Ik voel de baby bijna niet

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door pukkiepuk, 13 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pukkiepuk

pukkiepuk Nieuw lid

14 jun 2010
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    hi dames,

Ik ben vandaag precies 20 weken zwanger van mijn 2e kindje. Nu is het zo dat ik al sinds week 16 wat gekriebel voel en af en toe heel lichte plopjes. Bij mijn dochter voelde ik rond deze tijd al echt schopjes. Nu zit ik gelijk allemaal dingen in mijn hoofd te halen, dat bv de baby niet goed groeit enz. Is het normaal dat je rond deze tijd bijna nog niks voelt?

2. cle23

cle23 Actief lid

10 dec 2008
    420
    0
    0
    hoi pukkiepuk,

weet je de locatie van de placenta?

3. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik denk inderdaad dat het goed kan komen doordat de placenta misschien anders ligt dan bij je eerste.
    Maar misschien moet je gewoon even met je VK bellen, zij kunnen hopelijk je ongerustheid wegnemen.
    Of misschien de 20 weken echo?

4. pukkiepuk

pukkiepuk Nieuw lid

14 jun 2010
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    nee ik heb geen idee, dat heeft de gyn niet gezegd. Ik heb woensdag de 20 weken echo.

5. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Misschien idd door de placentaligging, of dit kindje is misschien wat rustiger? wat ik vaak hoor is dat rond de 20 weken vrouwen het kindje pas net beginnen te voelen. Misschien was het bij je dochtertje gewoon erg snel? Als je je zorgen maakt, zou ik de verloskundige even bellen.

6. cle23

cle23 Actief lid

10 dec 2008
    420
    0
    0
    ja 20 weken is nog geen termijn waarvan je zeker je baby moet voelen. ik heb de placenta ook aan de voorwand en de eerste keer ook, dan is de sterkte van het schoppen toch een stuk minder als normaal geloof ik

7. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Het kan goed zijn dat je placenta aan de buikwand ligt en dat deze bij je dochter aan de rugzijde lag. En dat dit kindje gewoon rustiger is. Bij mijn zoontje lag de placenta aan de buikwand. Schoppen voelde ik zelden en ik voelde pas vanaf 20 weken wat plopjes. Daarnaast was hij sowieso een heel rustig kind in de buik. Ik mocht blij zijn als ik hem 2 keer per dag enkele minuten kon voelen.
    Nu ligt mijn placenta aan de rugzijde. Met 16 weken voelde ik al plopjes en schoppen al met 18 weken ongeveer. Ik voel de bewegingen nu veel duidelijk, ook aan de buitenkant was het veel vroeger te voelen. Daarnaast is dit ook een actiever kind.

8. MamavanK

MamavanK Bekend lid

25 aug 2010
    526
    81
    28
    Ik heb de placenta ook aan de voorkant gehad, bij mijn dochtertje. Ze zeiden toen dat ik geen schoppen zou voelen, of anders heel licht.. Nou, ik kan filmpjes laten zien, mijn buik was een groot golfslagbad!

Ontopic.. Met 20 weken heeft de beeb nog zoveel ruimte! En iedere zwangerschap is anders.

Geniet ervan! Liefs

9. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    ik voel de beeb nu ook alleen maar wat ploppen hoor.. mijn placenta ligt aan de voorkant..
    de gyn zei bij de 24 weken zul je vast zeggen dat het wel eens wat rustiger mag:)

xxxx

10. butterfly23

butterfly23 Actief lid

28 jun 2008
    146
    0
    0
    Ja waarschijnlijk heb je, je placenta aan de voorkant liggen..
    Ik heb ook mijn placenta dit keer aan de voorkant, ik voelde onze meid pas met een week of 23 goed, daarvoor haast totaal niet, ook geen gekriebel..
    Ik was ook erg ongerust, wilde juist dat ze lekker ging schoppen/kriebbelen of iets zodat ik wist dat alles teminste goed was..
    Nou mij gebeden zijn gehoord ook al ligt mijn placenta nu aan de voorkant, deze dame voel ik wel tien keer meer dan met mijn eerste dochtertje (placenta aan de achterkant) toen.. Het schoppen doet nu gewoon zeer..

Jou kleine wonder zal zich snel genoeg laten voelen.. Geniet van je zwangerschap!

Liefs..

11. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    ook hier eentje met de placenta aan de voorkant.
    en idd begin de klein nu pas net een paar daagjes elke dag meerdere malen te voelen :)
    volgens mijn vk hoef je pas te melden waneer je bij 28 weken nog niks voelt.
    maar ook dan hoeft het nog niks ernsstigs te zijn ;)

Deel Deze Pagina