Hoi, Ben nu 25 weken zwanger en hoor van andere aanstaande moeders die ook 25 wkn zijn dat ze vaak de gehele dag de baby voelen.. Ik heb dat helemaal niet! voel het babytje wel geregeld maar zeker niet de hele dag, af en toe ook een paar uurtjes niet.. voor wie is dit herkenbaar?
Zeker! Ben ook 25 weken precies! Ik voel de baby een keer of 4-6 per dag, gedurende een minuutje of 10 ofzo. Meestal als ik even ga zitten of in bed lig. Het is trouwens ook logisch dat je de beeb niet 'de hele dag' voelt. Soms zijn ze echt een stuk rustiger en soms heel druk! Dat arme kleine wurm moet ook slapen toch? Hihi! Maak je maar niet druk hoor! Pas als je 28+ weken bent en je voelt de beeb een hele dag echt helemaal niet, hoef je pas aan de bel te trekken.
Misschien bedoelen ze wel dat ze het kindje niet alleen 's ochtends of alleen 's avonds voelen, maar over de hele dag verspreid af en toe. Ik voel mijn kindje ook 'de hele dag', maar echt niet aan één stuk door. Gelukkig niet, dat lijkt me niet gezond! Het is eerder zo dat ik het elk uur wel eventjes voel ofzo, soms even flink en daarna weer een tijd niet. En soms ook een paar uur niet. Ze slapen ook gewoon in de buik. En lang niet alle bewegingen zijn hard genoeg om te voelen of naar de buik toe gericht. Naar je rug toe voel je het niet. En als ik zelf druk of geconcentreerd bezig ben, merk ik ook niet dat het kindje beweegt. Geen zorgen maken hoor! Je leert vanzelf het bewegingspatroon van jouw kindje herkennen.
Een baby slaapt toch ook in je buik. Mij lijkt dat je de kleine dan niet voelt, omdat ie lekker stilligt. De meeste tijd dan. Ik denk ook dat ze met de hele dag bedoelen dat ze het gedurende de hele dag regelmatig voelen bewegen en niet alleen s'ochtends of s'avonds.
Ik voel de kleine vooral als ik zelf in rust ben. dus echt niet de hele dag, maar ja ik ben ook nog niet zo ver als jij.
Ik voelde mijn baby ook weinig bewegen tot aan het eind van mijn zwangerschap. Kreeg altijd de zenuwen als de vk en artsten vroegen of ik de baby goed voelde bewegen, maakte me daar wel zorgen over. Maar ze sliep bijna altijd. Deed ze na de bevalling nogsteeds tot een maand of 2. Ligt aan het temperament e.d. van de baby, ze zijn nu eenmaal allemaal anders. Misschien heb je wel een rustig kindje, net als ik. Dat heeft ook zo zijn voordelen!
Vanaf 28 weken is het wel de bedoeling dat je je kindje elke dag voelt. Maar de hele dag... Wanneer slaapt het dan? En als ik zelf nogal druk in de weer ben geweest voel ik het die dag minder.
Zoals jij het bij jou omschrijft zo lijkt het me normaal hoor! Ik ben 28 weken zwanger en heb echt niet de hele dag door beweging. Zo'n 4 tot 6 keer per dag zit er aardig wat beweging in. Volgens mij is het ook de bedoeling dat je kindje lekker veel slaapt! Niks aan de hand dus!
Ik zou me er geen zorgen om maken hoor. Bij mij ligt de placenta ervoor, daardoor voelde ik met 25 de baby ook veel minder dan iemand die even ver was als ik zonder voorliggende placenta. Nu voel ik de baby wel iedere dag, en erg krachtig ook, maar 12 weken terug dus echt heel weinig.
Ik ben nu 23 weken & voel mijn kindje in periodes! De ene dag veel meer als de andere en indd vooral als ik zelf rustig ben! Kindje moet indd ook lekker slapen! Da's alleen maar gezond!