Verantwoord tussendoortje

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweekids, 22 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Oh en 1x in de week is mijn zogenaamde 'snackdag'... betekent niet dat ik dan helemaal los ga ;) maar mag dan wel wat lekkers van mezelf en ben minder streng...

2. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    2 bananen per dag? lijkt me aardig veel of niet?

3. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik eet 's ochtends 2 volkoren crackers met kaas. 'S middags 2 boterhammen met elke dag ander beleg.
    Als tussendoortje fruit.
    Avondeten
    In de avond een toetje.

Voor de rest drink ik 2 glazen melk en de rest water.
    Doe dit van maandag tm vrijdag en in het weekend snack ik lekker :)

4. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Bakje yoghurt of kwark als ontbijt van Optimel of Linesse van de Lid.
    Eierkoek versierd met kiwi of aardbei ( dan smaakt het fruit miss w beter)
    Glas sinaasappelsap
    In de avond een handje Japanse mix

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent

Woow jij eet veel haha

6. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    smoothie
    bakje yoghurt met paar walnoten
    2 gekookte eitjes
    asperge in ham gerold
    plakjes kipfilet
    pure chocolade af en toe
    Fruit (liefst geen sap)

Ik eet geen voorverpakte koeken meer vanwege de suikers, dus ik bak zelf. Ik heb nu elke dag een plakje koek van amandelmeel met gojibessen en walnoten. Erg lekker en gezond!In plaats van suiker doe ik hier dan agavesiroop in.

Boekweitcrackers met zalm of geitenkaas zijn ook lekker.

Ik heb trouwens gehoord dat als je gewoon stopt met producten waar suiker in zit, je vanzelf afvalt. Maar dat lukt mij helaas nog niet zo haha. Vooral de weekenden zijn lastig!

7. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Ik hou niet helemaal dat schema aan he ;) ik maak combi's met andere producten...

Haha ja maar verbrand ook veel :p en ben hiermee toch 21kg afgevallen hahaha

8. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Wow 21?? Hoeveel sportte en bewoog hier nog bij dan? En hoe lang heb je erover gedaan?

9. Aloe

Aloe Niet meer actief

Niet echt een bijdrage alleen een ding wat ik dan toch kwijt wil. Voor de dames die vinden dat je alle koolhydraten vermijden moet: waarom snappen jullie niet dat dit alleen maar zal werken wanneer je nooit meer koolhydraten eet. Gaan jullie dat je hele leven volhouden? Hoogstwaarschijnlijk niet, toch. Dan is het toch niet moeilijk te begrijpen dat je weer keihard gaat aankomen.

10. Triskele

Triskele Niet meer actief

Ik zelf ben 30+ kilo kwijt geraakt met ook zoveel eten hoor, en nog geeneens zo overdreven veel sporten (3 keer per week; wandelen, hardlopen e.d. maar geen uren ofzo) je lichaam heeft als je te zwaar bent ook nu eenmaal meer nodig.

Toen ik nog 30 kilo zwaarder was MOEST ik over de 3000 kcal eten om af te KUNNEN vallen (anders bleef ik stilstaan) lang leve weightwatchers, die heeft mij doen beseffen dat ik juist altijd te weinig at (voor de WW haters onder ons haha het kan ook via kcal tellen e.d. alleen was het voor mij WW die het duidelijk heeft gemaakt), nu eet ik elke 2-3 uur een maaltijd en werkt prima, van maatja 48 naar 40/42 (ik wil nog iets kwijt zodat ik gewoon op maatje 40 zit maar heb geen haast)

Ik snoep gewoon, ga gewoon uit eten, nu eet ik wel minder als toe ik 30 kilo meer woog natuurlijk (je moet het blijven aanpassen op je gewicht e.d.)

11. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    Meen je dat? Ik eet ongeveer hetzelfde alleen avond eten eet ik gewoon met mn gezin mee en ben nu in 5 mnd 18 kilo kwijt. Dus ik vind niet dat ze veel eet:p

12. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik was in een half jaar 17kg kwijt door dit:

Ontbijt
    Kommetje cruesli met volle yoghurt
    Kopje thee

Tussendoor
    Fruit of cracker met 20+ kaas en plakje komkommer
    Glas water

Lunch
    2 crackers met vruchtenhagel
    Beker melk en kopje thee

Tussendoor
    Schaaltje volle yoghurt met appel
    Glas water

Avondeten
    Normaal met een schaaltje sla met gekookt ei (ei 2x p/w), komkommer, tomaat en yoghurtdressing

1x per week een gewoon schaaltje chips en op overige dagen 's avonds een cracker of gewoon een paar stukjes tomaat, komkommer, blokjes kaas, e.d.

Ik denk dat je meer moet drinken TS !! Zorgt voor een voller gevoel en zorgt voor een goede doorspoeling van de nieren. Oja en ik ben gaan hardlopen 3x per week, ook in de stromende regen. Ik zette gewoon mijn verstand op 0 en ik moet eerlijk bekennen, ik vond het HEERLIJK !!

13. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    Zal ff mijn eetschema posten.

Het is trouwens niet zo dat ik geen koolhydraten Eem probeer alleen de Complexe te eten en de foute te bewaren voor een junkmoment.

Aangezien ik vet wil verbranden, leeg ik 90procent strak kwa voeding en dan heb ik 10 procent ruimte voor friet, chips, koek noem maar op.

Ontbijt.....2 gebakken eieren, soms spek erbij, noten en groenten
    Tussendoor.......bv 2 rijstewafels met appelstroop
    Lunch..... Bv kip met roerbakgroenten, salade met kip of bv zalm, en avocado
    Tussendoor......magere yoghurtmet bv blauwe bessen, gojibessen en chiazaadjes. Of rijst met groente
    Diner.....kip, rund, vis met groente, en bv beetje noten.

Voor slapen gaan....2 of 3 gekookte eieren.

Ik sport 4 keer in de week, en als het zwaar is geweest neem ik een Wheyshake.

Maar ik eet wel ook 1 keer in de week friet:D en heb ook een snackavond, dan vliegt er een reel chocola en wat chips naar binnen:).

Moet ook kunnen af en toe.

14. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

ik ben nu vanaf 3 februari van dit jaar ( dus bijna 4 maanden) 18 kilo afgevallen... van maat 42 naar maatje 36 gegaan.. En vanaf de geboorte van de jongste eind december ( dus bijna 5 maanden) nu - 28 kilo..

Zonder te sporten overigens. ( ja, heeeel af en toe just dance op de wii, maar dat is eerder een uitzondering dan regel)

Ik eet sowieso elke dag gevarieerd ( ene keer kip, dan vis, etc) en als tussendoortjes gewoon 'gezonde' dingen zoals cherry tomaatjes, komkommer, maar ik eet 's avonds ook nog wel eens een bakkie chips hoor, en 1x per week gewoon iets uit de frituurpan.. als je jezelf alles ontzegt hou je dat nooit je hele leven lang vol ( ik niet tenminste).

15. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik drink zeker 3 liter per dag water of thee dus daar ligt het niet aan.

Deel Deze Pagina