niet zo hoor. Wat hier hielp is blijven aanbieden en volgens een vaste tijd iedere dag weer. De nachtvoeding blijf ik haar nog even geven, tot het moment dat ik het gevoel heb dat ze het niet meer nodig heeft. Senna heeft gewoon echt honger als ze 's nachts komt en geef je haar geen voeding dan is het hier ook gillen, krijsen totdat ze het krijgt. Als ze wat ouder is dan misschien ook maar eens foppen met water in de fles of eerst het aantal schepjes melkpoeder in de fles steeds minderen terwijl je wel constant hetzelfde water blijft gebruiken. Succes Anna