Verbaast over abortus

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bimmeltje, 7 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. godblessed

godblessed Bekend lid

11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland
    Ik weet niet waar je dat hebt gelezen ik heb wel een abortus ondergaan een jaar terug alles leek koek en.ei tussen mij en me ex tot ik zwanger werd en meneer kussens op mijn hoofd ging duwen slaan schoppen met voorwerpen slaan. Ik had al een dochtertje uit een eerdere relatie en deze was niet geplannend ik kan niett tegen hormonen spiraal gedraait condoom geknapt morning after pil.niet gewerkt.Dus mijn best gedaan maar toch zwanger en van zo iemand die ik niet de rest van me.leven in mijn dochtertjes leven wou na alles wat hij deed toen ik zwanger was.Ik koos voor abortus deed dat en vertelden hem pas later hij was in shock vertelden mij hoe hij van.mij walgden maar liet mij al vrij snel steeds meer los al kwam hij nog onverwacht aan me deur en bleef daar staan tot.ik open deed waarom ik geen politie belden was omdat ik hem kende nu hij liet mij toen ik zwanger was dingen zien van.mensen die hij had afgeperst enc.Nou fijn mijn reden voor abortus als mensen horen abortus dan krijg ik een walgelijk gezicht alsof ij een.of andere kinder moordenaar ben maar als ze mijn verhaal horen beseffen ze tot nu toe dat abortus vaak meer achter zit dan alleen ach het komt even niet uit en de ene verteld er open over de ander niet. Mijn abortus valt mij nog.iedere dag zwaar al was het de beste keuze en oordelen van andere mensen is laatste wat je dan nodig hebt je slaat jezelf genoeg voor je kop over de keuze. Ik deed het met 6 weken er was nog geen hartactiviteit maar voor mij was het al gewoon mijn babytje en zal het altijd blijven.Denk aub even na voor je zomaar dingen gaat roepen je kan ook aan vrouwen vragen wat hun reden was van abortus omdat het je sterk.lijkt dat het puur gemak zucht was. En voor de vrouwen toen met kinderwens is het naar maar daar denk je niet aan je denkt aan je eigen lijf en leven want niemand van hun gaat jou redden.of helpen je.moet voor je eigen leven kiezen...

Beetje een.lang verhaal maar wou het toch even kwijt en hoe je blijft denken over abortus is een eigen keuze maar oordeel niet zonder te weten hoe het is om in de schoenen te staan van iemand die abortus pleegt

2. godblessed

godblessed Bekend lid

11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland

Mooie gezegd genoeg gezins drama's en kinder moorden.Dan liever een abortus dan dat ze vermoord eorden en er volle besef van hebben. Of dat jongetje die door vader mee een flat gebouw werd afgetrokken wonder boven wonder overleefden.maar de rest van zijn leven moet leven met het idee papa wou mij ook dood hebben.Wat een naar idee moet dat voor zo'n hummeltje zijn.

3. Ivy1979

Ivy1979 Bekend lid

29 jan 2012
    749
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik ben ook niet tegen abortus. Mij valt vaak het tegenovergestelde op. Dat vrouwen topics posten of ze nou abortus moeten doen of niet. Vrijwel iedereen reageert met: nee niet doen, krijg je spijt van. Ik denk dan: meid je wil of alleen bevestiging van je eigen idee of je zit echt op het verkeerde forum je vraag te stellen. Wat hierboven staat (goede redenen van abortus) wordt eigenlijk nooit genoemd.

4. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Jeetje godblessed wat een heftig verhaal! In zo'n situatie snap ik het helemaal.
    Ik vind het wel goed dat je hier in nl die keus hebt, maar als iemand geen anticonceptie gebruikt en dan zwanger raakt en besluit abortus te doen omdat ze nog geen kind willen dan snap ik dat ook niet goed. Maar aan de andere kant is abortus dan een betere optie dan een kind ongewenst laten komen die misschien doodongelukkig zal opgroeien.

5. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Ja, "zwangerschapspagina", de naam zegt het eigenlijk al een beetje he...

6. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ik lees gelukkig vrijwel nooit iets over abortus hier. Ik denk dat ik in al die jaren dat ik hier rondstruin misschien drie of vier abortusverhalen ben tegengekomen, maar misschien zit ik in de verkeerde (of juist de goede!) topics.

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Precies. Dat zijn mensen die op voorhand al zó anti-abortus zijn dat ze niet meer helder en nuchter kunnen nadenken of je het kind wel een goed fijn leven kan bieden en (bij voorkeur) twee liefhebbende ouders. ;)

@godbleesed: dikke virtuele knuffel meis!

8. godblessed

godblessed Bekend lid

11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland

Helemaal gelijk heb je oordelen is zo simpel..

Dankjewel lief van jou

9. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Nou precies dit!
    Ik ben absoluut een voorstaander van het kunnen krijgen van een abortus. Zelf zou ik het alleen nooit doen, omdat ik in een situatie zit, waarbij een kind altijd welkom is. En dan heb ik het over zwanger raken desondanks gebruik van anti conceptie.

Ik vind juist dat het "moeilijk - niet zwanger kunnen raken" de "MMM" te pas en on te pas als excuus/reden wordt gebruikt om tegen abortus te zijn.
    De meeste vrouwen die een abortus laten plegen, doen dit meestal wel overwogen. Het is niet zomaar iets wat je doet.

Er zijn genoeg gezinnen, situaties waarbij ik denk: Had het weglaten halen, arm kind.
    Al die kinderen die mishandeld worden....die op jongere leeftijd nog vermoord worden door hun ouders....wat een ellende moet zo'n mensje mee maken. Had het dan weg laten halen! We wonen in een land waar je die keuze hebt, maak er dan gebruik van!

10. Logan

Logan Niet meer actief

Even denken.. iets met leven en laten leven? Je weet toch niet wat er speelt bij iemand. Zo'n keuze maken lijkt me moeilijk genoeg, laten we dat dan respecteren ipv uit het niks topics openen om te zeuren.

11. annasskies

annasskies Actief lid

23 feb 2013
    370
    0
    0
    docent geschiedenis
    Zo'n topic openen getuigt van een onvermogen om jezelf in te kunnen leven in de situatie van een ander, ook geeft het aan hoe weinig kennis jij hebt van de wereld buiten die van jezelf.

12. annasskies

annasskies Actief lid

23 feb 2013
    370
    0
    0
    docent geschiedenis
    Plus, verbaasd is met en letter D

13. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Ik heb er veel moeite mee hoe luchtig er over abortus gesproken word tegenwoordig. Alsof het niets is. En dan praat ik niet alleen over de meiden/vrouwen die abortus overwegen. Maar ook over de mensen in de klinieken. In 2012 heb ik met dwang een abortus ondergaan. Nee, niet met dwang van mijn partner. Maar met dwang van mijn ouders. Ik woonde thuis en moest kiezen tussen mijn dochtertje en die zwangerschap. Geloof me, dat is de ergste keuze die je liever niet wilt maken. (achteraf hadden we 3 maanden voor de uitgerekende datum een huisje aangeboden gekregen!)
    Bij de kliniek aangekomen (ik was 7 weken) heb ik die vrouw duidelijk gemaakt dat ik het NIET wil. En normaal heb je een bedenk tijd van 5 dagen. Heb ik niet gehad. Toch deden ze op dezelfde dag de " behandeling" of in mijn ogen : het kindje vermoorden!. Ze vertelde me: het is maar een klompje cellen. het hartje klopt niet!. Maar ik weet heel goed dat het vanaf 7 wel iets is. Het heeft armpjes beentjes.. En het hartje klopt... Het is een levend wezentje. Iets bijzonders, iets unieks.

Hoe erg ik ook tegen abortus ben.... Als je verkracht bent op jonge leeftijd en daar een zwangerschap uitkomt dan kan ik het enigszins begrijpen dat je het laat weghalen.
    Maar niet als je een goede relatie hebt, waar je het kind liefdevol kunt opvoeden.

Denk echt 100000x na voor je de beslissing maakt. het kan verkeerd uitpakken!!
    Ik loop nu (2 jaar na data) nog altijd bij een psycholoog omdat ik deze gebeurtenis niet kan verwerken. Kan mezelf er nog steeds erg over opwinden nu ik er zo weer aan terug denk.

14. godblessed

godblessed Bekend lid

11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland
    Iedereen die abortus pleegt heeft daar zijn reden voor en oordelen daarover is lekker simpel. Maarja abortus blijft een keuze in nederland hoe hoog of laag er ook word gesprongen en denk eerlijk gezegd oordelen erover laat zien dat empathische vermogen hier erg laag is. En weet niet waar jullie over al die gelukkige stellen lezen die uit gemak zucht even abortus plegen. En de mensen in de klinieken verdienen eraan de ene ze dood is de ander zijn brood naar idee maar daar verander je niks aan.

Punt blijft liever een abortus dan een ongewenst kind die zich zijn hele leven ongewenst voelt ken iemand die daardoor zelfmoord pleegden de mishandelingen en geestenlijke mishandeling had hem zo getekend. Ieder zijn recht om voor en tegen abortus te zijn het blijft een litteken op je ziel al kies je er bewust voor maar soms is het toch beter ..

En wat naar dat ze niet naar je hebben geluisterd zijn ze wel verplicht ik heb zelfs nog met een maatschappelijk werker gepraat en de huisarts ik kon niet zomaar abortus plegen dat verschilt dan per kliniek.. En kreeg een gesprek zonder mijn moeder om te vragen hoe ik er tegenover stond en wat mijn beweeg redenen erachter waren ook werden mij opties voorgelegd een blijf van me lijf huis enc maar daar wou ik mijn dochtertje niet doorheen slepen..Dikke klacht indienen past in jou situatie wel erg goed want ze hebben zich totaal.niet aan de regels gehouden maakt het dan extra zwaar vind dat echt verschrikkelijk voor je en gefeliciteerd met jouw nieuwe zwangerschap

15. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Idd dit!

16. Lissl

Lissl Actief lid

10 jun 2013
    272
    6
    18
    NULL
    NULL
    TS, ik snap volledig wat je bedoeld! In de laatste paar weken is het een aantal keren voorgekomen dat hier op het forum een topic werd geopend door iemand die voor deze keuze stond, en meerdere keren door partners die het kind niet wenste, bijvoorbeeld omdat er dan geen geld meer was om de andere kinderen op muziekles of sport te doen!
    ABSURD!
    Ik verbaas me erover hoe zelfzuchtig mensen wel niet kunnen zijn!
    En als het dan echt niet kan in bepaalde gezinnen: er zijn zat adoptiemogelijkheden binnen Nederland, waardoor een kind in een liefdevol gezin op kan groeiend waar het gewenst is! Ik ken meerdere gezinnen met pleegkinderen die daar zitten omdat ze niet gewenst waren en deze kinderen worden vol liefde verzorgt!

17. Mamske

Mamske Bekend lid

5 feb 2014
    757
    20
    18
    Vrouw
    Draagconsulente
    Het komt misschien wel eens voor dat vrouwen er zo luchtig over doen, maar de meeste vrouwen hier op het forum hebben het er toch echt wel zwaar mee. Aan de ene kant kan ik begrijpen dat het moeilijk is in hun situatie, maar aan de andere kant ben ik fel tegen abortus. Wat mij betreft zou het met uitzondering van het geval van een verkrachting, afgeschaft moeten worden.

Het lijkt misschien kort door de bocht, maar ik denk dat dat er eerder mee te maken heeft dat de opvang voor zwangere vrouwen die in probleemsituaties zitten te kort schiet.

Godblessed, ik denk dat het ook wel erg makkelijk is om vrouwen die tegen abortus zijn te veroordelen als niet-empatisch. Ik denk dat het voor iedereen even moeilijk is om je in te leven in de situatie van een ander, juist omdat je nooit alle details zult weten. Ondanks dat is het echt niet slecht om een mening te hebben over bepaalde zaken, zeker over ethische kwesties als dit.

Ik denk dat het goed is dat er over nagedacht wordt, maar er moet dan inderdaad wel verder gekeken worden naar de gevolgen. Als vrouwen niet voor abortus zouden moeten kiezen dan moet er wel voldoende steun zijn om ze naar een alternatief toe te leiden.

18. eltigra

eltigra Actief lid

22 jun 2012
    263
    0
    0
    Wachten tot meneertje besluit om geboren te worden
    s Hertogenbosch
    OK, dan moet ik dit even ventileren. Waar slaat het op dat jij het schandalig vind naar de dames toe die medische hulp nodig hebben om zwanger te worden? Moeten dames die ongewenst zwanger zijn rekening gaan houden met onbekend, moeilijk zwanger wordende dames op n forum omdat het 'oneerlijk' is? Ik kan me niet voorstellen dat je dit serieus meent, begin echt behoorlijk aan je geestelijke vermogens te twijfelen.

19. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Kijk maar in alleen en zwanger. Er zijn daar echt al wel een paar topics geopend de laatste weken.

Ik ben zelf absoluut geen tegenstander van abortus. En wat voor mij geen goede reden is kan dat voor een ander wel zijn. Maar een niet gewenst kindje op de aarde zetten lijkt me voor dit kind op de lange termijn ook niet prettig.

Voorbeelden van familiedrama's vind ik raar in dit verband. Deze kinderen zijn namelijk vaak wel heel gewenst geweest maar de ouders maken elkaar het leven op den duur zo zuur dat een van de twee geen andere uitweg meer ziet.

Ik heb zelf wel een hele goede ervaring met de abortuskliniek. Zij hebben me juist het laatste steuntje in de rug gegeven er wel voor te gaan. Misschien ook wel een verschil dat ik met 14 weken zwangerschap binnen kwam.

En nu... Nu ben ik al bijna 23 weken en voel me regelmatig schuldig dat ik dit overwogen heb. Heb soms nachtmerries waarbij ik droom dat het kindje uit me weggerukt wordt. En soms bang dat ik gestraft wordt en er wat met de kleine gebeurt omdat ik overwogen heb hem dood te maken. Ook al beloofde ik de baby elke keer dat ik voor hem zou vechten. Ben zo blij dat de kleine veilig in m'n buik zit. Zelfs z'n pappa die hem eigenlijk niet wilde is weer heel lief, knuffelt met m'n buik en we proberen langzaam de band weer op te bouwen na een break.
    Opleidingsniveau hoeft trouwens echt niks te betekenen. Ik had net mijn hbo weer opgepakt en m'n vriend heeft meerdere universitaire studies afgerond en wilde toch echt liever dit kindje niet geboren laten worden.

Sorry voor het lange verhaal maar ik vind dat elke vrouw zelf mag besluiten of ze het kindje wil houden. Overigens was ik ook gewoon aan de pil. Dat ging al 8 jaar goed. Dus waarom twijfelen aan de betrouwbaarheid?

20. moesje1

moesje1 Bekend lid

18 dec 2013
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het verbaasd mij daarin tegen weer dat als er dan iemand is die door de ac heen zwanger is geraakt er door sommige word gezegd, tja als je oud genoeg bent om sex te hebben of als je sex hebt weet je dat dit kan gebeuren. Geen enkele ac is 100% betrouwbaar...
    euh nee idd, maar als het al jaren goed gaat, moet je dan maar als je absoluut geen kinderen meer wenst nooit meer sex hebben, omdat het misschien wel eens door de ac zou kunnen gebeuren?

Deel Deze Pagina