Hallo allemaal, Ik was eens benieuwd waar jullie kindjes op schoolreisje gaan. Dit jaar gaat mijn dochter wederom weer naar dezelfde speeltuin van 2 jaar terug en jawel weer lopend samen met groep 1 en 2. onder het mom van dit jaar goedkoop en volgend jaar duur uitje.Maar dit geld alleen voor groep 1,2,3. Ik moet 10 euro betalen,wat ik erg veel vond.Ze zeggen,ja maar volgend jaar gaan de groepen 1,2,3 een duurder schoolreisje maken.Maar dan heb ik er niet veel aan,want volgend jaar betalen we al 25 euro. En mijn dochter wil de ene keer wel en de andere keer niet mee.Dus daar krijg ik geen hoogte van.En de speeltuin vind ze saai,omdat er niets met water is(we gaan naar een andere speeltuin waar wel water is)plus ze gaan lopend en we moeten de kinderen daar weer ophalen ipv school.Op school aangegeven,dat voor mij niet gaat lukken,want ik moet werken want sinds kort heeft de jongste haar slaap verschoven.Plus ik moet die dag ook EMDR gaan doen,aangezien dat niet echt naast de deur is moet ik op tijd klaar zijn.MIjn man kan haar niet ophalen,want die slaapt(nachtdienst) Groep 4 en 5 gaan naar toverland,groep 6 en 7 naar bobbyjaanland en groep 8 een hele week op kamp.En ja die hebben wel vervoer en die kleintjes dus niet.
eerlijk gezegd vindt ik dat je eigenlijk zeurt. Je speelt met elkaar in de speeltuin en dat kan gewoon leuk zijn zonder water En dat het ophalen verkeert uitkomt Ik neem aan dat je nog tijd hebt om iets anders te regelen. Ik neem aan dat je jongste over twee jaar op school zit en dan misschien gebruik maakt van het extra geld.
Ik vind dat het geld wat ouders in een bepaald jaar betalen voor een schoolreis ook dat jaar besteedt moet worden. Wij hadden de ouderbijdrage al begroot voordat besloten werd waar we naar toe gingen en dat viel goedkoper uit. Daarom kregen de kinderen tussen de middag patat, drinken en een ijsje. Er kan heus wel eens iets overblijven. Maar een tientje betalen voor lopend naar de speeltuin vind ik echt te veel. Bij ons betaal je 2,50 per kind voor de buitenspeeltuin en ik geloof iets van 4,50 voor de binnen speeltuin. Tel daar een traktatie bij op, dan nog zit je lang niet aan dat tientje. Wat betreft de locatie vind ik dat het helemaa niet gek is om met kleuters naar een speeltuin te gaan. Vaak is dat voor die kleintjes al spannend genoeg. En ze genieten er echt wel. Ga met die leeftijd eens op schoolreis naar de dierentuin en vraag dan wat ze het leukste van de dag vonden. Weet je wat ze dag 9 van de 10 keer zeggen? D speeltuin!
Als je het allemaal zo'n gedoe vind dan laat je haar niet mee gaan.Ik vind dat je zeurt.Overal is een mouw aan te passen als je het maar wilt.
Precies dat Tupp... Hier kost de speeltuin 1 per persoon zelfs maar. Overigens gaat bij ons groep 1 lopend naar het park om daar te picknicken en spelletjes te spelen. Zonder extra kosten bovenop de ouderbijdrage. Groep 2 gaat naar de Efteling... Met de bus natuurlijk. Extra bijdrage: geen. Ongetwijfeld heb je daar het vorige jaar al aan bijgedragen natuurlijk... Maar ze doen elk jaar met groep 1 en groep 2 precies hetzelfde dus dan is dat niet echt een issue wat mij betreft. E je hoeft ook niks extra bij te betalen dus prima dan. Zie net in de nieuwsbrief dat groep 3/4 naar plaswijckpark gaat... Hele grote speeltuin met zandbakken en schommels maar ook bootjes, attracties en een strand. Geen extra bijdrage.. Wel zelf drinken en een tussendoortje meenemen. Voor lunch en ijsjes zorgt school. Maar... Wij betalen wel 55 ouderbijdrage dus dat schoolreisje is heus wel betaald... Alleen zie je niet het exacte bedrag.
Op mijn dochter haar school gaan groep 1 en rietje2 niet eens op schoolreisje, de rest van de school gaat op school reis en groep 1 en groep2 hebben dan de hele dag kleuter feest. Mij zou het niet uit maken als ik wat moet betalen en waar ze heen gaan als de kinderen maar plezier hebben.
@sonja: mij maakt het verder ook niet uit... Maar ik zou wel apart vinden als je 2x zoveel zou moeten betalen als dat het kost. Vandaar dat ik het ergens wel prettig vind dat het bij ons IN de ouderbijdrage zit... Heb je dat "probleem" in ieder geval niet
Speeltuin vind ik prima, hebben ze vorig schooljaar ook gedaan. Wij hoefde daar echt geen 10 euro voor te geven. Volgen mij helemaal niks. Kan me in ieder geval niet meer herinneren. Wat betreft ophalen en brengen is toch echt jouw probleem. Die zou je anders toch ook gehad hebben, als ze gewoon op school had gezeten. Wat had je dan gedaan? Misschien kan ze wel even met een vriendinnetje mee?
Bso? Maar goed... Ik zou dan inderdaad een mede-ouder even vragen. Dat is hier zelden tot nooit een probleem.
Dan gaat ze toch niet mee? Tja.. Het moet natuurlijk niet Hier in groep 1 naar de speeltuin (met diepe rondvaartboot heen: als piraten) kostte toen niets. Betaalde natuurlijk wel de ouderbijdrage (20,-p/j). Nu gaan ze in groep 2 naar Sprookjeswonderland (met de bus) en moesten we 23,- bij betalen. Tja, vond ik veel aangezien entree 8,- is betaal je dus 15,- voor de reis. Maargoed, meisje is dolblij er heen te gaan dus vind ik helemaal geen probleem In groep 3 gaan ze geloof ik naar de dierentuin en in groep 4 naar duinrell, later nog eens de Efteling en in groep 8 in ieder geval kamp naar Texel (moeten gebracht worden door ouders).
Hier gaat groep 3 t/m 8 op schoolreis en dit zit in de ouderbijdrage. Groep 1 en 2 heeft een minder bedrag te betalen en zij gaan naar een speeltuin (ook al sinds jaar en dag dezelfde). Hier krijgen ze drinken en wat te eten of een ijsje. Ze gaan met ouders en enkele rijden daarheen met de auto. Kosten helemaal niets. En de kinderen vinden het geweldig. Ik denk dat het voor groep 1 en 2 ook genoeg is.
Hier gaan de groepen 3-7 op schoolreis. We betalen een vrijwillige ouderbijdrage en extra kosten voor schoolreis. Volgens mij voor het 1e kind 15 en voor de anderen 7,50. Dit jaar zijn ze naar het openluchtmuseum in Arnhem geweest of naar Avifauna en Archeon. Eten en drinken moesten zelf meegegeven worden. Er waren wel bussen geregeld. De kleuters gaan 1 keer per jaar een wat groter uitstapje doen (Blijdorp of Plaswijck) en verder een keertje naar de kinderboerderij/speeltuin. Hier betaal je geen geld voor en het vervoer doen we met alle ouders. Eten nemen ze zelf mee, een ijsje/zakje chips/pakje drinken krijgen ze van school. Ik vind het zo prima geregeld. Groep 8 gaat op kamp en heeft een survivaldag aan het einde van het schooljaar.
Mijn zoon zit in groep 0 en gaat over 2 weken naar een speeltuin samen met groep 1&2. Er wordt een bijdrage van 3,50 gevraagd, we hebben verder geen bijdrage voor school, dat is vanaf groep1.
weet je wel dat als ze niet meegaat op schoolreis, dat ze die dag dan gewoon naar school moet??? Als je er voor kiest om niet mee te gaan op schoolreis, is het voor je kind een gewone schooldag, je kan ze dan niet thuishouden.
Groepen 1/2 naar Blijdorp, we betalen 50 euro ouderbijdrage per jaar en daar werd het uit betaald. groepen 3tm7 naar de Efteling groep 8 kamp
@chrystel73 en anouk2005 als jullie vinden dat mariska1976 ZEURT! Waarom klik je dan niet weg??.......ik lees het zo.... Ze wil gewoon weten wat de rest van de schoolen doen of hoe dat in zijn werk gaat?! + zeg nou eerlijk 10,- euro voor een speeltuin? Dat vinden de kid's hier indd helemaal geweldig! En @mariska1976 misschien kun je toch iets regelen met ouders die die dag vrij zijn om de kindjes te brengen/halen hoeven ze niet te lopen. en over het geld zou ik even checken bij de andere moeders, wat hun vinden ....met meerdere erover praten op school sta je sterker! Veel succes!!
Mijn zoon is 2 wkn terug met schoolreisje naar blijdorp geweest met de bus. We betaalden maar 15 euro. Het jaar daarvoor op de andere school waar hij zat was het speeltuin ergens bij een boerderij dat kostte ook 15 euro. Ik klaag dus niet hihi. Ben blij dat ze voor die 15 euro incl bus naar blijdorp zijn gegaan. Volgend jaar word het de efteling en dat gaat ongeveer 20 euro kosten zeiden ze
Hier is het standaard 25 euro schoolgeld en 25 euro schoolreisje. De kleuters gaan naar een grote speeltuin (vorige keer park plaswijck en nu een andere), rest gaat iets anders doen (geen idee eigenlijk ) groep 8 heeft een weekje kamp. Ik vind het bedrag wel prima hoor. Op een jaar is dat niet veel. Wij gingen zelf (in de jaren 80) vanaf groep 3 weg. Dat was dan efteling of drievliet oid. Vanaf groep 5 gingen we op kamp.
Hier gaan groep 1 en 2 naar oud valkenveen geloof ik. Zonder ouders alleen een juf per groep. Kinderen worden de hele dag vrijgelaten. Doodeng.