baby 11/12 maanden, moeilijke periode?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door babs38, 27 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    instructrice creatieve en culinaire workshops
    Utrecht
    Tot een aantal weken geleden hadden wij een lief, rustig, onderzoekend mannetje, wat eigenlijk altijd heel tevreden was. Hij sliep goed, was niet eenkennig, kon zich enorm goed alleen vermaken, maar nu......

Ik heb al weken een compleet ander mannetje!! Hij slaat iedereen in het gezicht, knijpt en gooit met alles wat hij in zijn handen krijgt. Kan zich geen twee seconden vermaken of begint echt te jammeren. Aan en uitkleden is een drama en het slapen overdag..mijn hemel. Hij krijst, geen huilen, maar krijst echt de hele boel bij elkaar tot kokhalzen toe. Er komt geen traan aan te pas en als je hem zijn zin geeft, is hij een engeltje.

Is dit misschien een 'bekende' periode? Komt dit meer moeders bekend voor? En hoe te handelen? Kun je hem al duidelijk maken dat hij niet mag slaan en knijpen? Laat ik me niet in de luren leggen en niet toegeven aan het gekrijs als meneer niet in zijn bed wil? 's Avonds gaat hij overigens zonder kik lekker slapen.

Wie weet raad?

2. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

Google eens op 11 maanden sprong.

sommige mensen geloven er niet in,maar kinderen maken periodes door waarin ze zich geestelijk voorbereiden op iets nieuws. Hierdoor kunnen ze plotseling een (tijdelijke) karakterverandering door ondergaan.

Mijn zoontje heeft hier rond de 11 maanden ook last van gehad.
    Nogmaals,als je zoekt op 11 maanden sprong kom je heel veel herkenning tegen!

En onthoudt,de periode gaat over! Succes!

3. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik merk het idd ook aan Collin wanneer hij in een sprong zit, maar zo heel anders dan hij normaal is verandert hij niet, wel de bekende kwaaltjes zoals hangerig, dreinen en verzetten tijdens aankleden en eten, maar meer niet.

4. fafje

fafje Niet meer actief

wel herkenbaar, ongeveer vanaf 11 tot 14 mnd is het allemaal wat lastig en leren ze echt ontzettend veel bij, de 13 of 14 mnd sprong was in elk geval best heftig!

probeer hem te begrijpen en er in mee te gaan. tis wat lastig soms....maar het gaat wel over!! :)

mn zoontje leerde met 11 mnd lopen, en vanaf 12/13 heeft ie ehct zoveel vaardigheden en woordjes en dingen geleerd...ook tandjes erbij, ziek geweest...alels tegelijk!

5. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Ook mijn zoontje heeft in deze periode (11-14 maanden) ontzettend veel geleerd. Momenteel zitten wij in de 15 maanden-sprong, maar daar merken we weinig van.

Je kunt je kindje zeker al beginnen te leren dat slaan niet mag. Ons zoontje doet het ook wel eens bij ons en dan pakken we zijn handje, zeggen op serieuze toon dat slaan niet mag en dat hij lief moet aaien en dan aaien we zachtjes met zijn handje over ons gezicht. Vooral de serieuze toon/serieuze blik maken op ons zoontje indruk.

Deel Deze Pagina