Hai meiden. Onze zoon is nu 7 maanden (en een week en nog wat dagen) en zit nu op 3 flessen van 180/6 en een fruithap, boterhammetje en groentehap (soms met aardappel, rijst of pasta). Nu vraag ik me af: moet ik de ochtendfles vervangen voor een bordje pap? En waarom doen mensen dat eigenlijk? Is dat om langzaamaan over te stappen naar ook een boterham 's morgens? En zo ja, welke pap moet ik nemen? Met andere woorden: wie kan mij vertellen wat zij heeft gedaan en waarom
Dat is een persoonlijke keuze of de keuze van je kindje. Ik begon met een boterham met een fles maar die krijgt hij sochtends gewoon niet weg (herken t van mn man) en pap gaat prima dus mijn kleine krijgt pap. T is beide even goed (als je gewoon pap van opvolgmelk met granen geeft) dus ik zou gewoon proberen wat je fijn lijkt en je kindje verder volgen.
Ik ben van de papfles overgestapt op een boterham met een fles melk rond de 7,5/8 maand. Eerst een poosje gewisseld. Als ik tijd had een boterham, moest ik snel (grote broer naar school), dan de papfles. Na een maandje kon hij wel snel genoeg eten om altijd brood te krijgen. Pap van een bordje wel geprobeerd, maar dat lust hij niet. De oudste heeft het wel een poosje gehad, tussen de papfles en de boterham in. Die at zijn boterhammen weer minder goed. Als je pap geeft kun je gewoon de bambix gebruiken als in de fles, alleen iets meer poeder. Ik zou geen kant en klare papjes gebruiken omdat die vaak extra zoet zijn.
Hier kreeg ze vanaf een maand of 8-9 's morgens een fles granenpap van Bambix (passend bij haar leeftijd). Ze meldde zich vaak tussen 6 en 7u en wilde nog geen boterham... Flesje pap dronk ze heerlijk bij ons in bed op en sliep daarna weer 2,5u verder!! Vanaf ongeveer 1 jaar eet ze 's morgens ook boterhammen maar ook dan nog soms een fles pap. Heel soms krijgt ze nu nog wel eens een omdat ze het zo lekker vindt... Ze vraagt er dan specifiek naar! Geef dan nog steeds gewoon de Bambix granenpap vanaf 12mnd... Het is een eigen keus. Je komt op een gegeven moment alleen wel op een moment dat je kindje meer wil als ontbijt dan alleen een fles melk en of je dan een boterham geeft of pap maakt ip niet uit. Granenpap met melk is ook een goed ontbijt!
Thanks! En in hoeverre is het nou werkelijk een verschil: een dromerig avondpapje, of een ontbijtpapje....
Heb met een maand of 10 denk ik een bordje pap geprobeerd maar heb 'm nog nooit zo vies zien kijken als toen, duidelijk geen papkind...zijn wij ook niet. Toen ie met 11 maanden de ochtendfles niet meer wilde ben ik overgestapt op een broodje met een bekertje melk als ontbijt.
Oke, dus pap is helemaal niet perse noodzakelijk met die 7 maanden... Misschien ga ik dan maar gewoon nog lekker even door met de fles. Vind het zo heerlijk dat hij die bij ons in bed mag drinken! En hij is er nog hartstikke tevreden mee!
Ligt echt aan het type dat je gebruikt.. In die pyjamapapjes zit vaak extra suiker verstopt. De doorsnee bambix (6+ of 8+) al minder of niet gezoet.. Ik zou voorlopig zo neutraal mogelijk geven.. Waarom zou je er extra suiker in stoppen als ze moeten gaan slapen
Pap hoeft niet nee, voegt niks extra's toe ofzo...heb ook een keer zo'n pyjamapapje gegeven maar dat viel iets te zwaar op de maag en is de enige avond geweest dat ie liep te spoken...als je pap wil gaan geven zou ik niet zo'n kant en klaar pakje geven.
Nee dat sowieso niet! Ik ben al aan het googlen en ik denk dat het (mocht ik het gaan proberen) gewoon bambix ontbijtgranenpapje oid gaat worden. In ieder geval degene waar je zelf nog opvolgmelk bij stopt en niet alleen maar water.
Hier een enkele keer geprobeerd met moedermelk maar ze vond het niet bijzonder lekker. Sinds 8 maanden krijgt ze twee ontbijtjes, een keer bv in bed en vervolgens een boterham (inmiddels 2). Ze is een echte broodliefhebster!
Hier sinds dat ze een maand of negen is een boterham na de borstvoeding. Pappen zijn niet zo'n succes.
wij eten wel pap omdat we geen/weinig brood eten en zelf ontbijt ik ook met pap! ze eet dat nu vaak tussen de middag. we hebben pap van holle en/of biobim (uit de biowinkel) omdat daar geen onnodige zoetmakers in zitten (niet omdat we uitsluitend biologisch zijn per se). en deze pap is ook nog goed te mengen met moedermelk! maar 's ochtends geef ik nog lekker op bed de borst, want dat is inderdaad genieten! zolang hij en jij daar tevreden mee zijn zou ik dat ochtend momentje lekker houden
Mijn zoontje ontbijt ook 2 keer . Eerst rond 6 uur een flesje melk en dan om ong. half 9 een bordje pap, wat ie heerlijk vindt. Pap uit de bio-winkel) In de avond heeft ie eigenlijk nooit een pap fles gehad. Sowieso wil hij geen pap uit de fles trouwens..
kijk ff op de verpakking. Zit er 49% opvolgmelk in, dan NIET gebruiken. Heb er laatst een topic over geopend en bekeken hoeveel suiker er in zit.. gewoon NIET doen. Is overbodig en erg ongezond. Die de pyjama papjes in pak zijn ook verschrikkelijk zoet! Ik zou gewoon voor een bambix kiezen. Misschien ook griekse yoghurt?
Die papjes met die gekke namen (pyjamapapje, droompapje etc) bevatten allemaal onnodige suikers. Pak inderdaad de gewone neutrale pap van bambix of zo. Zo'n suiker en granenbom vlak voor het slapen lijkt me niet zo handig...
Beide keren direct over naar een boterham. De oudste had oor- en daardoor kauwproblemen en kreeg brood niet weg, dus dat is pap geworden, maar de jongste eet sinds 7 maanden gewoon 2 keer een boterham. Begon met een halve, is inmiddels twee keer een hele boterham. Als je pap doet: gewoon bambix of biobim, (bij de reformwinkel te krijgen).
Mijn zoontje kreeg bv als hij wakker werd, en als we gingen onbijten kreeg hij ook een broodje, ik geloof vanaf 7 maanden. Met 9 maanden ging er een halve in ofzo haha. Met een jaar wilde hij gee brood meer eten en ben ik havermoutpap gaan geven als ontbijt. Dat kon hij toen al goed zelf lepelen (voeren is nooi een succes geweest hier)