Hoi meiden! Ik lees al geruime tijd mee op jullie gezellige forum. Erg informatief allemaal! En veel herkenbare verhalen en vragen. Maar toch ga ik hem stellen voor mezelf.. de vraag die ons allemaal bezig houdt... Zou ik zwanger kunnen zijn?? Ik zit pas in ronde 2, maar heb sterk het gevoel dat het deze ronde raak zou kunnen zijn. Sinds 1 januari dit jaar ben ik gestopt met de pil en heb toch wel een onregelmatige cyclus (30, 25, 31, 26 en de laatste keer 18 ) Houdt sinds deze maand wel mijn eisprong in de gaten dmv testen en ik heb hierdoor gezien dat er een eisprong is geweest (2 dagen lang knaltest gehad), dit was 7 en 8 dagen geleden. Ik zit nu dus (denk ik) op 7 of 8 dpo en heb sinds gisteren 'vreemde' klachten die ik nooit eerder heb gevoelt. Zo heb ik erg last van een zeurderig gevoel in de buurt van m'n baarmoeder/ eierstokken?), soms gepaard met flinke steken. Een soort tintelend, warm gevoel. Dit zeurderige gevoel straalt soms uit naar mijn benen waardoor mijn (boven)benen erg zwaar aanvoelen. Rommelende darmen/ buik. Vanmorgen ineens diarree Daarnaast met vlagen behoorlijk misselijk. Ik merkte dat ik na een stukje chocola (duh) bijna moest spugen. Het lijkt wel of ik meer slijm in mijn mond heb/ dikkere tong. Wat me ook opvalt zijn de duizelingen en het beetje wankel op m'n benen staan. Vollere borsten en ben ik toch wel wat vermoeider dan dat ik normaal ben. Maar dit laatste is ook wel herkenbaar voor een aankomende menstruatie. Ik weet dat nu al testen veel te vroeg is, maar ik heb het toch gedaan... negatief natuurlijk. Zoooo vervelend dat ik pas over een week mijn NOD heb, want ik wil het nu weten, hihi! Wil mezelf geen dingen inbeelden of aanpraten, en wil er eigenlijk helemaal niet zo mee bezig zijn. Maar toch... deze klachten heb ik nooit eerder gevoeld...
Het zou best kunnen dat het deze maand raak is. Als je een positieve ovulatietest hebt is je eisprong binnen 24-48 uur. Dit zou betekenen dat je 5 hooguit 6 dagen na je eisprong zit. Over het algemeen nestelt een eitje zich in tussen 5 en 10dpo. Vanaf dat moment maak je ook HCG aan dat zorgt voor de welbekende zwangerschapsklachten. In jouw geval is het dus nog wel heel vroeg voor klachten maar het kan uiteraard wel. Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt!
Dank voor je reactie! Ik was natuurlijk vergeten dat je eitje pas ná een positieve test springt Dan heb je het idd over 5 of 6 dpo. Misschien toch innestelingsklachten...? Kom er maar op een manier achter, en dat is geduld hebben Had jij zelf al vroeg klachten? En wanneer testte jij pas/al?
Nog een vraagje trouwens... Vanaf welke dag zou je dan rekenen? De eerste dag dat je een positieve ovu test hebt, of de laatste dag? Scheelt weer 1 of 2 dagen
Waren beide testen even donker? Ik zou dan voor het gemak uitgaan van de laatste test. Ja, ik had al vrij snel klachten. Paar dagen na de eisprong buikkrampen, geen afscheiding en pijnlijke borsten. En oja, om half 2 's nachts uit bed voor een pizza.
Haha! Om half 2 's nachts uit bed voor pizza joh? Die is wel heel grappig! Ik slaap nog door als er een drilboor naast me staat, dus dat zou wel een hele dikke aanwijzing zijn, mocht me dat gebeuren Maaruh, ja, alle testen waren even donker (voor mijn idee donkerder, maar iig gelijk aan controle streep en heel licht vooraf en achteraf, dus wel degelijk verschil). Dus dan pak ik de laatste. Die is precies een week geleden. Wanneer ben jij gaan testen en testte je gelijk positief?
Haha ja dat was wel de eerste aanwijzing. En nu vooral heeeeeel vroeg wakkker steeds. Mijn eerste test was gelijk positief. Ik heb hier toen ook een topic geopend. Ik dacht toen op 10dpo te zitten maar vandaag bleek tijdens de echo dat ik 6 weken zwanger ben. Dus waarschijnlijk was ik ten tijde van de test al wat verder heen.
Gek eigenlijk he, dat je toch verder bent dan je zelf denkt. Dat kan dus ook gebeuren. Hield jij wel alles bij, cyclus/ ovulatie ed? Geloof dat dat ik mijn geval niet opgaat, omdat ik precies weet wanneer ik ovuleerde en dus daarvoor niet vruchtbaar kon zijn. Trouwens.. nog gefeliciteerd met je zwangerschap! Had even gezocht op dat topic wat jij had geopend. Mooie duidelijke streep!
Dankjewel! Ik heb wel een ovulatietest gebruikt maar meer omdat ik best veel pijn had. Ik heb Endometriose en een verleden met cystes e.d. dus maakte mij een beetje zorgen. Wij waren officieel nog niet begonnen. Hebben maar 2 keer onveilige seks gehad afgelopen maand dus was er nog niet zo mee bezig. Ik hoop echt voor je dat het raak is
Heb net even snel alle berichten in je topic gelezen. Snap je zenuwen! Wel mooi om te lezen dat alles helemaal goed is! Dank voor je berichten!
Hoi Jolieanda, Lief dat je dat vraagt! Nee, nog geen nieuws. Pas over een week mijn (hopelijk) nod. Kan me wel moeilijk bedwingen om niet te gaan testen van het weekend ! Maar ik doe het toch maar niet. Voel wel vanalles, maar dat zou ook best een aanstaande menstruatie kunnen zijn. Nog even volhouden Mag ik naar jouw 'situatie' vragen?
Hoi meiden, Ik had eigenlijk meteen na bevruchting al het gevoel dat ik zwanger was. Gevoelige tepels en jeukende borsten en ineens overal kleine pukkeltjes. Van beide normaal gesproken nooit last van. Gister bevestigde de test mijn gevoel Weet jij inmiddels al wat meer?
Ik heb gisterochtend een test gedaan (op maandag ook al maar de test verknald omdat er te weinig 'vocht' overheen was gegaan 😆 Dus gister een hele duidelijke positieve test!! Ik ben zwanger!!!! Het is nog niet helemaal tot me doorgedrongen geloof ik. Ik heb 4dagen voor mijn vermoedelijke nod (ontegelmatig) last gehad van menstruatieklachten. Pijn aan borsten en echt last van krampen. Dus ik dacht dat ik ongesteld moest worden en stelde me daarop in. Toen ik 2 dagen na mijn langste cyclus ht nog steeds niet was ben ik gaan testen. Leuk verhaal voor later want we zijn nu op vakantie haha. Dus vriendlief moest in het buitenland een test gaan halen haha! Eigenlijk had ik ook na de bevruchting al direct het vermoeden dat het raak was zoals ik het al had beschreven. Wel gek dat al die symptomen nu weg zijn. Heb alleen last van gevoelige borsten en ben ik ontzettend vermoeid. Oh en vergeet emotioneel niet haha! Over 2 weekjes zijn we weer thuis en ga ik contact opnemen voor een afspraak. Ben zo benieuwd of alles goed is na de eerste echo!!! Gefeliciteerd met je zwangerschap Karlijn! (Leuke naam trouwens, zo heet ik ook😉
Redelijk goed. Behalve dat ik de hele dag en nacht misselijk ben en dus 's nachts hooguit 2 a 3 uurtjes per nacht slaap.
Ahh nee toch?? Dat is balen zeg! Hopelijk gaat dat snel over als je wat verder bent! Slapen is toch wel erg belangrijk Ik merk dat ik ook slechter slaap, alleen dan niet door misselijkheid gelukkig. Paar keer per nacht wordt ik wakker en moet ik naar de wc. Dat continue moeten plassen ben ik ook wel beu aan het raken hoor haha. Vind het toch wel spannend allemaal moet ik eerlijk zeggen. Het is niet zo dat ik er de hele dag mee bezig ben, maar ik merk dat ik op dit moment er te weining mee bezig ben. Heb nog niet echt nagedacht over wat ik allemaal in mn mond stop bijv, of dat dat slecht kan zijn. Weet een van jullie trouwens wanneer (welke week?) de baby binnenkrijgt wat jij eet? Met 5 weken is er nog geen navelstreng, toch? En wat krijgt een babytje met 5/6 weken van de moeder mee? Zou het iets merken bijv van fysieke inspanning zoals sporten? Jeetje.. Wat een nitwit ben ik eigenlijk!
Ah super nieuws!! gefeliciteerd. Aan mijn situatie is nog niet zoveel veranderd hahaha. We zijn begonnen met ronde 3, En ondertussen is iedereen in mijn omgeving zwanger dus hoop dat het voor ons ook niet lang meer duurt. Ik hoop dat voor jou alles goed gaat!! heel veel succes