Verassing? Of weet je het al?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jeanine16, 22 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Wij wilde t ook graag weten. Sowieso om de kleetjes en het kamertje mar achteraf merk ik dat t ook heel speciaal is dat jemal weet wat je krijgt en het ook echt met de naam al aan gaat spreken met je man. Lijkt me zo gek om de hele zw te denken. ... Of. .... Dat maakt t minder echt ofzo voor mijn gevoel, moeilijk uit te leggen, haha

2. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Wij weten het ook al, en bij mijn zoontje ook! Vond het wel zo leuk en makkelijk om gericht te kunnen shoppen ipv allemaal neutralen dingen! En vooral ook met de naam; we hoeven maar 1 kant op te zoeken!

3. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    Bij onze zoon 3 jaar geleden wisten we het niet. Vond de verrassing veel leuker!

Maar deze keer wilde we het wel graag weten puur voor het kamertje! wou geen neutrale kamer maar een echte jongens of meisjeskamer!

Nou we mogen een stoere jongenskamer gaan maken want we krijgen er nog een klein kereltje bij!

4. Eriva

Eriva Niet meer actief

Wij wilden het in begin (+/- 1e 3 mnd) niet weten, later toch besloten om het bij de 20 weken echo wel te vragen. We waren toch wel erg nieuwsgierig... Had al 3x gedroomd over een bepaald geslacht, dat zei ik ook tegen de mevrouw die de echo deed, ze zei toen, tja, ze zeggen dat de meest dromen bedrog zijn he?! Hahahaha.... Het was dus van het ander geslacht :)
    Wel beetje getwijfeld of ik er geen "spijt" van zou krijgen, dat de verassing er af zou zijn. Maar ik ben nu zo blij dat ik het weet, en totaal geen spijt. Het voelt als ik nu veel meer een band heb me de kleine, wat tastbaarder! Het kamertje wilden we toch al neutraal doen, dus we hebben het niet uit praktisch oogpunt gedaan, al is het nu wel erg leuk om wat gerichte dingetjes te kunnen kopen :)

5. Chaii

Chaii Niet meer actief

Bij mijn dochter wist ik het met 16 weken.
    En nu met 20+ weken pas omdat het zo uitkwam.
    Wij vinden het gewoon leuk omdat we de baby dan ook gelijk bij naam kunnen noemen.
    We zijn beiden en ook onze fam nogal van het speculeren, dus dan zie ik het al gebeuren dat we speculeren dat het een jongen word 9 maanden lang terwijl het een meid is bij de geboorte. Dat lijkt me dus helemaal niks, want om een of andere reden ga ik en mijn man ons toch al automatisch op een bepaald geslacht instellen.
    Neeh, het is gewoon niks voor ons om te wachten.
    Anderen kunnen dat weer heel goed, ben er jarloers op! ;)

6. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    Wij hoorden bij de 20 weken echo dat wij een gezond kindje mogen krijgen. En dat was alles wat wij wilden weten :).

7. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    De echoscopist kon het met 13 weekjes al zien .
    Wij wouden het heel graag weten . Kan lekker over "mijn mannetje" "ons zoontje" praten .

Vind het zo stom klinken als er steeds "het" word gezegt , en nu is dat "hij" .

Hihi roep zijn naam al regelmatig als hij weer lekker aan het bewegen is .

8. Chaii

Chaii Niet meer actief

Heel herkenbaar. We weten nu het geslacht 4 weken later dan met onze dochter in ik irriteer me nu al. Soms zit ik te praten over de baby en dan zeg ik perongeluk hij, zij en dan moet ik mezelf verbeteren... ;)

9. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    en dit had ik dus bij de laatste ik had al 4 meisjes en wilde dolgraag een zoon, best wat commentaar op gehad toen maar ja mijn hoofd werkte nu eenmaal zo, dus ook een echo dan kon ik inderdaad die knop nog omzetten "gelukkig" hoefde dat niet want kreeg waar ik op hoopte een zoon

bij deze willen we het ook weten veelste nieuwsgierig :) en persoonlijk vind ik het wel praktischer tegenwoordig vind ik maar weinig unisex kleren echt leuk, in de winkel merk je wel dat er tegenwoordig geen "verrassing" meer is als het aankomt op geslacht en aangezien dit nummer 6 word kan ik nu eenmaal niet van beide kleertjes wat gaan kopen:):D dus wij willen het ook nu weer weten

10. Snowy82

Snowy82 Actief lid

19 apr 2012
    354
    0
    0
    Studeer
    Zweden
    Wij gaan woensdag kijken :) kan niet wachten :)
    Wil zo graag voorberijd zijn met spulletjes en naam :)

11. tulip

tulip Niet meer actief

bij onze dochter wisten wij het niet, omdat mijn man dat per se niet wilde. Ik vond de verrassing helemaal niet zo leuk en was blij dat ik het na 38 weken eindelijk wist.

Deze keer wil ik het per se weten, heb ik mijn man ook gezegd, hij wil verrast worden. Prima, dan stapt hij bij de 20 wekenecho maar buiten als het geslacht te zien is:) ik vind het handig om te weten of ik allemaal nieuwe dingetjes moet kopen of gewoon wat voor erbij. Ik verstop mijn aankopen wel voor hem, de babykamer krijgt neutrale kleuren.

12. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Bij de eerste wilden we het niet weten, maar versprak de gynaecoloog zich.... Nu wilde ik het in eerste instantie niet weten, maar mijn nieuwsgierigheid won tijdens de twintig-weken echo.

13. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    ooh en je topic titel zegt... verassing... nouw latne we het hopen dat het geen verassing word... ik hou het op een verrassing... ;)

14. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Wij wisten het al met 16 weken. Dit i.v.m. de vruchtwaterpunctie.

We wilden graag weten welk geslacht het zou hebben zodat we gericht de kamer in konden richten, kleertjes konden kopen en de naam konden verzinnen.

Wij dachten allebei voor 99% zeker te weten dat we een jongen zouden krijgen. We hadden ook al een jongensnaam bedacht.
    En met 16 weken bleek het een meisje! Het had ons niet uitgemaakt wat we zouden krijgen, maar ik moet zeggen dat ik het stiekem toch erg leuk vindt dat het een meisje wordt.:D

15. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Bij mijn dochter wist ik het pas met 26 weken (om 20 weken liet ze het niet zien) en ik MOEST en ZOU het weten :p
    Bij zoonlief hebben we een geslachtsecho laten doen met 16 weken. Tot nu toe is bij elke echo nog bevestigd dat het een kereltje is..
    Verheug me zoooo ontzettend op een jongen.. geen extra roze,k3,strikjes,bloemetjes,hartjes,sterretjes,glittertjes,sierraden,parfummetjes hahahahaha
    Keer stoere dingetjes :p

16. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    VERASSING ik vind het erg leuk om het geslacht niet te weten! we zijn blij met alles en doet er echt niet toe wat het word, het lijkt me wel praktisch maar voor de rest voegd het voor ons niets toe om het eerder te weten!! wel zijn we nu heeeeel nieuwsschierig

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wil niks zeggen, hoor! Mijn zoontje vindt K3 en bloemetjes plukken ook erg leuk. :D

18. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Wij willen het beide graag weten :) komende woensdag de 20 weken echo.
    Voordeel: wij worden gewoon 2 x verrast... nu is het de spanning van wat wordt het... en dan bij de bevaling nog de normale spanning als hoe ziet hij/zij eruit en is ze gezond?

19. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bij Thirza wilden we het eerst niet weten, maar was ik zo beroerd dat ik het vervolgens toch wilde weten (weten waarvoor ik me zo beroerd voelde en gericht kunnen shoppen om dat leed van beroerd-voelen wat te verzachten) en mijn man daarin wel mee kon gaan, als we het voor ons tweeen hielden.
    Het wel weten vonden we wel zo handig dat we toen gezegd hebben dat we bij een volgend kindje het ook wel weer wilden weten, maar het dan gewoon zouden vertellen aan anderen ook, omdat we bij Thirza op een gegeven moment echt wel veel moeite moesten doen om het geheim te houden.
    Ik vind het nu helemaal erg handig om te weten, omdat ik alle kleertjes van Thirza bewaard had en die nu dus kan hergebruiken en niet weg hoef te doen. Was het een jongen geweest, dan zou alle meisjeszooi op marktplaats en naar de kringloop zijn gegaan en had ik voor jongenskleren kunnen gaan kijken :)

Bij Thirza kwamen we al niet uit een jongensnaam, en toen riep ik: dat is een voorteken dat het een meid is.
    Nu kwamen we opnieuw niet uit een jongensnaam en daar doen we dus ook geen moeite meer voor ;) De naam voor dit meiske hadden we kort na Thirza's geboorte al weer uitgedacht, dus die ligt al 3 jaar te wachten op een mensje die 'm kan gaan dragen ;)

20. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    We wisten het bij beide kindjes. Ik zou graag een derde willen, helaas manlief niet. Maar mocht het ooit zo zijn zou ik het geslacht deze keer niet van te voren willen weten :)

Deel Deze Pagina