Verbaas mij er iedere keer over....

Discussie in 'De lounge' gestart door wonderteam, 11 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Soms vraag ik mij oprecht af, ben ik nou zo vreemd in die dingen??

Zo af en toe ga ik op koopavond de stad in. Zo nu ook vanavond :D
    En vanavond verbaasde ik mij net als alle andere koopavonden dat ik er loop dat er zoveel ouders met kinderen in de stad zijn en dan gewoon echt nog om 21.00 uur

Ik zie kinderen van 2a3 jaar half slapend in de buggy ,ik zie kinderen van 4a 5 jaar en dan denk die moeten toch ook morgenochtend weer fris en fruitig op school zitten?

Of ben ik gewoon maar raar dat ik mijn kids tussen 19.00 en 19.30 in bed wil hebben liggen en het dan geen tijd meer vind voor hun om met beide ouders gezellig naar de koopavond te gaan. En eigenlijk vind ik het ook gewoon heel zielig voor die kinderen.

2. happymama

happymama Niet meer actief

Helemaal gelijk vind dat ook echt niet kunnen onze kindje liggen er altijd optijd in ook in t weekend

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik doe het zelf niet maar ik vind het niet zielig voor de kinderen.
    Volgens mij is het iets typisch Nederlands dat de kinderen om 7 uur in bed 'moeten' liggen (en als je het anders doet dan praat iedereen over je :D)

4. denise89

denise89 Bekend lid

22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    hier ook altijd 7 uur in bed dus ook geen koopavond.

in de tijd dat ik nog midden in het winkelcentrum woonde en mijn zoon nog een kleine baby was namen we hem nog wel eens mee maar sliep hij in de wagenbak en moest hij ook nog een avond fles hebben. maar dit ook alleen maar gedaan in de zomermaanden en het nog lekker licht en warm buiten was.

5. Peace

Peace Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.553
    245
    63
    Ik was net ook in de stad en verbaasde me er ook over ja!

6. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.037
    3.854
    113
    Vrouw
    Thuis
    Tja, mijn zoontje ligt ook niet om 7 uur in bed.

Hij heeft nog 2 slaapjes overdag, hij heeft die ook nodig en dus heeft hij 's avonds nog energie.

7. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    En diezelfde mensen die zo laat nog met hun kleuters op stap zijn, zijn verbaasd dat hun kinderen zo vervelend zijn.... Tsja....

8. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    De enige reden dat mijn kinderen op die tijd in bed liggen, is omdat ze dan moe zijn. Niets meer. Niets minder.

9. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    In Haarlem heb je een keer per jaar night shoppen geloof ik. 2 jaar terug was ik er met een kennis en kwam een andere kennis tegen met haar dochtertje en man. Het was half 11 denk ik.

Als ze heel klein zijn kan het echt wel, en een keer kan ook geen kwaad, maar ik zou het zelf nooit doen.

10. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Zielig... dat vind ik wel een beetje overdreven eigenlijk.
    Wie weet liggen die kindjes normaal gesproken heerlijk op tijd in hun bedje en is het nu een keertje wat later.
    Veel kleuters zijn op vrijdag nog vrij.
    Ik denk dat het allemaal niet zo ernstig is.

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Misschien zijn die kinderen morgen wel vrij? Hier zijn de kinderen vrijdags altijd vrij, dus ik zie er zelf geen probleem in om als wij wat later even naar de stad zouden gaan ze mee te nemen.

En jongere kinderen, die kunnen vind ik prima in de kinderwagen lekker dutten als ze willen, maakt toch helemaal niet uit? Dekentje of voetenzak, wagen op ligstand en lekker slapen.

Wij zijn er nogal makkelijk in denk ik, overigens is het hier voor de oudste twee ivm school op dagen dat ze naar school moeten altijd rond 7 uur naar boven, douchen, verhaaltje etc en dan naar bed.

12. wonderteam

Ja misschien liggen ze er in andere landen later in ,maar moeten die kinderen ook weer om 8.15 fris op school zitten, vraag ik mij dan af?
    Ik bedoel onze zoon slaapt heus ook wel eens om 20 uur ,maar als ik met hem tot 21 uur in de stad loop, dan ligt hij pas om 22 uur in bed. Nou da ligt hij de volgende ochtend denk ik wel op apegapen in het klaslokaal :D

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.831
    3.354
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Tja, ik ben vanavond met m'n meiden wezen zwemmen... en voor we het wisten, waren we pas om 20.00 uur weer thuis. Dat gebeurd eigenlijk nóóit.
    Altijd 18.45 naar boven, 19.00 uur in bed. Maar ach, het was een fijne avond zo - en mama vond het zo gezellig. De kinderen deden het goed en morgen.. tja dat zien we dan morgen wel even.

En als we zo dus naar het winkel centrum zouden gaan en het gaat allemaal leuk en gezellig, dan zou ik ook wel in staat zijn om eventjes de standaarden los te laten en gewoon te genieten van het moment.

14. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Dat is heel typisch Nederlands inderdaad :)
    Merken wij heel erg in onze multiculti-wijk met veel eh.. Ex-inwoners van warme landen.
    Waar het logischerwijs heel normaal is om later naar bed te gaan.

Lastig uitleggen aan mijn dochter dat het buurmeisje van 2 jaar WEL om 10 uur 's avonds nog in de tuin speelt :)
    Maar onze dochter is 1 van de weinigen die op tijd in bed ligt vrees ik.

Maar... Ook zij is weleens slapend in de buggy 's avonds laat buiten geweest.. Slaap is slaap en ouders willen ook weleens wat :)
    Daarentegen nu ze naar school gaat gebeurd dat dus niet meer.
    Maarja.. We gaan in het weekend nog steeds weleens tot laat op visite.
    Dat is op zich niet veel beter dan koopavond natuurlijk.

15. wonderteam

Ja kijk ,maar dan kan ik mij dat nog wel indenken dat je kindje dan idd niet al zo vroeg naar bed wil.

16. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Die mensen zullen vast niet elke koopavond met de kinders op stap gaan....denk ik dan. Mijn kindjes liggen elke avond tussen half 7 en 7 uur op bed en dan is het ook echt bedtijd voor ze want ze slapen overdag niet of weinig. Als ik eens 's avonds wat heb en ze moeten mee dan MOETEN ze van mij overdag toch echt even slapen zodat ze het langer uithouden en we er allemaal plezier van hebben. Maar het komt ook weleens voor dat het zonder planning zo loopt dat we nog ergens zijn terwijl bedtijd aanbreekt....dan zit ik met twee slapende kindjes in de auto...doe ik niet graag en komt gelukkig zelden voor.

En ik woon in een land waarin men het raar vind dat die arme kindjes al om 7 uur moeten slapen terwijl in de rest van het land alle kindjes nog wakker zijn haha....het is maar net hoe je het bekijkt, ieder voor zich zeg ik altijd maar!

17. wonderteam

Het zou kunnen dat ze een keer idd een margedag hebben.

18. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Toen onze zoon nog baby was en nog een avond fles kreeg mocht hij ook mee,wel waren dan om een uur of 21.00 thuis.
    Nu gaan we direct als Joris van zijn werk is,dat is om 17.30, het dorp in,en daar winkelen we wat en eten we ook altijd wat samen.
    Zo zijn we meestal om een uur of 20.00 thuis en kan Sietse mooi door naar bed.
    Normaal ligt hij doordeweeks rond 19.30 ook echt in bed,dan is hij ook moe van de hele dag spelen....vanavond lag hij er al om 18.30 in want op donderdag gaat hij naar het kdv in de ochtend,en de middag naar de Oki!
    Hier is op vrijdag koopavond,dus hij kan blijven liggen de dag erop!

19. wonderteam

ach misschien ben ik er wel gewoon ouderwets in :D

20. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Overdreven om het meteen zielig te noemen.
    Op vrijdag moet ons zoontje altijd naar de psz, dus dan ligt ie er op donderdagavond altijd wel bijtijds in.
    Maar mochten we volgende week, in de herfstvakantie, graag naar de koopavond willen, moet dat gewoon kunnen.
    Ons zoontje slaapt soms ook nog weleens overdag, dus dan is ie 's avonds om 19.00 echt nog niet moe, en kan ie dus heus wel een keertje mee naar de koopavond.

Deel Deze Pagina