zieke kindjes en zwanger

Discussie in 'Gezondheid' gestart door mano82, 19 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Vandaag een 1e mooie echo gehad, heel blij :)
    De gyn heeft me dus ook nog eens gewezen waar moet op gelet worden qua voeding en op de gezondheidsrisico's. Zoals opletten met zieke kindjes (ik werk in een tekenacademie, ik kan toch niet 9 maanden loopbaanonderbreking nemen omdat er risico's zijn als een kindje ziek is?). Opletten als mijn dochter snotverkouden is of hoest in mijn richting enz. Voldoende en vaak de handen grondig wassen enz.
    Mijn dochter is 5 en heeft enkele maanden geleden een longontsteking + herhaaldelijke bronchitis gehad. Bleek een mycoplasma besmetting die bleef hangen, en die mogelijks volgende winter terugkomt, fijn om weten ;) Dan vraagt je kindje extra zorg en wil je uiteraard je kind zelf goed verzorgen. Niet makkelijk toch om in zo'n situatie risico's te ontlopen of te vermijden?
    En hoe groot zijn de risico's eigenlijk?

2. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Tevens advies gekregen om niet van dezelfde lepel te eten of niet uit hetzelfde glas te drinken. Hebben jullie ook deze adviezen gekregen of is dit overdreven?

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Persoonlijk vind ik het heel erg overdreven! Heb deze adviezen ook in geen van mijn drie zwangerschappen gekregen en heb geloof ik het niet eten of drinken van eenzelfde voorwerp als je kind hier eenmalig voorbij zien komen, maar verder (op nu na) ook niet eerder van gehoord.

Opletten bij evt zieke kindjes vind ik nog wel begrijpelijk (helemaal als je zelf bepaalde ziektes niet doorgemaakt hebt en/of niet gevaccineerd bent of antistoffen mist), maar meestal vindt besmetting volgens mij al plaats voor de eerste echte symptomen en om nu met een mondkapje te werken of inderdaad zoals jij al zegt te stoppen met werken: ik vind het overdreven.

ps. Gefelicteerd met de goede echo! :)

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Met abri eens. Klinkt erg overdreven. Hier nog nooit zo'n advies gehad. Ja, uitkijken met ziektes als rode hond. Maar verder niet hoor.
    Gewoon bekers gedeeld. Kind verkouden,tja dan werd ik het ook. Brengt echt geen gevaren mee hoor.

5. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Allereerst: gefeliciteerd!

Dan: tjee, dat wordt in quarantaine dan... Lijkt me erg overdreven, of er moeten al redenen zijn om je dit te vertellen (zelf een verminderde weerstand of ziekte oid hebben, maar aangezien je dat niet vermeld in je OP zal het wel niet). Lijkt me ook niet te doen, om alles maar te voorkomen (opletten is niet verkeerd natuurlijk, dat klopt). Heb zelf overigens flink de griep gehad toen ik een week of 7 zwanger was, tja, daar ontkom je toch niet aan. Maar wat voor risico's bedoel je? Dat jij iets oploopt of dat je kleine er iets aan overhoudt? Mij is niet bekend dat de kleine iets oploopt door een simpele verkoudheid of griep bijv., die zit goed beschermd binnen. Jij daarentegen zal je misschien een stuk ellendiger voelen, aangezien het beetje energie dat je hebt tijdens ziek-zijn naar de kleine gaat, dus herstellen zal langer duren.

6. Derbi

Derbi Niet meer actief

7. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Hahaha, nee gewoon een academie zoals een school :)

8. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Bedankt voor jullie reacties, vind het ook best overdreven. Ik was eigenlijk erg verbaasd toen ze me dit allemaal adviseerde, ik kan indd best in quarantaine gaan leven dan ;) Mocht er dan nog een specifieke reden zijn, maar ze adviseert dat aan iedere zwangere.

Deel Deze Pagina