Bento lunchbox

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door missmamsie, 10 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Zou jij 28 euro over hebben voor een lunchbox? Ik vind het een hoop geld, maar ik wil ze eigenlijk wel hebben voor mijn kinderen. Wie is bekend met deze lunchboxen en kan mij vertellen of ze idd zo ideaal zijn?

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik kende het niet en heb even op internet gezocht. Het ziet er mooi uit maar ik zou het er niet aan uitgeven. Hier in de afgelopen jaren al heel wat bakjes en dingen kwijt geraakt omdat ze het op school vergeten waren. Ik vind het een hoop geld voor een broodtrommel.

3. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Hmm...ja, daar had ik nog niet aan gedacht, aan bakjes die kwijt kunnen raken. Is hier (nog) niet gebeurd, maar dat zou idd een goede reden zijn om het niet te doen. Ik kom er net achter dat Bento-en een kunst op zich is, overgewaaid uit Japan. Het houd ongeveer in dat je de maaltijden/lunches zo mooi mogelijk opmaakt...

4. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Aan de andere kant...zoon(s)lief kunnen dan wel een warme maaltijd meenemen voor de overblijf, omdat de bak het eten tot vijf uur warm houd en ze dan dus een gezond maal binnen hebben... Betekent meer tijd en rust om 's avonds, na de bso, alleen nog een boterham te eten...
    Vraag me dan wel weer af of school erg enthousiast zou zijn als kinderen met een warme maaltijd lunchen bij de overblijf (mede gezien de eetkunsten van voornamelijk de oudste...:))
    Neee, ik denk dat ik het niet ga doen...

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@missmamsie: en gaan jullie dan ook overdag warm lunchen..
    Of eet hij s'avonds in z'n eentje een boterham dan? :)

En ook niet onbelangrijk... Bij ons duurt eten van een warme maaltijd langer dan een boterham.
    En ze mogen niet van tafel voordat ze een bepaalde hoeveelheid ophebben.
    Dat zou bij ons betekenen dat dochterlief dan enorm gaat zitten schrokken om toch maar op tijd klaar te zijn zodat ze alsnog mee kan naar de speeltuin.
    Dan heb je het stress-schrok-schuif-moment alleen maar verlegd ipv opgelost.
    Maar goed... Dat is wellicht op elke school anders.

6. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Mijn man en ik kunnen op het werk eten, dat doen we eigenlijk nooit, maar vandaar dat het idee bij me opkwam:) Neuh, warm eten op school word het niet. Maar voor de avond had het wel lekker geweest, omdat de jongens nu vaak te laat naar mijn zin op bed liggen, doordat we om half zeven nog eens aan tafel moeten voor een warme maaltijd...

7. Saskia78

Bekend verhaal ja....
    Hier op werk/bso-dagen zijn we vaak al blij als het uberhaupt lukt om om half 7 aan tafel te zitten.
    En dan is het ongeveer meteen na het eten naar bed.

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Kijk eens op greenjump.nl, daar hebben ze prachtige RVS lunchboxen!;)

9. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Saskia78, tja...ik heb me er al bij neergelegd dat bedtijd hier om 20.00u is, want ik was steeds aan het stressen, omdat ik eigenlijk vind dat ze om 19.00u op bed horen te liggen... Maar tegen de tijd valt niet te vechten en door het nu een uur te verschuiven is iig iedereen relaxt. De jongste gaat in oktober naar school, ik hoop wel dat hij het een beetje zal trekken als hij dan zo laat pas kan gaan slapen. Eén van de weinige nadelen die ik vind zitten aan werkend mama zijn, wat dat betreft ben ik (zijn we?) toch van een andere generatie...
    Zo gelukkig, leuke site!! Ik vind eigenlijk de foodwraps wel erg leuk en handig:)

10. Meril

Meril Bekend lid

3 mei 2008
    671
    0
    0
    Ik had me ook voorgenomen om bento-achtige lunchboxen te gaan maken maar moet zeggen dat ik er niet aan toekom, haha...
    Heb wel een lunchboxen met meerdere vakjes, dat vind ik wel ideaal, dus de mogelijkheid is er we als ik wil...

Doe wel soms tomaatjes, komkommer, kaasfiguurtjes ed in aparte bakjes, en dan de boterham aan andere kant. En in aparte vakje past ook een pakje drinken dus ze heeft alles wel bij elkaar zeg maar.

11. Saskia78

Mja hier is het op zulke dagen... (1-2 keer per week eigenlijk) dat de bedtijd ook wat uitloopt hoor :)

Probleem is dat ze van school enorm moe wordt.
    Nu in de vakantie is ze steeds tot na 9 uur wakker maar met school....
    Dan heeft ze die uurtjes eigenlijk wel echt nodig.
    Dan gaat ze liggen en slaapt.
    (Vandeweek kwam ze om half 12 nog steeds om de haverklap naar beneden... En de volgende dag gewoon weer het zonnetje in huis hoor!)

12. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Meril, ja... ik kan me voorstellen dat je er ook niet altijd aan toekomt, maar het is wel echt leuk, he? Een beetje liefde van huis meegeven voor onderweg;)
    Saskia, haha...herkenbaar! Hier slapen ze ook al de hele zomervakantie laat en uitslapen, ho maar. Dat zal straks ook wel weer even afkicken zijn voor ze. Liggen nu overigens gelukkig wel heerlijk te slapen. Schattig:)

13. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ebay.com daar zijn ze een stuk goedkoper!

14. Saskia78

15. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Die lijken behoorlijk op Goodbyn.

Deel Deze Pagina