hi dames, Ik ben vandaag precies 20 weken zwanger van mijn 2e kindje. Nu is het zo dat ik al sinds week 16 wat gekriebel voel en af en toe heel lichte plopjes. Bij mijn dochter voelde ik rond deze tijd al echt schopjes. Nu zit ik gelijk allemaal dingen in mijn hoofd te halen, dat bv de baby niet goed groeit enz. Is het normaal dat je rond deze tijd bijna nog niks voelt?
Ik denk inderdaad dat het goed kan komen doordat de placenta misschien anders ligt dan bij je eerste. Maar misschien moet je gewoon even met je VK bellen, zij kunnen hopelijk je ongerustheid wegnemen. Of misschien de 20 weken echo?
Misschien idd door de placentaligging, of dit kindje is misschien wat rustiger? wat ik vaak hoor is dat rond de 20 weken vrouwen het kindje pas net beginnen te voelen. Misschien was het bij je dochtertje gewoon erg snel? Als je je zorgen maakt, zou ik de verloskundige even bellen.
ja 20 weken is nog geen termijn waarvan je zeker je baby moet voelen. ik heb de placenta ook aan de voorwand en de eerste keer ook, dan is de sterkte van het schoppen toch een stuk minder als normaal geloof ik
Het kan goed zijn dat je placenta aan de buikwand ligt en dat deze bij je dochter aan de rugzijde lag. En dat dit kindje gewoon rustiger is. Bij mijn zoontje lag de placenta aan de buikwand. Schoppen voelde ik zelden en ik voelde pas vanaf 20 weken wat plopjes. Daarnaast was hij sowieso een heel rustig kind in de buik. Ik mocht blij zijn als ik hem 2 keer per dag enkele minuten kon voelen. Nu ligt mijn placenta aan de rugzijde. Met 16 weken voelde ik al plopjes en schoppen al met 18 weken ongeveer. Ik voel de bewegingen nu veel duidelijk, ook aan de buitenkant was het veel vroeger te voelen. Daarnaast is dit ook een actiever kind.
Ik heb de placenta ook aan de voorkant gehad, bij mijn dochtertje. Ze zeiden toen dat ik geen schoppen zou voelen, of anders heel licht.. Nou, ik kan filmpjes laten zien, mijn buik was een groot golfslagbad! Ontopic.. Met 20 weken heeft de beeb nog zoveel ruimte! En iedere zwangerschap is anders. Geniet ervan! Liefs
ik voel de beeb nu ook alleen maar wat ploppen hoor.. mijn placenta ligt aan de voorkant.. de gyn zei bij de 24 weken zul je vast zeggen dat het wel eens wat rustiger mag xxxx
Ja waarschijnlijk heb je, je placenta aan de voorkant liggen.. Ik heb ook mijn placenta dit keer aan de voorkant, ik voelde onze meid pas met een week of 23 goed, daarvoor haast totaal niet, ook geen gekriebel.. Ik was ook erg ongerust, wilde juist dat ze lekker ging schoppen/kriebbelen of iets zodat ik wist dat alles teminste goed was.. Nou mij gebeden zijn gehoord ook al ligt mijn placenta nu aan de voorkant, deze dame voel ik wel tien keer meer dan met mijn eerste dochtertje (placenta aan de achterkant) toen.. Het schoppen doet nu gewoon zeer.. Jou kleine wonder zal zich snel genoeg laten voelen.. Geniet van je zwangerschap! Liefs..
ook hier eentje met de placenta aan de voorkant. en idd begin de klein nu pas net een paar daagjes elke dag meerdere malen te voelen volgens mijn vk hoef je pas te melden waneer je bij 28 weken nog niks voelt. maar ook dan hoeft het nog niks ernsstigs te zijn