Verantwoord afvallen nieuw clubje

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mamalizzy, 5 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    Lieve dames, eerst even de vraag; zit jullie clubje al vol?
     
    Kirzy vindt dit leuk.
  2. Kirzy

    Kirzy Fanatiek lid

    13 sep 2012
    2.080
    3.136
    113
    Vrouw
    ICT
    Noord-Holland
    @Kangerootje
    Nee hoor tuurlijk niet.. vind dat zo een onzin.
    Lekker mee schrijven:D
     
    Kangerootje vindt dit leuk.
  3. Lieflief

    Lieflief Fanatiek lid

    12 jan 2013
    1.708
    203
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Kangerootje vindt dit leuk.
  4. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    Toppie, gezellig!!:D

    Nou ik wil dus ook erg graag verantwoord afvallen...
    Twee maanden geleden bevallen van een prachtige dochter van ruim 8 pond :thumup:!
    Aan het eind van mijn zwangerschap woog ik ongeveer 107 kilo :oops: en nu weeg ik nog 93 kilo.
    Ik geef borstvoeding en dat loopt nu erg goed, mijn dochter groeit echt als kool maar mijn gewicht staat stil....:mad: Al wéken!! Echt zó enorm balen...
    Terwijl ik al erg goed mn best doe met niet snoepen, maar kan nog wel meer opletten met bijvoorbeeld brood enz...
    Mijn oudste gaf ik geen bv dus dit keer zei iedereen "van borstvoeding val je héél goed af". Nou ik dus niet, grrrrr:p
    Bmi is 30+, echt vreselijk en ik voel me naast zwaar onaantrekkelijk vooral héél erg ongezond met dit gewicht...

    Ik wil niet gaan lijnen vanwege de borstvoeding want ben zo blij dat dat dit keer wel goed lukt, dus normaal eten en niet snoepen...
    Ik ben van plan een 2ehands crosstrainer aan te schaffen voor op zolderkamer.
    En dan 3x per week 20 minuten intensief bewegen naast het vele wandelen wat ik al doe.:thumup:

    Ik ga morgen dit topic eens even helemaal doorlezen zodat ik op de hoogte ben van jullie struggles:o:
     
  5. Roodborstj

    Roodborstj Actief lid

    17 mei 2020
    271
    262
    63
    Vrouw
    Mag ik er ook bij? :D. In het andere groepje kan ik ze niet bij benen denk ik haha.
     
    Kirzy en Kangerootje vinden dit leuk.
  6. juf1987

    juf1987 Fanatiek lid

    30 sep 2014
    1.834
    1.664
    113
    Leerkracht
    België
    Welkom!

    Geef jezelf ook de tijd om te ontzwangeren... Maar niet (veel) snoepen en gezonde voeding is altijd goed he, ook voor de borstvoeding...

    Ik verwacht dat je nog wel zal gaan afvallen als je én op je eten let (of snoepen) én veel beweegt.
    Succes!
     
    Brigitte1985 en Kangerootje vinden dit leuk.
  7. juf1987

    juf1987 Fanatiek lid

    30 sep 2014
    1.834
    1.664
    113
    Leerkracht
    België
    Welkom!
     
  8. Roodborstj

    Roodborstj Actief lid

    17 mei 2020
    271
    262
    63
    Vrouw
    Haha heel herkenbaar! Ik geef onze jongste nu ruim 1 jaar borstvoeding maar ik val er ook geen grammetje van af helaas:$.

    Aan het eind vd zwangerschap woog ik 101 kg. Het was mijn doel onder de 100 te blijven haha....fail. Na de zwangerschap woog ik al snel 84 maar begin mei was ik alweer 93 :oops:. Zo zonde. Er moet nu echt iets gebeuren.
     
  9. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    Ja je hebt helemaal gelijk hoor.... Echt de tijd voor nemen... Mijn man zei ook, ga voor je gezondheid en het afvallen is een prettige bijkomstigheid!!
     
    Roodborstj vindt dit leuk.
  10. Roodborstj

    Roodborstj Actief lid

    17 mei 2020
    271
    262
    63
    Vrouw
    Heeft er misschien iemand een tip voor een goede weegschaal? Die van mij doet het niet optimaal :confused:.
     
  11. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    Aargh, jij ook al niet. Hoe balen en oneerlijk. Mijn zussen zijn al slank en smelten gewoon weg als ze borstvoeding geven. Gaaf dat je al zo lang voed.
    Hè balen dat je weer aangekomen was :( maar we gaan er samen voor!!
     
  12. Roodborstj

    Roodborstj Actief lid

    17 mei 2020
    271
    262
    63
    Vrouw
    Zo is het! Je bent pas net bevallen! Gefeliciteerd nog :).
     
    Kangerootje vindt dit leuk.
  13. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    Dankjewel!! :)
     
  14. Lieflief

    Lieflief Fanatiek lid

    12 jan 2013
    1.708
    203
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Allereerst nog gefeliciteerd @Kangerootje.
    Ik ben nooit afgevallen van borstvoeding geven.

    Ik ben ineens flink zwaarder. In een passer dagen tijd. Wel slechte dagen gehad en ongesteld geworden, maar het is echt extreem, en 2 kilo. Hopelijk is het voornamelijk vocht en ben ik het zo weer kwijt.
    Ik baal er flink van. Zorgt wel voor de goede motivatie.
     
    Kangerootje vindt dit leuk.
  15. juf1987

    juf1987 Fanatiek lid

    30 sep 2014
    1.834
    1.664
    113
    Leerkracht
    België
    Hier was het weer weegdag! 0,5 kilo eraf, totaal nu 14,3 kilo :) Mijn ongesteldheid komt er ook aan, dan val ik meestal ook nog wat extra af... Ben benieuwd...
     
    Kangerootje en Kirzy vinden dit leuk.
  16. LadyBird90

    LadyBird90 Bekend lid

    10 aug 2016
    823
    543
    93
    Vrouw
    @Kangerootje Welkom, en nog gefeliciteerd! Op welke datum ben je bevallen? Onze dochter is de 16e geboren :) Fijn dat je bv goed loopt, is belangrijker dan gewicht verliezen hoor (al zou dat een fijne bijkomstigheid zijn, haha:p). Bewegen en gezond eten is natuurlijk altijd goed.

    @juf1987 lekker, weer een halve kilo eraf! Hier ook vandaag, ook een halve kilo kwijt :thumup: ga zo door!!

    @Lieflief he, dat is zeker balen. Niet de moed verliezen hoor! Kan een keer voorkomen hè, misschien volgende week weer een fijne knaller!

    @Roodborstj gezellig, welkom! Ik heb pas een nieuwe weegschaal gekocht, een simpele goedkope eigenlijk. En hij weegt prima, ik weeg altijd een paar keer achter elkaar om te zien of het telkens hetzelfde is, en dat is zo :thumup: Inventum PW406, op bol.com

    Hier dus weer 0,5 kwijt, terwijl ik er bijna van overtuigd was dat ik een plusje zou hebben! Slechte week gehad: bbq donderdag, chocoladesoesjes gegeten dit weekend en bijna een hele zak chips (wel in 2 dagen, maar dan nog) :oops: Dus super tevreden met m’n halve kilo! Ik ben ook over tussendoel 1 heen: de -5 aangetikt!:cool:
     
    Kangerootje, Roodborstj, Kirzy en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Lieflief

    Lieflief Fanatiek lid

    12 jan 2013
    1.708
    203
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    @LadyBird90 goed gedaan! Gefeliciteerd met je eerste behaalde doel!!!


    Ik heb vandaag ontzettend veel geplast en kon het daarom niet laten om me even te wegen uit pure nieuwsgierigheid. En gelukkig weer rond de 82.5.
    Vanaf nu ga ik proberen alleen op de vrijdag te wegen.
    Vandaag een goede dag gehad met veel groente, niet genaaid en veel water gedronken.
     
    Kangerootje vindt dit leuk.
  18. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Hier de afgelopen week gelijk gebleven, had verwacht aangekomen te zijn gezien de bbq, taart gebakken etc maar het viel mee! Deze week er weer tegenaan :)
     
    Kangerootje, Roodborstj en Kirzy vinden dit leuk.
  19. Williie

    Williie Fanatiek lid

    2 jul 2016
    1.190
    1.038
    113
    Assen
    Welkom nieuwe dames, gezellig dat jullie mee kletsen!
     
  20. Williie

    Williie Fanatiek lid

    2 jul 2016
    1.190
    1.038
    113
    Assen
    Ik ben nu 6 weken bezig en 4,5 kg kwijt! Nog 3 te gaan!
     
    Kangerootje en Kirzy vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina