Verantwoord 'snoepen'?

Discussie in 'De lounge' gestart door PenK, 6 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Omdat er hier echt de nodige kilo's af moeten heb ik sinds afgelopen week alle snoeperijen de deur uit gedaan.
    Met name het snaaien is de grote boosdoener van mijn overgewicht.
    Dus snoepen tussendoor afgeschaft en meer gaan bewegen:)

Maar het moet wel leuk blijven en uit te houden op lange termijn. Daarom wil ik voor het weekend (zaterdagavond) wel wat lekkers in huis halen.
    Om nou niet gelijk een zak chips leeg te eten, al dan niet verdeeld over het hele weekend, ben ik op zoek naar iets wat meer verantwoord is. Zowel zoet als hartig.
    Ik dacht zelf aan wat gezoute nootjes, popcorn, en qua zoetigheid ms een stuk pure chocola of speculaas.

Ongetwijfeld is er nog meer waarmee ik 1 dag in de week mag zondigen zonder me gelijk vol te proppen met suiker/vet.

Alle tips zijn welkom!

2. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Kies iets wat je het allerlekkerste vindt. Als je nou iets neemt wat je niet zo lekker is maar we iets verantwoorder dan ga je niet tevreden zijn.

Dus 1 keer in de week iets nemen wat voor jou een 10 waard is.

3. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Daar heb je gelijk in. Toch wil ik graag nog wat suggesties voor redelijk verantwoorde tussendoortjes.

4. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Ik neem soms een zakje " proper corn". Is popcorn maar dan wat calorie armer. Ik eet dan een heel (!) zakje, dat voelt heel veel en bevat dan maar 88 kcal voor dat hele zakje. Heerlijk. Je kan er best lang mee en het voelt ook écht of je wat lekkers hebt gehad.
    Je hebt ze alleen niet bij alle supermarkten. Ik heb ze toevallig bij de Primark gekocht. Lagen bij de kassa.

5. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik neem nu als avondsnack 2 rijstwafels met een gekookt ei. Als ik iets anders neem ben ik niet te stoppen :(.

6. shoshana

shoshana Niet meer actief

Soepstengels voor het verveeld eten. Of zoute sticks doen het bij mij altijd goed. En niet teveel in huis halen. Op is op. Dus miss het allerkleinste reepje chocolade puur. En dan niet op de bank met de hele reep maar een paar blokjes afbreken en een handje zoute stick meenemen naar de bank. En het daar bij houden. Oh en hoe later je in de avond gaat eten, hoe korter de avond duurt voor het snacken..

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.238
    6.112
    113
    Verschillende groenten met dip (op yoghurtbasis)
    Fruit lekker voor zoet. Smoothie of lekker door de yoghurt of kwark.
    Noten zou ik altijd ongezouten doen en daar kan je er maar weinig van eten qua calorieën, wel goede vetten.
    Pure chocola idd.

8. MissDonna

MissDonna Fanatiek lid

26 nov 2013
    1.003
    233
    63
    Vrouw
    Maiswafels ooo die vind ik echt heeerlijk

9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Ik heb van die kleine zakjes snack a jack in huis. Toch beetje "chips" idee. Verder vind ik een gekookt ei in plakjes met een drupje ketchup heerlijk, soepstengels of zoute stengels, komkommer met ene dipje of LU crackertje met olijf oregano smaak

10. Sam01

Sam01 Actief lid

4 dec 2015
    423
    7
    18
    NULL
    NULL
    - handjevol rauwe noten, dus ongebrand/ongeroosterd en niet gezouten. Bij voorkeur uit de schil, zodat je langer bezig anders eet je al gauw meerdere porties.
    - Ik maak wel eens kikkererwten in de oven met bijvoorbeeld paprikakruiden, wanneer vl borrelnootjes eet.
    - schijfjes pastinaak en zoete aardappel uit de oven, met een druppel olijfolie
    - de standaard snacktomaatjes, stukjes komkommer en wortel

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.978
    113
    Portiezakje chips kopen, dan kan je niet meer eten.
    Nootjes lekker en gezonder, maar bomvol calorieën.

12. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Japanse mix
    Nootjes
    Sesamstengels
    Fruit
    Gekookt eitje
    Yoghurt/Griekse yoghurt
    Rijstwafel met magere kaas en tomaatjes

13. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Oh ja, rijstwafels! Dat ik daar niet aan gedacht heb!

Verder nog een aantal goede en lekkere tips, super!

14. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    En wat eten jullie bij zoete trek???

Behalve fruit:)

15. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Yoghurt met honing

16. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.875
    5.163
    113
    Home
    ik ben gek op dadels en die vullen ook snel

soms doe ik er walnoten in heerlijk en gezond
    maar dan wel die dikke dadels niet die goedkope kleine

17. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Hier 80 kilo afgevallen en snoep nog steeds mijn advies is:

Neem iets wat je echt lekker vind en geneit ervan, als je toch iets verantwoords wil nemen:

*Snack-a-jacks
    *Surimisticks
    *Popcorn
    *Lange Vingers
    *Chocolade
    *Naturel Chips

18. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Voor de zoete trek neem ik meestal gedroogd fruit zoals abrikozen. En ik maak wel eens een mix met walnoten, gedroogde cranberry en een stukje chocolade (meer dan 80% cacao). Oja wat ook lekker is, is chocolade smelten en dan cranberry erin dippen. Vervolgens een tijdje in de koelkast zetten voordat je het opeet. Of zelf mueslirepen maken. Op internet staan genoeg recepten :)

19. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    worteltjes, komkommer, schaaltje yoghurt met een beetje cornflakes, gekookt ei, popcorn zelfgemaakt met een beetje poedersuiker erover

20. Sam01

Sam01 Actief lid

4 dec 2015
    423
    7
    18
    NULL
    NULL
    valt me nog iets te binnen, ik haal ook heel veel dingen van de internetpagina van voedzo. staan veel snacks op, aangezien ze voor de kinderen vaker iets moet maken/verzinnen

Recepten | Voedzo

Deel Deze Pagina