Playmobil afstoffen.

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Benzoblij, 20 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Benzoblij

Benzoblij Actief lid

8 mei 2007
    319
    0
    0
    Mijn dochter en zoon hebben allebei een groot Playmobilgebouw op hun kamer, maar eigenlijk spelen ze er niet veel mee.
    Dus het staat maar een beetje te verstoffen en nu vroeg ik me af hoe doen
    jullie dat? Het is nl rotwerk om al die frutseltjes af te stoffen...
    Gooi je dan al die frutsels in een bak zodat je alleen nog maar het gebouw hoeft af te stoffen, staat wel minder leuk, of laat je gewoon je kind het afstoffen? :)

2. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Goh nu ik het lees... Heb nog nooit dat soort dingen afgestoft haha
    Duplo en losse dingen gaan in een bak dettol zo nu en dan en verder kom ik niet vrees ik. Dus hier is het optie 2 de kindjes stoffen het dan af :D

3. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Kan dat niet gewoon tegen water? Dat je het in de badkuip zet en afspoelt zoiets?

4. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Ik zet hele politieburo`s en auto`s enz. in de badkuip. tijdje laten uitlekken en een beetje droogdeppen....

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zet het of onder de douche, of zet de stofzuiger erop met een pantysokje eromheen om de kleine deeltjes te vangen, of ik ga er met een doekje of swiffer overheen (zoon heeft 2 playmobil boten, die staan op de kast want de zeilen zijn zo groot dat ze anders een halve kast innemen )

6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Gewoon even zo'n swiffer-ding erover en door fluffen. Los playmobil-spul zit hier in een afgesloten bak.

7. Benzoblij

Benzoblij Actief lid

8 mei 2007
    319
    0
    0
    Zou er nou nooit aan gedacht hebben dat het onder de douche kan :) Maar misschien is dat wel een goed plan. Met zo'n Swifferding doe ik zelf al, maar die 1001 bestekjes, bordjes, pennetjes etc laten zich gewoon niet zo goed schoonmaken hahaha. Waar een mens zich al niet druk om kan maken? :)

8. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Ik weet dat mijn moeder ze vroeger in een kussensloop deed. Dicht knopen en dan in de wasmachine. Natuurlijk wel met het kleine spul en niet met die grote gebouwen.

9. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.366
    113
    Als ik opeens de kriebels krijg, dan gaat het in de wasmachine in een kussensloop, net als de lego. Maar tot nu toe heb ik die kriebels nog maar 1 keer gehad in de afgelopen 2 jaar , en toen was er alleen nog maar lego in huis :D Dus de playmobil staat nu ruim een half jaar te verstoffen.

Deel Deze Pagina