wat is dit toch?? moet ik me zorgen maken??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door My boys, 8 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. My boys

My boys Actief lid

3 jun 2010
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ben nu inmiddels 16 weken zwanger van mijn 5de kindje! maak me nu toch wat zorgen:
    als ik plat lig en ik op mijn onderbuik druk heb ik soms de indruk dat deze helemaal hard is! niet precies het vel die is soepel is meer mijn baarmoeder! soms aan één kant waar ik het beebje kan horen via de angelsound, en soms is het heel m'n baarmoeder! en dat meestal gepaard met bandenpijn! pijn doet het niet is zo meer een ambetant gevoel dat ik heb! als ik rondloop heb ik zo dat gevoel niet omdat ik ook nog wat "buikoverschot":) heb van mijn vorige zwangerschappen!
    Zijn er nog meisjes die dit hebben? kan het zijn omdat mijn baarmoeder groeit ofzo? of zou er iets kunnen mis zijn?

groetjes :(

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Je baarmoeder is gevoeliger denk ik omdat het al je vijfde is. Ik vermoed dat het een soort van harde buiken zijn. denk niet dat je je druk hoeft te maken hoor.

3. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    Ik had eigenlijk al afentoe een harde buik vanaf 16 weken... dus echt mn baarmoeder die dan hard werd... heb ze nog steeds en worden steeds frequenter met de weken die vorderen...hebbde vk toen met 16 weken gebeld...de vk zei..dat met een tweede,derde etc..zwangerschap.. deze vaak al vroeg voor kunnen komen....zolang het geen zeer doet..of er regelmaat in komt...zou ik mij niet druk maken..

4. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Ik had het met mijn 2de rond die tijd een bleek een blaasontsteking te hebben. ik zou sowieso even de vk bellen en urine wegbrengen. harde buiken rond dit termijn is wel iets om allert op te zijn.

5. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Klinkt als een harde buik. Hier ook al vanaf 15 weken frequent aanwezig. Je kunt zoiezo even laten controleren op een blaasontsteking want dat komt nog wel eens samen. Maar verder, als het niet te vaak op een dag is, niet pijnlijk of met regelmaar (dus steeds maar enkele minuten ertussen) is er meestal niets aan de hand. Maar als je het niet vertrouwd, altijd je VK bellen, daar zijn ze voor!

6. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Als je het niet vertrouwd altijd je verloskundige bellen!

Deel Deze Pagina