verantwoord broodbeleg en tussendoortjes vanaf 6 maanden?

Discussie in 'Voeding' gestart door Druif78, 7 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Bedankt! ik wist niet dat je nu al yoghurt mocht geven! Maar dat is wel extra zuivel? Zit er een maximum aan, aangezien ze ook nog 640cc opvolgmelk drinkt? Of moet dat dan opvolgmelk vervangen? Hier wilde ik liever even mee wachten.

@Dirksmama: wat is Tartex?
    Geprakte avocado met knoflook klinkt lekker!

En waarom beleg? Ze geniet zo van eten, ik vind het leuk om haar wat extra's te gunnen in de vorm van wat meer smaak. En nee, zelf vind ik droog brood niet te eten eigenlijk...

2. Hollowglade

Hollowglade Actief lid

23 feb 2010
    429
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze mag nog 800cc opvolgmelk dus reken uit..

Boter kaas en wat yoghurt is dan geen ramp..

Ze gaat vanzelf wel meer melk laten vervallen.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ze is nu ouder dan zes maanden, dus op zich mag het andere eten een deel van de opvolgmelk gaan vervangen. Op zich is iets an 500cc zuivel, als ze verder lekker en gevarieerd eet al voldoende. Maximum is 800cc, dus beetje kaas of yoghurt kan er prima bij.

Ik ben zelf gekmop versgebakken brood met niks, maar dankzij de broodmachine hebben we dt ook bijna elke dg in huis :)

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Aha... broodbakmachine... dat is al zoveel lekkerder dan supermarktbrood ;) Hier geen tijd en zin in een broodbakmachine, ik probeer wel altijd "lekkerder" brood van de bakker te pakken. Maar er moet wel altijd wat boter of beleg op hoor...

5. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Tartex is hier ook gewild (is een soort vegetarische pate, je hebt het ook van zonnatura). Zuivelspread is ook lekker maar zit wel wat zout in. Banaantje prakken, net een gebakje voor onze "vreetschuur".
    :)

Verder vind ik het ook moeilijk en zondig ik weleens met een tipje smeerkaas ;)

Oja, jam zondertoegevoegd suiker: st Dalfour! Hoge smalle potjes zijn het, heel erg lekker! Ook voor in de yoghurt.

6. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Beleg, hier boter, smeerkaas (thuis la vache que rit maar wat ze op het kdv krijgt weet ik niet) en verder nog niks geprobeerd, ben al blij dat er stukjes boterham in gaan. Ze is niet zo van het brood. Fruit op brood kan ook prima, broodje aardbei is mijn eigen favoriet bijvoorbeeld!
    Grote hit: soepstengels, rijstewafels (gewone, naturel), beschuitjes.
    Qua schema en hoeveelheden, ik probeer gewoon wat en merk vanzelf wanneer het genoeg is (of nog nietgenoeg, hihi).
    Hier als toetje altijd (pure) volle yoghurt, vindt ze superlekker!

7. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Doen jullie het (zuivel)toetje ter vervanging van de laatste fles voor de nacht? Anders wordt t wel erg veel of niet?

8. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Nee, ze krijgt yoghurt als wij ons toetje eten, maar dat zijn maar een paar hapjes. Nu er weer een fles af is, ietsje meer. We hebben nu nog 3 flessen.
    Maar het is meer voor het meedoen en voor de lekker (ze keek ons de vla uit het schaaltje). Overigens ook een prima tussendoortje, evt met fruit.

9. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Zou de yoghurt nog niet ter vervanging geven van de laatste fles.
    Het hoeft ook geen hele schaal vol te zijn, maar eens beginnen met een paar hapjes... misschien wel uit je eigen schaaltje of zo.
    Doe desnoods in 1 fles wat minder, als je het idee hebt dat ze anders teveel zuivel krijgt.. maar denk dat dat wel mee valt!

Deel Deze Pagina