Ik heb alleen ervaring met de utrogestan en kan je dus helaas niet helpen. Over utro ben ik prima tevreden en ik vond het gebruik nooit heel erg vervelend of lastig.
Er zijn een hoop -Nederlandse- artsen die vinden dat als je het ene gebruikt, het andere overbodig is en niets bijdraagt
Ik kreeg vanuit Gent ook enkel pregnyl voor de punctie en daarna ter ondersteuning utro. Nou was er bij mij ook geen aanleiding om de combi uit te proberen.
Ik heb de eerste keer utro gebruikt en de tweede keer pregnyl omdat ik van de utro jeuk kreeg. Qua bijwerkingen vind ik utro prettiger, pregnyl voelde ik me echt zwanger mee. Heel vervelend, vooral toen het toch mis ging.
Grappig, dit gevoel had ik ook. M'n arts vertelde dat pregnyl alleen de hypofyse aanstuurt om progesteron aan te maken en je met utrogestan rechtstreeks de progesteron inbrengt. Volgens haar zou je dus meer last/baat bij de utro hebben. Ik heb nu een combi. 3x2 bolletjes per dag en op dag 6 en 9 na punctie 1500 pregnyl bij spuiten. Ik hoop op succes!
Ik bedoelde ook niet dat alléén Nederlandse artsen het nut er niet van inzien hoor, of dat buitenlandse artsen juist allemaal meteen een combi voorschrijven Alleen dat ze in NL over het algemeen niet zo van het uitproberen zijn en dan dus maar aangeven dat een combinatie zinloos is (en dat is zo jammer!).. Ik denk ook dat een combi lang niet altijd nodig is, er zijn genoeg vrouwen die na IVF of ICSI met alleen Utrogestan of Progestan zwanger raken en blijven, maar ikzelf zweer er toch bij, haha!
Zoals gezegd 2x1500 pregnyl en 3x2 utro. Afgelopen vrijdag 23.30 laatste pregnyl gezet en vandaag een witte test. Wat adviseren jullie voor de volgende ronde, 3x pregnyl 5000 of 3x3 utro? Of weer een combi?