Verantwoord afvallen nieuw clubje

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mamalizzy, 5 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.715
    206
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Ja ik zie mijn buik echt veranderen. Heb 2 weken geleden hier wel een foto geplaatst en dat was van 3 weken en al zichtbaar verschil.
    Ik heb voor het eerst sinds tig jaar weer een beetje een taille, hahaha.

Ik hoepel nu ongeveer 30 minuten (15 minuten ene kant op draaien en 15 minuten de andere kant) per keer en ongeveer 4x per week.
    Over 2 weken wil ik nog weer een buikfoto maken en dan zien wat het verschil dan is.
    Je ziet echt snel resultaat. Ik krijg het nu ook van mijn omgeving terug dat ze het zien.

LadyBird90, NiVa0230 en wafelijzer vinden dit leuk.
  2. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.715
    206
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    @wafelijzer : deze bedoelde ik. Zit 3 weken tussen.

wafelijzer vindt dit leuk.
  3. wafelijzer

wafelijzer Fanatiek lid

26 nov 2015
    1.828
    782
    113
    Vrouw
    Dankje voor de bemoedigende woorden. Dat heb ik wel nodig af en toe. Normaal zou ik nu echt al opgegeven hebben (in het verleden) maar dat ga ik nu proberen niet te doen.

Maar klopt idd die foto daar zag je flink verschil al! Misschien toch ook maar overwegen een hoepel aan te schaffen maar vraag me af of ik het wel kan....
    Ben je met 1,2 kilo begonnen? En waar koop je zoiets, ik kom wel eens bij decathlon misschien dat ze het daar hebben?
    Benieuwd naar je foto over 2 weken!

4. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.715
    206
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Je kan het! Echt! En hoe sterk ga je je voelen als je nu vol houdt en straks weer resultaat boekt.
    Even een beetje (!) loslaten (bijvoorbeeld het weekend) en daarna strak helpt mij nog wel eens. Geeft het lichaam weer even andere stimulans ofzo.

Ik ben begonnen met een hoepel van 1,2 kilo em die heb ik bij de Action gekocht. Was een euro of 7.
    Nu ik de techniek goed onder controle heb dus een wat zwaardere en die is ook iets duurder, 30 euro en die heb ik op bol.com besteld.

5. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.715
    206
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Oh en wat ik fijn vind, is dat ik dit gewoon kan doen terwijl ik lekker een serietje aan het kijken ben in mijn eigen woonkamer.

Ik heb echt een hekel aan de sportschool :oops:

6. wafelijzer

wafelijzer Fanatiek lid

26 nov 2015
    1.828
    782
    113
    Vrouw
    Haha ja precies! Heel herkenbaar ;) ik doe ook alles thuis in de tijd dat de Kids slapen:roflmao: komende weken wordt dat ook sowieso lastiger ivm vakantie van de andere kids dus maar eens kijken wat er mogelijk is. Maar hoepelen kan idd gewoon altijd, dat is wel ideaal.

Wist niet dat je ze bij de action ook kreeg! Ga dan daar eens kijken, thnx voor de tip :thumup:

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.097
    3.879
    113
    Vocht kan ook veel uitmaken. Hangt ook vaak samen met je cyclus, ik weeg een dag of 3 altijd 1,5 kilo meer en dat is dan ook weg daarna. En spieren wegen meer dan vet, ook dat kan het zijn. Helaas blijf je soms ook even hangen op een bepaald gewicht, vervelend, maar na een tijdje gaat het er weer af.

Net boodschappen gedaan, maar de hoofdingrediënten vergeten. Zo maar weer terug, op de fiets.

Wat leuk dat jullie hoepelen! Hoelang duurde het om het te leren?

8. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.715
    206
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    De ene kant op draaiend had ik met 2x oefenen de andere kant op duurde wat langer. Maar als je een weekje oefent, begin je het echt wel onder de knie te krijgen.
    De eerste week ook maar max 5 minuten per keer. Ik was de eerste weken bont en blauw, maar als je de techniek goed hebt, dan gebeurt dat niet.
    Ik heb net mijn nieuwe hoepel binnen. Ga zo gelijk uit proberen. Volgens mij wordt het daardoor echt een stuk zwaarder, hahaha

Jo79 vindt dit leuk.
  9. Kirzy

Kirzy Fanatiek lid

13 sep 2012
    2.080
    3.136
    113
    Vrouw
    ICT
    Noord-Holland
    Weinig eten is ook niet goed he. Als je dan weer wat binnen krijgt gaat je lichaam dat meteen opslaan

10. wafelijzer

wafelijzer Fanatiek lid

26 nov 2015
    1.828
    782
    113
    Vrouw
    Ja klopt, heb het een beetje stom omschreven. Ik bedoel daarmee geen of gezonde tussendoortjes en niet gesnoept ofzo. Dus voor mij 'weinig eten' maar wel gewoon de basis maaltijden ;)

11. Kirzy

Kirzy Fanatiek lid

13 sep 2012
    2.080
    3.136
    113
    Vrouw
    ICT
    Noord-Holland
    Ja precies nou dan doe je het goed toch Al is het dan wel frustrerend dat er niks af gaat. Ik sta op dit moment ook stil. Nou valt er hier nog wel winst te behalen met meer bewegen en meer drinken(geen wijntjes dus:roflmao:)

12. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.715
    206
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Oeh die wijntjes... maar het is weekend, dan mag ik ietsje meer.
    Vanmiddag een paar chokotoff gehad, ben helemaal vol en misselijk ervan en normaal kan ik zo een zak leeg eten :oops:

13. Kirzy

Kirzy Fanatiek lid

13 sep 2012
    2.080
    3.136
    113
    Vrouw
    ICT
    Noord-Holland
    Hahah nou misschien maar goed ook ben je gelijk genezen:p

14. wafelijzer

wafelijzer Fanatiek lid

26 nov 2015
    1.828
    782
    113
    Vrouw
    Balen dat je ook stil staat... Na het weekend dan maar wat minder wijntjes en meer water :roflmao:

15. Kirzy

Kirzy Fanatiek lid

13 sep 2012
    2.080
    3.136
    113
    Vrouw
    ICT
    Noord-Holland
    Ahaha echt zo

16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.097
    3.879
    113
    Ik koop nu maar van die mini flesjes wijn voor in het weekend. Vind het anders altijd zonde van de fles als de rest niet opgaat (lekker Hollands ;)). Nu is het 1 glas voor mij en 1 voor mijn man en klaar. Juli en augustus echte verjaardagsmaanden hier in de familie met meestal veel lekker hapjes, gebak, wijn enz. Verder gaan we nog een paar dagen naar een hotel, dus dat wordt ook een uitdaging. Normaal nemen we een huisje of zitten we op de camping, dan kun je makkelijker zelf bepalen wat je eet.

wafelijzer en Kirzy vinden dit leuk.
  17. Kirzy

Kirzy Fanatiek lid

13 sep 2012
    2.080
    3.136
    113
    Vrouw
    ICT
    Noord-Holland
    Nou scheelt hier de aankomende 9 mnd geen wijn meer:oops:
    Afvallen word m ook niet denk ik zo:roflmao: