Hoe snel verbetering na overstap op pepti?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door PDaphne, 13 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PDaphne

PDaphne Actief lid

2 feb 2009
    193
    1
    0
    Dag dames, na overleg met het cb zijn we afgelopen donderdag overgestapt van nutrilon HA naar Hero Pep (nutrilon pepti was nergens te krijgen). De eerste nacht merkte ik al duidelijk minder onrust, vrijdag hadden we een heel rustig en blij ventje en gister nacht sliep hij ineens de hele nacht in zijn eigen bed!! En kwam hij pas om 3 uur voor een fles ipv de hele nacht door onrustig. Ik wist niet wat ik meemaakte! Echter vanaf gisteravond lijkthij weer steeds onrustiger te worden, vannacht weer vaker wakker en vanochtend weer bijna de hele ochtend gehuild ☹️️ Ik zag zo duidelijk verschil en nu zijn we voor mijn gevoel weer terug bij af! Hoe ging de overstap bij jullie? Betekend deze onrust dat pepti toch niet de oplossing voor mijn ventje is of moet ik het meer tijd geven? Alvast bedankt!

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik heb in je andere topic geantwoord.

3. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Wij zagen ook direct verschil en daarna een kleine 'terugval'. Achteraf bleek zat zijn darmen goed moesten wennen aan de pepti. Dat heeft een ruime week geduurd.
    Ook spuugde hij ineens meer en meer last van verborgen reflux. Pure Jbpm erbij (zl reageerde ook heel erg op Nutriton) en sindsdien gaat het super goed.

Ik zou het zeker 2 weken de tijd geven om te wennen aan de nieuwe voeding.

Deel Deze Pagina