Als jij je om welke reden dan ook niet prettig voelt bij je verloskundige moet je overstappen. Ik heb het met 22 weken ook gedaan, en ben er nog steeds blij mee. Goed naar je gevoel luisteren en een ander zoeken. Je betaald gewoon voor deze zorg, en als jij niet tevreden over je huisarts, fysiotherapeut of welke zorgverlener dan ook bent, stap je ook over toch? Dus. Succes en een fijne zwangerschap gewenst!
Ik denk dat ze op veel fronten gelijk heeft, hoe lullig ook: je bent te zwaar, een hiv test is standaard, je hebt een.verhoogd risico op complicaties waaronder diabetes en een verhoogde bloeddruk en de kans dat je in het ziekenhuis bevalt is groot. Als zij aangesliten is bij een bepaald ziekenhuis ligt het voor de hand dat je daar langs gaat, en vaak zijn taken verdeeld over verschillende Iekenhuizen. Mijn dichtstbijzijnde ziekenhuis doet bijvoorbeeld ook niet de bloedafnames voor combinatietesten, dat doet een ander ziekenhuis, niet op de route. En tja, als je nuchter moet zijn, moet dat. En anders ben je maar even misselijk. En vragen stel je tijdens het telefonisch spreekuur, niet wannneer het jou uitkomt, tenzij je bloed verliest, onwel wordt, of bevalt. Daar krijg je noodnummers voor. Kijk, als ze lomp is in haar gedrag, is dat zo. En daar kun je haar op aanspreken, of besluiten dat je haar inruilt. Ik heb dat eens gehad met een assistente van een huisarts, wat een hork was dat. Net een pitbull die haar baas probeerde te.beachermen tegen lastige patienten. maarja, als je niet aangeeft dat je dat niet trekt, verandert er natuurlijk niets. En haar gedrag zegt niets over haar kundigheid.
nou bij die verloskundige was ik geen dag langer gebleven, meis je hoort met je verloskundige een vertrouwens band op te bouwen, haar moet je kunnen vertrouwen als je straks bevalt en is het dus zéér belangrijk dat jij en je parnter zich goed voelen bij jullie verlos zij moet een verlengstuk worden van jullie mooie dierbare zwangerschap een aanvulling dus en geen blok aan je been, ik zou dus direct een andere vlos inschakelen en lekker overstappen zodat jij en je partner kunnen genieten van de controlles en afspraken want op deze manier ga jij inderdaad straks een hoge bloeddruk krijgen maar dat zal niet komen vanwege je overgewicht doen hoor meis dat is jullie recht
Als jij er geen vertrouwen in hebt kun je misschien beter op zoek gaan naar een andere verloskundige. Maar sommige dingen zijn heel normaal hoor, die je hebt moeten doen.... Die testen op geslachtsziekten enzo zijn gewoon standaard! Die staan gewoon op het bloedprikformulier aangekruist en worden volgens mij bij iedereen geprikt. Dit is niet zozeer om jou daarmee te confronteren, maar stel je voor dat je HIV hebt, dit kan heel wat gevolgen hebben voor je kindje. Maar kan ook gevaarlijk zijn voor de hulpverleners om je heen. Tsja, sommige onderzoeken moeten nu eenmaal nuchter. Vaak mag je dan wel iets water drinken van te voren of wat thee zonder suiker, hangt ook wel af van het onderzoek. Dat heeft niets met je verloskundige te maken! Ik loop nu zelf in het ziekenhuis voor begeleiding, tsja ook voor overgewicht. De verloskundige waar ik op de eerste dag ben geweest mag ik altijd bellen voor vragen en dergelijke. Op haar folder staat een telefoonnummer. Vragen die niet heel dringend zijn liever tijdens kantooruren, maar bij ernstige twijfel, vruchtwater/bloedverlies mag er altijd gebelt worden. Jij moet de keuze maken die voor jou goed voelt! Ik neem aan dat je haar meer als 20 weken geleden voor het eerst hebt ontmoet? Dan is het jammer dat je nu pas ontdekt dat het niet zo klikt tussen jullie... Sterkte met je beslissing!
Normaal hoef je pas in het zkh te bevallen bij een start BMI van 35 of hoger Die soa's testen ze hier ook op, maar aan het begin van de zwangerschap wordt bloed geprikt en dan kijken ze ook gewoon daar naar. Dus dat is op zicht niet gek. Dat ze verder bot doet en je je niet fijn voelt, is al reden genoeg om lekker over te stappen naar een andere verloskundige! Meteen doen hoor!
Een hiv test mag dan wel standaard zijn etc. Maar ik vind de manier waarop ze het brengt echt verre van netjes. Je moet wel een goed gevoel hebben bij je verloskundige. Ik zou per direct een ander zoeken en ook een klacht indienen. Ik vind dat je als verloskundige ook de taak hebt om de zwangere vrouw op haar gemak te stellen, ZIJ is tenslotte de persoon waar je op moet vertrouwen. Of het nu wel of niet waar is wat ze zegt... zo ga je niet met mensen om!
dat ie bloedtest standaard is en dat het daar wordt op getest prima maar nu komt het over alsof ze van alles heeft omdat ze overgewicht heeft ! , en dat slaat werkelijk nergens op zou alleen voor het feit dat de verloskundige de telefoon UITZET na kantoor tijden naar een andere verloskundige gaan, ze heeft kennelijk geen nood nummer ? anders zou de topic starter daar wel over gehad hebben bij mijn eerste afspraak bij de verloskundige werd dit ook vermeld , praktijkbellen tijdends kantoor tijden met gewone vragen andere gevallen het spoed nummer , en deze vond ik al helemaal belachelijk !! Tegen m'n partner is ze overigens ook niet erg aardig en vroeg zelfs of hij wel zeker weet of hij bij me wilt zijn of gewoon bij me blijft omdat ik zwanger ben.
Ja, ik heb overgewicht. Dat weet ik, hoef je mij niet te vertellen. Het gaat er bij mij om dat ze niet zegt dat ik overgewicht heb, maar dat ik obesitas heb, iets wat je pas hebt met een bmi van over de 30. Wat ik dus niet heb. Mijn bloeddruk is prima en ik zie dus niet in waarom ik niet thuis mag bevallen. En waarom ze verbaasd is dat m'n partner bij me blijft. Oke, de SOA en HIV testen zijn dus standaard, wist ik niet, sorry. Maar ik wou haar net even bellen om te vragen naar de uitslag van mijn GTT (die ik vanochted dus gehaald heb) het is hier half 3 en haar telefoon staat dus uit. Noodnummers heb ik niet gehad van haar, alleen de standaard telefoonnummers en haar mobiel (die nu dus nog steeds uit staat) Ja, ik zal graag willen wisselen, zal er volgende week zeker ook naar vragen. Ik woon echter in een dorp dus ik hoop niet dat zij de enige is die dichtbij genoeg woont.
Ik zou ook overstappen naar een andere verloskundige. Over een aantal maanden zal ze ook jou bevalling leiden en je moet wel een prettig gevoel bij haar hebben
het verhaal komt op mij een beetje ongeloofwaardig over. een verloskundige kan/ zal je nergens toe "dwingen", al kan iets natuurlijk wel dwingend overkomen. je kunt wel zeggen dat deze verloskundige niet bepaald tactisch is, ze neemt wel het zekere voor het onzekere en daar lijkt me niks mis mee. elke verloskundige heeft een noodnummer. ook na kantoortijd zal ze regelmatig bevallingen/ vrouwen met bloedverlies/ enz. hebben. de relatie (als die er ooit was) tussen jou en je verloskundige is duidelijk verstoord en dat is een prima reden om te switchen van verloskundige, maar door jouw verhaal proef ik ook jouw irritatie over alles en zul je dingen misschien ook verkeerd interpreteren, omdat je haar gewoon niet mag. ik kan me nl. écht niet voorstellen dat een verloskundige aan een aanstaande vader vraagt of hij wel bij een aanstaande moeder wil blijven. dat zul je ws verkeerd begrepen hebben of het zal een (slechte) grap geweest zijn.
Even hoor, ik heb deze verloskundige pas sinds 28 weken omdat ik verhuisd was. Dus de relatie is er nooit geweest. Zoals ik al zei in de beginpost: misschien stel ik me aan. Maar wat ik heb geschreven, zo reageert zij op mij. Ze heeft me, zoals ik ook al zei, geen noodnummer gegeven, alleen haar mobiele nummer en haar nummer op kantoor. Nu is haar mobiel nu al uit en op kantoor is ze niet bereikbaar. Oke misschien is ze nu iemand aan het helpen, maar ik vroeg het laatst aan haar en ze zei kortweg dat ze haar telefoon uitzet na haar werktijden. Ik weet niet zeker of er wel een andere verloskundige is in de omgeving, maar ik zal het zeker navragen. Of ze het nou als grapje bedoelde of niet, dat wat ze tegen m'n partner zei, ik vind het niet kunnen. Het mag tegenwoordig misschien wel een "wonder" zijn als de man bij de moeder blijft, maar moet je het dan alsnog zeggen, als grap of niet?
hoe dingen bedoeld worden en hoe dingen begrepen worden, zijn verschillende zaken. de relatie is verstoord, dus dat lijkt me een prima reden om te switchen, maar ik zie bijv. niet voor me hoe haar verloskundige haar in de houdgreep heeft genomen om bloed bij haar af te nemen en een griepspuit te geven. toch is ze "gedwongen".
ze is duidelijk geen ster in communicatie. hopelijk vind je snel een verloskundige waar je meer vertrouwen in hebt.