Verbale dyspraxie ervaringen - dochter praat nog niet voldoende

Discussie in 'Aangeboren afwijkingen' gestart door Juffie26, 15 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Alles was trouwens prima kwa ontwikkeling tot dusver mooi gemiddeld. Begrip, gehoor ect allemaal prima behalve actieve praten dat dus niet....

2. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Fijn dat jullie snel wat weten en alles prima was mbt ontwikkeling. Hopelijk gaat ze snel vooruitgang boeken als ze naar die psz gaat.

3. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Dat hoop ik ook bedankt.
    Denk dat ze daar ook beter af is dan op normale psz op dit moment.
    We gaan het meemaken....

4. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Mijn zoontje heeft ook op een behandelgroep gezeten. (Soort psz) daar had hij een behandelplan. Zaten ze met max 10 kinderen op de groep met 2 pedagogen een logopedist en orthopedagoog. Hij ging via het nsdsk naar de ster.

5. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    @Juffie

Klinkt zelfde als mijn zoontje en die word nu ook doorgestuurd naar speciale peuterspeelzaal...

Hopelijk snel wat vooruitgang , nu begint het echt duidelijk te worden tijdens het praten met andere en hoe andere er op reageren en hij merkt het nog niet zo erg maar dat zal ook niet lang meer duren :(..

6. Hier gisteren toevallig weer testen gehad met audiologische centrum ..
    En ons dochtertje (juli 3 jaar ) .. loopt nu in alles 6 maand achter ..
    half jaar geleden zijn we daar ook geweest toen liep ze 4 maand achter ..
    In die tussen tijd is ze wel vooruit gegaan opzicht van haar eigen lijntje maar ze blijft wel achterlopen ..

7. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik merk nu heel erg dat ze het zelf merkt en daarvan breekt mijn hart. Vanavond lag ze te huilen in bedje. Dus ik ging even bij haar liggen en kregen we dit 'gesprek'
    Ik 'wat is er lieverd'
    Ik 'zou je ook graag iets willen zeggen?'
    Zij (op een heel verdrietige toon) 'ja'
    Ik 'maar vind je dat nog moeilijk lukt het niet schat?'
    Zij (weer op verdrietige toon 'ja'
    Mijn hart brak ik duizend stukjes. Heb haar uitgelegd dat we haar gaan helpen en dat we goed gaan oefenen samen om te leren praten.

Vandaag waren we weer bij vriendinnetje spelen en ook daarin merk ik dat ze dat moeilijk vind. Ze kan niet zeggen 'zullen we kleien, dansen, kleuren' ect ect kinderen vragen haar ook niks 'want zw praat niet' maar pakken haar spullen gewoon af. Terwijl je alles kan vragen want ze begrijpt je prima. Dat zijn kinderen natuurlijk neem ik niks kwalijk. Maar wordt hoogtijd voor juiste begeleiding want ze krijgt het nu ook zelf door en dat vind ik vreselijk zielig.
    Gisteren probeerde ze ,k3' te zeggen maar hoe goed ze ook haar best deed het lukte gewoon niet echt heel sneu....
    Hopelijk vlug de juiste begeleiding.
    Maandag ontwikkelingsonderzoek en 1 juni de uitslag.

Deel Deze Pagina