mn mannetje is bijna 6 maanden.. zodra ik mn pak friso 1 opheb wil ik maar over stappen op nr 2..ik gebruik ook bambix rijstenbloem en ook wil ik vanaf deze week overstappen op fijne granen of wat anders.. weet nog niet wat er allemaal te krijgen is.. wil in ieder geval smorgens en savonds papje doen.. Ook zou ik graag een fles willen laten vervallen Kan dit al?? ik vind vast voedsel nu toch veel belangrijker worden en volgens mij ( weet ik niet zeker) eet mn zoontje zn bijvoeding wat hij nu krijgt niet meer helemaal op omdat hij nu te veel melk krijgt.. ben ook begonnen met aardappelen dus hij krijgt savonds nu geprakte aardappelen met groente wat nog door de blender gaat.. zo kan hij langzaam wennen aan de stukjes.. Maar hoeveel aardappel en hoeveel groenten moet je per keer geven?? en vanaf wanneer mag ik vlees er door heen doen?? en kan ik nu ook weer wat extra´s gaan geven nu ik er een fles af wil?? En hij mag toch inprincipe alles eten?? aan fruit en groenten soorten.. of zijn er nog steeds dingen die ze beslist nog niet mogen.. Sorry voor al die vragen
Hoi, Een fles laten vallen,geven ze vaak zelf wel aan,Roos zat met 2 maanden al op 4 flessen en sinds ik ben gaan BIJ voeden,is toevallig de fles van 16.30 weggevallen omdat ze genoeg heeft aan de groente en toetje met opvolg melk,maar de opvolgmelk blijft nog even belangrijker ( tenzij ze het zelf aangeven,genoeg tehebben ) vanaf 6 maanden is het BIJ voeding... Volgens mij mogen ze opzich wel alle groente en fruit hebben,vlees mag maar hoeft tot 1 jaar opzich niet. Wel zou ik nog even wachten met kiwi en ananas en dat soort fruit,gewoon banaan/peer/appel,en kwa groenten niet meer dan 1x per week nitraatrijke groente en nog geen zout! Gewoon aankijken wat de kleine lekker vind!
ik dacht dat het vanaf 4 maanden BIJ voeding was en dat ze het vanaf 6 maanden beslist nodig hebben.. dus lijkt mij dat opvolg melk minder belangrijk is ja hij heeft het nodig dat weet ik.. maar de flessen drinkt hij leeg alleen eet hij zn aardappel/groente en fruithap niet meer op.. en zodra ik maar iets minder in de fles doe en hij heeft honger dan wel.... Het lijkt mij toch dat ze nu meer uit de vaste voeding moeten gaan halen die ze krijgen.. of zie ik dat nou verkeerd??
Hoi, Hier op het cb zeggen ze dat je een fles kunt laten vallen als ze een volledige warme maaltijd eten. Hoeveel flessen geef je? Misschien kun je geleidelijk wat minder in (een van de) flessen doen en dan wat meer van de aardappels en groente? Wij zijn ook nog druk aan het experimenteren, als je het zo mag noemen. Best lastig he?
Ik kreeg een tip van een vriendin over een website: www.ggd-nijmegen.nl dan ga je bij zoeken type je babyvoeding in. Op zich staat hier volgens mij wel wat bruikbaars bij.
bedankt voor de tip.. ik ga even kijken.. hij krijgt 4 flessen voeding.. het is een lekkere eter kwa vaste voeding.. maar de laatste 2 weken al niet meer.. ik wou gewoon meer vaste voeding gaan geven omdat dit mij belangrijker lijkt dan de opvolg melk.. en dan 3 flessen opvolg melk te doen.. want het lijkt mij nu toch wel dat hij meer vaste voeding nodig heeft.. maar ja ik zoek het allemaal nog even goed uit...