Mijn zoontje is weer ziek (2 jaar) , nadat hij een week geleden al een flinke griep had met hoge koorts. Nu wel koorts niet erg hoog, maar overal op handpalmen knietjes en ellebogen en onder z'n voetjes pukkeltjes die soms blaasjes lijken. hij wil niet eten en ook niet drinken (beetje vervelend met 40 graden vandaag hier in Griekenland...) ik heb gehoord van de mond hand en voet ziekte maar hij heeft het niet (waarneembaar) in zn mond...wel lijkt hij pijn te hebben...heeft iemand een idee wat dit is? en wat je eraan kan doen? vooral aan het niet drinken...???
Ja, klinkt als hand- mond- en voetziekte. Lijkt me niet perse nodig dat ze het overal hebben, hier had meisje er weinig last van, maar een paar pukkeltjes/blaasjes bij handjes en voeten. Wel wilde ze slecht eten, maar ik heb niets in haar mondje gezien. Het schijnt te voelen als aften, nou dan weet je het wel (PIJNLIJK!!!). Heb je drinken al op verschillende manieren aangeboden? Hier werkt een rietje altijd goed, en het best als ze is afgeleid, dus boekje lezen of even tv kijken, en dan dat rietje gewoon in haar mondje stoppen (en soms maak ik ook nog slurpgeluidjes ) Misschien werkt een licht bouillonnetje ook nog wel, zout is ook belangrijk en weer eens wat anders? En zoveel mogelijk "vochtige" dingen geven, yoghurt proberen - kan ook met een rietje en is heel grappig Maak dan wel het rietje korter en neem een dik rietje. Of pureer weer eens een appeltje erdoor - sinaasappel prikt, niet handig - of ander fruit dat hij lekker vindt. Als avondeten misschien zo'n soort groentensoep maken, of deze. Sterkte voor je schatje!
hartstikke bedankt! ik probeer op verschillende manieren maar werkt niet...rietje gaat even goed maar duurt uuuuuren.verder gaat er niet in...gekke is dat ook op knietjes en ellebogen pukkeltjes zitten. en hij heeft dus koorts. had jouw kindje dat ook??en hoe lang duurde het?
Hmm, ze had geloof ik een dag lichte verhoging. Het duurde misschien een klein weekje tot alles weer weg was en het eten/drinken ook weer normaal was. Maar ze was er dus eigenlijk niet ziek van dus ik weet het niet zo precies. @uuuren, hier slokt ze meestal wel een paar slokken weg met het rietje, terwijl gewone slokjes juist per nipje gaan... Tja, het is toch wat uitproberen en veel aanbieden. O ja, watermeloen, ook zo'n goeie vochtbrenger! EDIT, als je je zorgen maakt natuurlijk wel naar de huisarts gaan he, ik kan op afstand natuurlijk niet zien wat het is en als hij echt uitdroogt is het natuurlijk ook niet goed...
He wat rot zeg! Heb je al geprobeerd zelf waterijsjes te maken? Beetje bio limonade in vormpjes, stokje erin en hij heeft een ijsje! Zou het kunnen dat hij dat wel eet (en dus drinkt)? Beterschap!
dank voor jullie reacties! @oleander: heb ik bio ijsjes! vindt hij n beetje koud maar ga het straks nog een keer proberen! ik wacht even op antwoord van de arts zodat ik weet wat het precies is...voordeel: hij zal levenslang immuun zijn!
mochten jullie dit lezen: mn zoontje heeft ook erge bultjes op z'n billen en niet alleen op zn handjes en voetjes (zit wel helemaal vol onder z'n voetjes)en in zn mondje zag ik volgens mij twee aft-soortige bultjes. hij heeft eens herpes gehad maar dat is heel anders. dat wil ik niet meer meemaken...verder is de koorts niet echt meer aanwezig. ga zo even opnemen maar zie dat het niet hoog is. gelukkig zijn de kindjes met wie hij hier het meest omgaat al immuun, die hebben het al allebei gehad! haha! dinsdag is de kleine jarig en zaterdag volgende week t feestje dus zou wel leuk zijn voor hem vooral als hij weer beter is...ach ja, we gaan hier naar zee waar veel kleine kids rondlopen en die delen allemaal hun emmertjes, schepjes enz met elkaar dus zo gebeurd haha! zo zielig voor de kleine...en beetje lastig qua drinken (ben ook alleenstaande mama maar heb gelukkig vandaag hulp). nog geen antwoord van de homeopaat, ze heeft vandaag dienst om 4 uur. maar ok, hij is niet doodziek! iig dank voor jullie berichtjes! liefs!
Wil je niet teleurstellen, maar hier stond op de informatie van de GGD toen het op ons kdv voorkwam (het moet dus wel gemeld worden) dat het door veel verschillende virussen kan worden veroorzaakt, en dan je kindje weliswaar immuun wordt voor dat ene virus, maar niet voor al die andere, en het dus nogmaals kan krijgen. Verder beterschap
hm ik las juist dat je immuun was na het virus te hebben doorlopen...ook op een site van GGD! raar dat de info dan uiteenloopt...
Nee, dat klopt wel allebei, je bent dan immuun voor dat ene virus waar hij nu ziek van is. Maar niet voor de andere virussen die hetzelfde soort ziektebeeld veroorzaken, daar is een hele groep virussen van dus. Gek genoeg... heeft mijn meisje weer zoiets nu volgens mij . En wat erger dan vorige keer, ze heeft geen koorts of verhoging, maar wel een paar plekken waar ze een heel aantal bultjes/pukkeltjes bij elkaar heeft, en ze heeft veel snot. Nou ja, het zal wel weer overgaan, ze lijkt er geen last van te hebben.